Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Caspar, tirsdag 29. november 2011, klokken 22:43

« forrige - neste »

SveinH

Den vil jeg gjerne ha, så klabert. Og videoen er kul, tiltredes!
Har Norges andre elektriske 2CV.
I Drammen.

Caspar

Look to Norway, artig at MiniWorld må til oljelandet Norge for å finne en ElMini







Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Har du reportasjen i pdf format? Ser meget interresant ut.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Caspar


Når jeg bygget bilen fant jeg ikke på noe bedre enn å bruke en vanlig blå industrikontakt som inntaksstøpsel.I ettertid har jo Type 2 seilt opp som den nye standarden og vi har også fått 40 ladeplasser på jobben med fast Type 2 kabel. Da var jo valget lett når det gjaldt ny løsning. Nå virker både Shukokablen med kladd fra eUpen og vanlig Type 2 til Type 2 kabel.


Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

elektrolux

Veldig bra.

Naa mangler bare 3 fase lading.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Dj_Devil

eg er så imponert over arbeide her at inspirasjonen og lysten til å gjøre det samme melder seg. Hehe.. Hadde det ikke vert for mangel på peng da XD
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

Caspar

Penger er bare et spørsmål om prioritering ;D
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Dj_Devil

haha. så sant.. Eg har enda calibraen eg først skrev om her på forumet..
Pengene har blit brukt for å få den istand. Men sitter på tanken om muligheten å bruke en LEAF som donor bil.
Eier Ein leaf selv. Hadde vert stein kult å fått calibraen elektrisk med leaf motor og leaf batteripakke.
Men fåreløbigt så blir nok det med tanken. hehe.
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

VWspirit

Bosted:Steine, Vestvågøy...*Heggedal, Asker
-----------------------------------
Tesla S100D Pearl White 2019
Think 2011 Sort 2+2 Li (bygd om fra zebra)
*Think 2009 Sort, Li (bygd om fra zebra)
*Think 2002 Sort, 3x25A 230V hurtiglader
*Citroen Saxo 2002 Blå met.
*VW Golf Citystromer 1998 56600km

OlavEmil

Oi! Spennande tråd (oppdaga med god hjelp av litt reklamespam over her :P ). Er bilen i drift per i dag? Ingen større problemar?

Har sjølv tenkt (og sagt høgt) at når eg er ferdig utdanna og forhåpentlegvis har ei inntekt som er vesentleg høgare enn det eg har vore van med, skal eg skaffe meg ein Mini og byggje om til eldrift. Ser for meg eit langvarig prosjekt med bratt læringskurve, men håpar det skal la seg gjennomføre ein gong i framtida!

Berner sennen har eg òg :P .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Caspar

Ja den lever i beste velgående. Er akkurat stablet innerst i garasjen for vinterlagring. Har gjort noen små softwareendringer i BMS ellers har jeg ikke rørt en skrue siden jeg bygget den. Alle cellene er helt stabile, og jeg har ikke registrert noen feilmeldinger. Skulle selvsagt vært flinkere til å bruke den, men guttungen tar den nå ut på veien ganske ofte.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA