Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Caspar, tirsdag 29. november 2011, klokken 22:43

« forrige - neste »

Caspar

Jeg skal se om jeg finner det igjen. Men hvis hele utfordringen din er å lage etspeedometer i bilen basert på et pulssignal så kan du jo bare kjøpe et vanlig elektronisk VDO speedometer
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Caspar

Da har ElRayo bistått litt i garasjen og relet som sitter i HVboksen trekker nå når 230 AC kobles til.
Sålangt alt bra, men laderen vil ikke starte og varsler at den ikke har kontakt med batteriene. Det blir med andre ord ikke noe kjøring riktig enda  >:(
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

El rayo

Alt ser meget ryddig og ordentlig ut i motorrommet på Mini-en. Imponerende stykke arbeid!
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Caspar

Påsan ble innkalt til litt tvangsarbeid i garasjen i dag så vi fikk løftet på plass litt kabler. Alt fikk plass oppe i tunnelen og ingen ting stikker nedenfor gulvet.



Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Nydelig arbeid!

Du kunne også brukt en kabelgate fra en Saxo/P106/Berlingo/Partner, men du har løst dette enda bedre.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar

 ;D ;D ;D Da er første kjøretur unnagjort. Den ble bare 200 meter siden jeg ikke hadde fylt kjølevæske etc. men absolutt nok til å få godfølelsen

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

El rayo

#81
Sitat fra: Caspar på lørdag 12. mai 2012, klokken 22:34
;D ;D ;D Da er første kjøretur unnagjort.
Gratulerer!

Ryddig på undersiden også. Mini-en kommer med så godt som ferdig, plan underside, ser jeg.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Et utrolig flott stykke arbeid!!  :D

Det frister nesten å komme med et "takk skal du f**n meg ha; jeg kjenner at etter all think-skruinga for å få den gjennom PKK så savner jeg det faktisk litt, og samtidig har terskelen for å gi seg i kast med noe a'la dette senket seg noen hakk. Det er utrolig spennende å se hva dere får til!

"Heldigvis" er der ikke økonomisk rom for å starte med noe slikt akkurat nå siden jeg nettopp har kjøpt Leaf (og jeg tror fruen er "mer enn fornøyd" - hvis du skjønner hva jeg mener  ;) - med at vi nå har tre biler.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

Bra levert!  Dette kan være et godt bidrag til å åpne for muligheten for konvertering. ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Caspar

#84
 ;D ;D Da har vi vært ute på den første lengre prøveturen som også inkluderte veiing. Hele bilen veide 780 kilo fordelt på 400 forann og 380 bak. Bilen kjører bra, og ligger bedre i svingene enn den gjorde med fosilmotoren. Nå gjennstår det litt småfiks og et par ladesykluser så blir det å bestille tid på Trafikkstasjonen for nye skilter

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Veldig bra!

Fantastisk vektfordeling. Bilen din er jo den perfekte testriggen for Litium celler med unik tilgang til hver celle.

Håper det går bra med EL skilter.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Caspar

Draget var noe begrenset i dag og det skyldes nok at bilen går på redusert effekt. Når jeg går inn med Actiaen og blar på parametre på drivverk så står det 99% redusert effekt. Det går en kabel mellom 36 på motorstyringen og 12 på den orginale BMSen som heter redusert effekt. Jeg har trodd at dette var et signal bra BMS om å iverksette redusert effekt og har ikke brukt noe tid på det signalet. Nå kan det se ut som om motorstyringen går i redusert effekt hvis den ikke får et signal inn der. Det går selvsagt an å måle dette på Thinken min, men det krever jo litt demontering for å komme til stikkeren på motorstyringen. Er det noen som vet om min teori om redusert effekt hvis det ikke er noe signal stemmer ? og evt. hva det signalet skal være for å gi beskjed om at motorstyringen skal gi full effekt ? Nå får jeg bare 130 A men bilen går ikke så værst alikevell, det betyr at det blir spennende med 230 A
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Elmo

Sitat fra: Caspar på søndag 20. mai 2012, klokken 22:26
Nå får jeg bare 130 A men bilen går ikke så værst alikevell, det betyr at det blir spennende med 230 A

Sikkert lurt å vente med den endringen til etter besøket på Trafikkstasjonen ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA