Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Caspar, tirsdag 29. november 2011, klokken 22:43

« forrige - neste »

Caspar

Hadde sikkert vært kult, men jeg har bare kjørt 8-9 km. med den på strøm så jeg kunne tenke meg litt mer "road test" før den blir eksponert så veldig. Er bortreist i helgen og neste uke, så det blir lite tid til innkjøring.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

#121
Sitat fra: Caspar på fredag 08. juni 2012, klokken 15:55
Da er vi i mål og i dag er skiltene skrudd på plass.

Gratulerer Caspar. Deilig å se hver gang noen overvinner motstanden fra veimyndighetene og får godkjent ombygging.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hens

Sannsynligvis ingen fare med sikringen. Jeg kjørte Sølvreven en god stund med en 160 A knivsikring, før jeg byttet til 250 A. Sølvreven trekker opp til 350A.

Sikringsverdien er kontinuerlig, og vil derfor ikke gå om en i korte stunder overskrider verdien.
Hvor lenge avhenger av karakteristikken og kabeltverrsnittet i kretsen. Tykkere kabel leder bort varme.
Ladesikringen på Think blåser etter mange timer under nominellverdi med 1,5 mm kabel.

For de som ønsker å benytte denne minien som argument for egen ombygning har jeg det å si:
Denne bilen er mer ryddig bygget enn de fleste elbiler fra fabrikk! ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ladefabrikken

Gratulerer med EL skilter ;D Da er vi to stykker i Oslo med konvertert bil. Får vi en til kan vi ha minitreff ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Pass på.

Med nye regler for ombygging blir det sterk konkurranse vestfra.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/pressesenter/pressemeldinger/2012/gront-lys-for-etablering-av-godkjennings.html?id=682808

Min underkjente C1 EV'ie er jo det perfekte grunnlaget for en skikkelig ombygging, og planer for enten en moderat Think Classic basert drivverk, eller et helrått VW T5 200kW drivverk er under vurdering.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Ja,  kom igjen, "Oslogruppa" av selvbyggere som foreløpig består av 2EL og meg er selvsagt alltid klar for konkurannse  ;D
Vi trenger flere hjemmebygg på veien for å kunne få litt erfaring med de forskjellge løsningene
Men dere behøver ikke å vente til det kommer nye regler om hjemmebyggede kjøretøy, Dette er godt regulert i dagens regelverk og så lenge ombyggingen ikke er mer omfattende en at den går under "ombyggd bil" og ikke "oppbygget bil" så er dagens regelverk ikke noe hindring for å konvertere.
Sjekk kapittel 7. punkt 1.7 og siste setning i punkt 7.
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-007.html#7-2
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

cra

Da ble det plutselig *mindre* interessant å selge Caravellen. Kanskje den bare får slappe av i garasjen enda lenger, bli brukt når vi trenger å flytte på noe riktig stort, og så en dag plukke ut dieselmotoren og putte inn noe elektrisk i stedet? Det er i alle fall plass til rikelig med batterier i den!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elmo

Sitat fra: Caspar på mandag 11. juni 2012, klokken 09:45
Sjekk kapittel 7. punkt 1.7 og siste setning i punkt 7.
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-007.html#7-2
Problemet er jo bare at istedenfor å vise skjønn med kompetansen de faktisk har, så velger oftest "regionvegkontoret" en "du måkke komme her og komme her" holdning.

De velger altså minste motstands veg og følger nest siste avsnitt (sitat):
"det skal fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for"

når de kunne valgt å ha det moro på jobben ved å følge siste avsnitt (sitat):
"Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret."

Man kan finne mange fy-ord (som jeg ikke vil skrive her) for å karakterisere den holdningen >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

I Stavanger brukes konsekvent den første regelen.

Fikk tilslutt skilt på den nye Think'en min, men det var lenge snakk om kollisjonstest om jeg ikke greide å skaffe COC papir uten skivefeil på årstallet for typegodkjenningen ::)

At de ikke kan kreve COC i det hele tatt på bruktimpoterte biler falt for døve ører.

Gleder meg til neste år, med nye regler. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Yeyeye

Caspar, en kort kommentar til hele prosjektet.

RESPEKT!

Mvh Arild R
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Caspar

Sitat fra: Yeyeye på tirsdag 12. juni 2012, klokken 21:47
Caspar, en kort kommentar til hele prosjektet.

RESPEKT!

Mvh Arild R

Takk skal du ha, det er alltid moro når man kommer i mål med et byggeprosjekt. I dag har jeg lagt på nye Yokohama 032 gatesliks så nå begynner det å bli morro. Fly kl. 0800 og tre dagers jobbreise gjør at det ikke blir noe kjøring før helgen. Har også fått Mail fra Australia fra en fyr som ville bygge maken. Mulig jeg må skaffe et Thinklik for eksport down under.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Yeyeye

DeleThinker bør det jo begynne finnes mange av, så det lar seg vel gjøre greit.
Rett å slett gøy og en fornøyelse å følge oppbyggingen din, ting blir seende så jævla enkelt ut liksom ;)

Lykke til vidre, gleder oss til video av noe råkjøring her,hehe.

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Exelera

Fantastiskt ren och fin konvertering! Minst sagt imponerad!

Beräknad räckvidd, var det 120km?
Buddy Classic-07

Caspar

Barske klistremerker for oss som ikke har råd til å kjøpe ELbil og må bygge selv  ;)
De er fra Audi Q5 Hybrid og delenummeret er det som står på siden
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA