Hovedmeny

Model 3 som konebil

Startet av SoftwareGeek, onsdag 06. februar 2019, klokken 09:29

« forrige - neste »

Handyman

Når det gjelder motstand mot korrosjon på TM3 er det vel lite erfaringer å vise til så langt.
Men her vises sammensetningen av aluminium og de ulike stålkvalitetene i Model 3: https://electrek.co/2017/08/22/tesla-model-3-body-alloy-mix/#jp-carousel-50306
Antirustbehandlinger er brudd på garantivilkårene.
Det er antatt at grunnen er hulltaging i karosserideler ol.
Hvis dette unngås kan kan det visstnok være innafor, men bør verifiseres av Tesla.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Reflektor

Sitat fra: daggad på onsdag 06. februar 2019, klokken 14:09
Vel jeg personlig synes nå overskriften og innholdet viser en litt utdatert holdning..

Uansett...men bulker mer enn kvinner i trafikken i følge statistikk fra forsikringsselskapene. Så tittelen burde være "Model 3 som gubbebil"  ;)

Enig. En smule merkelig hvorfor begrepet konebil må med i overskriften. Har jo nada med teksten i åpningsinnlegget å gjøre. Overskriften burde vel heller
inneholdt noe om behandling av stålskjermer og rust?

Amoss

Sitat fra: Reflektor på onsdag 06. februar 2019, klokken 14:27
Overskriften burde vel heller inneholdt noe om behandling av stålskjermer og rust?

Nei, da måtte han jo heller brukt den eksisterende tråden ;)
Model S 85D

DagfinnN

Sitat fra: daggad på onsdag 06. februar 2019, klokken 10:12
Er din kone mer utsatt for rust enn deg ?  ;)
Blir jo veldig fort våt da...
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

SoftwareGeek

Sitat fra: daggad på onsdag 06. februar 2019, klokken 14:09
Vel jeg personlig synes nå overskriften og innholdet viser en litt utdatert holdning..

Uansett...men bulker mer enn kvinner i trafikken i følge statistikk fra forsikringsselskapene. Så tittelen burde være "Model 3 som gubbebil"  ;)

Kvinner bulker mer, menn totalvraker. Spør forsikringsselskapene

janegils

Viss ein fordeler det på antall kjørte kilometer, så er det nok kvinner som har mest skader...

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

The rotation of earth really makes my day

hELgenen

SoftwareGeek

Damer prøvekjører model 3, de skal ikke bare sitte på. Det blir utvilsomt mange kvinner å se bak rattet i Model 3

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

olavxxx

Han skal sikkert bare inn her for å "mobbe model 3" etter han har "mobbet" alle som ikke har 100 batteripakke i Model S :-P

ladov

Selv om det på en måte er 'min' bil så blir nok TM3 konebil ja, jeg kjører nemlig tog til jobb. :p
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

daggad

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 06. februar 2019, klokken 16:06

Jeg googlet påstanden din og det stemmer ikke med det jeg fant. Menn både bulker og vraker klart mer enn damer.
Kan du vise meg hva du refererer til ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

SoftwareGeek

Sitat fra: daggad på onsdag 06. februar 2019, klokken 23:36

Jeg googlet påstanden din og det stemmer ikke med det jeg fant. Menn både bulker og vraker klart mer enn damer.

Menn kjører mye oftere enn kvinner. Har sett tall på dette, men finner de ikke. Hvis man dykker inn i tallene, ser man at kvinner småbulker. Mye av dette blir ikke registrert heller, fordi bilene kjører med skrammer og man tar det ikke på forsikringen. Det er ikke politisk korrekt  å publisere tall som setter kvinner i et dårlig lys og har muligens blitt slettet.

kc

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 06. februar 2019, klokken 23:52

Menn kjører mye oftere enn kvinner. Har sett tall på dette, men finner de ikke. Hvis man dykker inn i tallene, ser man at kvinner småbulker. Mye av dette blir ikke registrert heller, fordi bilene kjører med skrammer og man tar det ikke på forsikringen. Det er ikke politisk korrekt  å publisere tall som setter kvinner i et dårlig lys og har muligens blitt slettet.

Her motsier du deg selv og det beste på dette tidspunktet er sannsynlig å legge tråden død. Du sier vi skal spørre forsikringsselskapene, men deretter skriver du at skrammer ofte ikke registreres hos forsikringsselskapene? Logisk brist  :police:

1000kwh

Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 06. februar 2019, klokken 23:52

Tror du bløffer nok en gang ;)

Hvis jeg også skal generalisere og synse så tror jeg at kvinner generelt er mye mer forsiktige i trafikken, noe som også får positive konsekvenser for bulking.

Null tro på at kvinner bulker mer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA