Jeg-har-fått-VIN-tråden! Legg inn dine opplysninger

Startet av Handyman, fredag 01. februar 2019, klokken 13:28

« forrige - neste »

ok67

Reservert dato: 4.4.2016
Bestilt dato: 06.12.2018
Eier Tesla fra før: Nei
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Midnight Silver
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Trondheim
Forventet utleveringsdato: 23.03.2019
VIN: 220XXX

Så langt har kommunikasjonen med Tesla vore bortimot perfekt. Grunnen til litt sein levering er etter ønske frå meg.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Sitat fra: Reflektor på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:36
Fikk Final invoice og VIN i dag 7/3

Reservert dato: 01.04.16
Bestilt dato: 13.12.18
Lakkfarge: Blå
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: (sms 22/3 - 30/3)  Final invoice sier i morgen 8/3.  Er i Italia så tror jeg hadde blitt en smule stressa om jeg ikke leste her inne :)
VIN:2197XX
Andre interessante opplysninger:

Bestillingsavtale og Final Invoice er fortsatt uten vinterdekk til tross for at jeg har gjort det som står i min makt for å få dem med. Har bekreftet dette 3 ganger og til sammen vært i kontakt med dem over ti ganger på mail og telefon i etterkant for å få dem til å legge inn dekkene som mangler i bestillingsavtalen. Får beskjed om at det skal ordnes, men fortsatt står jeg uten. Nå også på Final invoice. Synes det er veldig irriterende. Endring fra FSD til AP med prisreduksjon var derimot registrert så det er veldig bra.

Fikk også endelig faktura i dag, men i likhet med deg så hadde de ikke klart å få med vinterdekkene i fakturaen selv om dette har blitt sjekket hver gang jeg har pratet med dem (har pratet med dem 7 ganger). Ikke akkurat overrasket.

Uansett:
Reservert dato: 4.4.2017
Bestilt dato: 09.12.2018
Lakkfarge: Black
Forventet utleveringsdato: Stod ikke leveringsdato i fakturaen, men har fått på sms (22-30.mars)
VIN: 234XXX

Norse Machine Service

Sitat fra: Remyi3M3 på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:19
Reservert dato: -
Bestilt dato: 10.02.19
AWD eller Performance: Performance
Utleveringssted: Drammen ønsket, FI sier Lillestrøm. Helt greit for meg.
Forventet utleveringsdato: 15.03.2019 (Står på Final Invoice mottatt 28/2-19)
Andre opplysninger: Ble oppringt fra Tesla 25/2-19 etter at jeg avslo tilbudet de ga for innbyttebil. De hadde 3 spørsmål.... 1. Ble tilbudet ang. innbytte avslått automatisk grunnet at det gikk ut på tid eller gjorde jeg det selv...gjorde det selv. 2. Har jeg mulighet til å hente ut bilen i løpet av andre halvdel av mars....jeg sa JA  :) 3. Jeg hadde valgt kontant betaling og ble spurt om det stemmer. Jeg sa JA.
VIN: 196xxx ifølge FI (lavt nummer....)
Tillegg: Har ikke hørt noe fra Tesla siden 25/2-19 bortsett fra mottak av FI på Tesla-konto og bekreftelse på SMS 1/3-19 at min bil er oppgradert til FSD. Bør jeg betale FI før jeg hører noe? Det står at de tar kontakt ang. betaling og utlevering, så jeg føler jeg bør vente. Fint hvis noen som har erfaring kan gi en kommentar.

Stusset også litt over lavt VIN nr men det kan muligens være at vi har bestilt Performance.
Jeg har også lavt VIN nr 196xxx (Performance)
2023 Model X Plaid
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 22. Mars 2019

Reflektor

Sitat fra: Karma på torsdag 07. mars 2019, klokken 20:01
Sitat fra: Reflektor på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:36
Fikk Final invoice og VIN i dag 7/3

Reservert dato: 01.04.16
Lakkfarge: Blå
Forventet utleveringsdato: (sms 22/3 - 30/3)  Final invoice sier i morgen 8/3.  Er i Italia så tror jeg hadde blitt en smule stressa om jeg ikke leste her inne :)
VIN:2197XX
Andre interessante opplysninger:

Bestillingsavtale og Final Invoice er fortsatt uten vinterdekk til tross for at jeg har gjort det som står i min makt for å få dem med. Har bekreftet dette 3 ganger og til sammen vært i kontakt med dem over ti ganger på mail og telefon i etterkant for å få dem til å legge inn dekkene som mangler i bestillingsavtalen. Får beskjed om at det skal ordnes, men fortsatt står jeg uten. Nå også på Final invoice. Synes det er veldig irriterende. Endring fra FSD til AP med prisreduksjon var derimot registrert så det er veldig bra.

Fikk også endelig faktura i dag, men i likhet med deg så hadde de ikke klart å få med vinterdekkene i fakturaen selv om dette har blitt sjekket hver gang jeg har pratet med dem (har pratet med dem 7 ganger). Ikke akkurat overrasket.

Uansett:
Reservert dato: 4.4.2017
Bestilt dato: 09.12.2018
Lakkfarge: Black
Forventet utleveringsdato: Stod ikke leveringsdato i fakturaen, men har fått på sms (22-30.mars)
VIN: 234XXX

På en måte godt å høre at andre har det på samme måte. Regner med at dette ordner seg for oss begge, men jeg hadde satt pris på en faktura som stemmer slik at jeg kunne tatt kontakt med DNB og tilpasset det allerede innvilgede lånet til en korrekt pris. Min kontakt med DNB har vært upåklagelig så foretrekker helt klart å  ha direktekontakt med dem. Uten dokumentasjon på en korrekt pris på det jeg skal kjøpe finner jeg det vanskelig.

zinedinestrand

Reservert dato: august 2017
AWD eller Performance:AWD
Lakkfarge: MSM
Utleveringssted:Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: 13.03 på FI, 22-30.03 på sms
VIN: 240***
Andre interessante opplysninger: Bestilt med EAP. Aldri fått tlf fra Tesla, ringte de selv i januar og fikk lagt til vinterdekk osv. Final invoice stemmer, de har fått med dekkene. Står ingenting om FSD i faktura, men har jo fått dette på SMS, så betalte i går.
Er utleveringsdato i FI til å stole på i det hele tatt?

Nickelilltroll

Sitat fra: zinedinestrand på fredag 08. mars 2019, klokken 09:12
Reservert dato: august 2017
AWD eller Performance:AWD
Lakkfarge: MSM
Utleveringssted:Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: 13.03 på FI, 22-30.03 på sms
Andre interessante opplysninger: Bestilt med EAP. Aldri fått tlf fra Tesla, ringte de selv i januar og fikk lagt til vinterdekk osv. Final invoice stemmer, de har fått med dekkene. Står ingenting om FSD i faktura, men har jo fått dette på SMS, så betalte i går.
Er utleveringsdato i FI til å stole på i det hele tatt?

Nei, er et meget grovt estimat. Stått 6. mars i 3 uker på min FI, samme dato på samtale via telefon. Men hørte ikke mer etterpå så da antar jeg at min bil er forsinka el noe annet.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

zinedinestrand

Det hørtes jo merkelig ut, har du ringt de for å høre hva i all verden som foregår?

Nickelilltroll

Sitat fra: zinedinestrand på fredag 08. mars 2019, klokken 10:07
Det hørtes jo merkelig ut, har du ringt de for å høre hva i all verden som foregår?

Ja, dagen før "utlevering, 6.mars" ringte jeg dem for å sjekke hvordan ståa var. De kunde ikke se hvor bilen var eller gi meg et nytt dato. Skulle få et nytt samtal når det nærma seg. Fikk følelsen at han faktiskt var ærlig om den og ønkset å gi meg et svar men hade ikke noe. Gidder ikke å masa noe med det. Er kjent at det helt plutslelig kan endre seg og bilen står på Brumunddal.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

VikingWithWings

Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 08. mars 2019, klokken 10:17

Ja, dagen før "utlevering, 6.mars" ringte jeg dem for å sjekke hvordan ståa var. De kunde ikke se hvor bilen var eller gi meg et nytt dato. Skulle få et nytt samtal når det nærma seg. Fikk følelsen at han faktiskt var ærlig om den og ønkset å gi meg et svar men hade ikke noe. Gidder ikke å masa noe med det. Er kjent at det helt plutslelig kan endre seg og bilen står på Brumunddal.

Litt i samme båt som deg Nickelilltroll. Avslo første levering da det ikke passet, og fikk beskjed om at jeg kom til å bli frakoblet mitt VIN-nummer og levering flyttet til Lillestrøm fra Brumunddal. Ok tenkte jeg, da får det bli slik da jo jeg var årsaken til at leveringen ikke kunne finne sted som planlagt. Ventet i nesten 3 uker uten at noe skjedde. Fortsatt koblet opp mot samme VIN som før.
Ringte 7.mars og kom igjennom etter 10 min...En engelskmann tok telefonen og etter mye om og men, fant han ut at bilen fortsatt var i Brumunddal (Jeg hadde sett en nedsnødd Model 3 som kunne være den jeg har bestilt). Jeg forklarte at jeg bodde 10min unna og kunne godt hente den der. Ble så oppringt dagen etter og han hadde da avbestilt frakt til Lillestrøm og ordnet utlevering mandag 11.mars i Brumunddal. Greit for meg, bare dumt at vinterdekkene var ment å settes på i Lillestrøm via tredjepart. Men pytt, dekkene er hentet og jeg satser på utlevering i morgen.
@Nickelilltroll skal holde utkikk etter om det kan stå flere der i morgen ;-D
11.mars -19 TM3P Deep Blue Metallic
EAP -> FSD | HW2.5 -> HW3.0 | FW2022.40.4.1

fnatiC

Reservert dato: 08.02.2019
Bestilt dato: 08.02.2019
Lakkfarge: Sort
Utleveringssted: Drammen opprinnelig, men flyttet over til Lillestrøm
Forventet utleveringsdato: 21.03.2019(FI), 14/3 - 27/3 (SMS).
VIN: 235XXX

Bestilt med EAP (nå FSD). Kontaktet dem for å høre om dato stemte i forrige uke men dette var som nevnt tidligere kun automatisk generert av systemet. Eneste informasjon de kunne gi var at den for øyeblikket var i Belgia.

Nickelilltroll

Sitat fra: VikingWithWings på søndag 10. mars 2019, klokken 22:42
Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 08. mars 2019, klokken 10:17

Litt i samme båt som deg Nickelilltroll. Avslo første levering da det ikke passet, og fikk beskjed om at jeg kom til å bli frakoblet mitt VIN-nummer og levering flyttet til Lillestrøm fra Brumunddal. Ok tenkte jeg, da får det bli slik da jo jeg var årsaken til at leveringen ikke kunne finne sted som planlagt. Ventet i nesten 3 uker uten at noe skjedde. Fortsatt koblet opp mot samme VIN som før.
Ringte 7.mars og kom igjennom etter 10 min...En engelskmann tok telefonen og etter mye om og men, fant han ut at bilen fortsatt var i Brumunddal (Jeg hadde sett en nedsnødd Model 3 som kunne være den jeg har bestilt). Jeg forklarte at jeg bodde 10min unna og kunne godt hente den der. Ble så oppringt dagen etter og han hadde da avbestilt frakt til Lillestrøm og ordnet utlevering mandag 11.mars i Brumunddal. Greit for meg, bare dumt at vinterdekkene var ment å settes på i Lillestrøm via tredjepart. Men pytt, dekkene er hentet og jeg satser på utlevering i morgen.
@Nickelilltroll skal holde utkikk etter om det kan stå flere der i morgen ;-D

Hade varet snillt av deg å sjekke. Har bestilt en svart LR med 19" og hvit interiør :)
TMS P85 -14, svart.

itje

Sitat fra: itje på onsdag 27. februar 2019, klokken 08:24
Oppdatert:

Fikk final invoice på my tesla idag, alt ser veldig ok ut.

Sitat fra: itje på fredag 22. februar 2019, klokken 09:43
Reservert dato: September 2018
Bestilt dato: 11.01.2019
Eier Tesla fra før: nei
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: 23.03
Andre interessante opplysninger: EAP, 18" Aero til sommer og vinter

VIN: 2192xx (Bekreftet)

Pratet akkurat med en hyggelig kar her på Tesla avd. Forus, og bilen skal med City of Amsterdam som drar fra Zeebrugge imorgen. Levering onsdag senest torsdag neste uke. Så da håper jeg det går smooooth fra nå av :+1:
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

fnatiC

Sitat fra: itje på mandag 11. mars 2019, klokken 14:35
Sitat fra: itje på onsdag 27. februar 2019, klokken 08:24
Oppdatert:

Fikk final invoice på my tesla idag, alt ser veldig ok ut.

Sitat fra: itje på fredag 22. februar 2019, klokken 09:43
Reservert dato: September 2018
Bestilt dato: 11.01.2019
Eier Tesla fra før: nei
Utleveringssted: Stavanger
Forventet utleveringsdato: 23.03
Andre interessante opplysninger: EAP, 18" Aero til sommer og vinter

VIN: 2192xx (Bekreftet)

Pratet akkurat med en hyggelig kar her på Tesla avd. Forus, og bilen skal med City of Amsterdam som drar fra Zeebrugge imorgen. Levering onsdag senest torsdag neste uke. Så da håper jeg det går smooooth fra nå av :+1:

Står 21/3 hos meg, skal samme båt innom Lillestrøm tro?

itje

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

asbkar

Bilene til Lillestrøm ankommer Risgarden i Drammen:
http://drammenhavn.no/index.php/web2015/fartoy-i-vente
Viking Diamond ankom i morges (fra Zeebrugge via Danmark). På onsdag kommer Prometheus Leader.
Webcams:
https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos11.jpg
https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos13.jpg
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA