Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Caspar, tirsdag 29. november 2011, klokken 22:43

« forrige - neste »

elektrolux

Tror jeg ville sjekket strømmåleren din. Tror ikke bilen din drar mer enn 100A ut av batteriet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

Sitat fra: elektrolux på mandag 21. mai 2012, klokken 00:04
Tror jeg ville sjekket strømmåleren din. Tror ikke bilen din drar mer enn 100A ut av batteriet.

Da gleder jeg meg isåfall enda mer til dette blir fikset  :D
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar


Er det ikke fantastisk med et velfungerende forum ? ;D I går forsto jeg ingen ting, og kun minutter etter at jeg hadde postet problemet mitt så begynte løsningene å tikke inn på PM og mail. Takk til PearBear og Elektrolux, jeg innser at uten ildsjeler som dere så ville dette miniprosjektet vært veldig vanskelig. Jeg har nå målt ut signalet fra pinne 12 på BMSen og da er det bare å få produsert en pulsgenerator som kan lure motorkontrolleren til å tro at det sitter en orginal BMS og sender dette signalet.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

El rayo

#93
Sitat fra: Caspar på mandag 21. mai 2012, klokken 21:24

OJ! Det signalet ser veldig uryddig ut, jeg hadde ventet en firkantpuls. Dette ligner mer på signalet fra en hall-giver (måler turtallet på motoren). Hadde ventet 5V eller 12V p-p, skopet viser bare 0,122V.

Bruker du probe og har du koblet til jordledningen fra skopet?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Caspar

Ja jeg hadde også håpet på et ryddigere signal. Det ble litt hurtigmåling,får gjøre et nytt forsøk i morgen
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

hens

Med en så gjennomført ombygning tror jeg ikke det spiller noen rolle med full effekt, det er verre med en bil som blir en propp i trafikken.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Caspar

Høytidsstund på jobben i dag. Thinken min har fått celebert selskap



Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

Dette var andre boller. Det hjelper å måle på riktig ledning. Til mitt forsvar må det sies at jeg har en preseriebil hvor ledningsnett ikke alltid stemmer like bra med koblingsskjema. Når dette signalet pulser 80/20 så står det 80% redusert effekt på parametre på drivverk. Uten signal så står det 99% redusert effekt og da gir kontrolleren min maks 110 A. Er det flere enn meg som lurer på hva en justerbar pulsgenerator kan gjøre med maks strømtrekk ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Lynet

Flott at du fant signal på kabelen :-)
Men jeg tror ikke maks strømtrekk endrer seg med pulsbredden. Så vidt jeg husker fra Citystromeren var det ett parameter for redusert strømtrekk mens maks strømtrekk var begrenset i hardware.

Men med det samme vi er inne på Citystromer, når kommer den nye utgaven i salg og til hvilken pris? Vi vil ikke bare ha bilder skjult i en tråd for Mini, rekkevidde, batteristørrelse osv osv....
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Caspar

Det var håndbyggde prototyper basert på hardware fra Touareg hybrid og Golf 6. Det kommer ikke noe i butikken før Golf 7 kommer om 2 år. Men det var en kul bil. Kanon å kjøre  ;D
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Lynet

I mellomtiden får Nissan herje alene i markedet sammen med trillingene? Synd  >:(
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Litt uryddig, kanskje, med ledninger og bokser på kryss og tvers...
Har sette en hjemmebygget Mini pickup som ser bedre ut   ;D

Sitat fra: Caspar på onsdag 23. mai 2012, klokken 14:26

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: Caspar på onsdag 23. mai 2012, klokken 19:50
Er det flere enn meg som lurer på hva en justerbar pulsgenerator kan gjøre med maks strømtrekk ?


Ja, hadde vært stilig med en vribryter for Eco - Normal - Sport slik som på gamle Kewet. Tenker først og fremst på "Blu" med litiumbatteri. Motorstyringen klarer 292A så vidt jeg husker.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

petersv

Sitat fra: Caspar på onsdag 23. mai 2012, klokken 19:50
Dette var andre boller. Det hjelper å måle på riktig ledning. Til mitt forsvar må det sies at jeg har en preseriebil hvor ledningsnett ikke alltid stemmer like bra med koblingsskjema. Når dette signalet pulser 80/20 så står det 80% redusert effekt på parametre på drivverk. Uten signal så står det 99% redusert effekt og da gir kontrolleren min maks 110 A. Er det flere enn meg som lurer på hva en justerbar pulsgenerator kan gjøre med maks strømtrekk ?

Dette var jo bra saker ;) En hvilken som helst mikrokontoller kan lage PWM out of the box. Atmel sine butterfly kit er jo litt kule, de har joystick og LCD også slik at du kan lage deg en meny som du kan velge "performance" i, type "high", "med" og "low".

Caspar

Da har jeg laget en PWM generator og prøvekjørt med 290A. Det er ikke noe problem å skru motorstyringen til det man ønsker. Den orginale Thinksikringen er vel på 300A så jeg besinnet meg litt. Bilen veier 200 kilo mindre enn Thinken så med 290A så var det et greit drag.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA