Jeg-har-fått-VIN-tråden! Legg inn dine opplysninger

Startet av Handyman, fredag 01. februar 2019, klokken 13:28

« forrige - neste »

rlnd

Sitat fra: RuneW på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:29
Sitat fra: Elmo på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:26
Sitat fra: RuneW på onsdag 13. februar 2019, klokken 12:24
Det vanligste er vel å krysse ut de 3 siste sifrene om man ikke vil avsløre hele nummeret.
Men hva er egentlig vitsen med å ikke avsløre hele nummeret ??
Det er (blir) jo veldig lett tilgjengelig for det står synlig i frontruta og har du reg.nr. så får du VIN på vegvesen.no

Vel, viser man hele VIN og dette kan søkes opp med eier (*) så har man jo avslørt hvem man er også på forumet. Og det er det nok ikke alle som vil.

Jeg regner med at ditt fulle navn ikke er Elmo...

(*) Aner ikke om dette er mulig

Man kan dekode VIN til registreringsnummer og så videre til navn via Statens Vegvesen sin SMS tjeneste, for eksempel via https://regnr.info
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Elmo

Sitat fra: RuneW på onsdag 13. februar 2019, klokken 15:29
Vel, viser man hele VIN og dette kan søkes opp med eier (*) så har man jo avslørt hvem man er også på forumet. Og det er det nok ikke alle som vil.

Jeg regner med at ditt fulle navn ikke er Elmo...
I den tiden jeg registerte meg første gang på Elbilforum så brukte vi "nick" fordi det var litt gøy, og (nesten) alle brukere kjente navnet på (nesten) alle uansett, så du har helt rett - jeg heter ikke Elmo men Jørn Uldalen.  Men du har jo vært med såpass lenge selv at dette vet du - vel.
Riktignok er mitt offesielle reg-tidspunkt "bare" søndag 21. januar 2007 klokken 22:17, men det kommer av at forumet ble hacket og fullstendig ødelagt og uten backup så gikk innholdet tapt og vi startet på nytt fra scratch
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GL1

Fikk e-post fra Tesla delivery i dag, med beskjed om å ringe de. Det var fordi fødsels- og personnummer ikke kunne oppgis pr. mail.

Ringte de (kom igjennom på under 2 min. tror jeg!!), og oppga opplysningene.

Benyttet anledningen å spørre om finansiering lå inne (har valgt DNB/Tesla), men fikk beskjed om at det stod kontant... Han fant opplysningene om godkjent finansiering, og la dette inn.

Spurte også om leveringsdato 9/3 som står på final invoice er reell, fikk beskjed om at det sannsynlig ble tidligere.....

Så for å ikke bremse prosessen, betalte jeg inn egenkapitalen i dag...

#densomventerfårse... 
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

GL1

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

turfsurf

Sitat fra: GL1 på søndag 17. februar 2019, klokken 10:55
Hm.. Tesla Toyota kan bli spennende....
Ja, bare de ikke blir byggekvaliteten til Tesla og innovative løsninger fra Toyota   :D
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

GL1

Sitat fra: turfsurf på søndag 17. februar 2019, klokken 11:11
Sitat fra: GL1 på søndag 17. februar 2019, klokken 10:55
Hm.. Tesla Toyota kan bli spennende....
Ja, bare de ikke blir byggekvaliteten til Tesla og innovative løsninger fra Toyota   :D

Når dette møter deg inne i en TM3.... #denfølelsen..
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Lynkjapp

Sitat fra: turfsurf på søndag 17. februar 2019, klokken 11:11Ja, bare de ikke blir byggekvaliteten til Tesla og innovative løsninger fra Toyota   :D

Det motsatte er faktisk den reelle virkeligheten:
"The second generation RAV4 EV combines a Tesla-designed and produced battery and electric powertrain with Toyota's SUV model."

paulkristian

Reservert dato: 01/04-16
Bestilt dato: desember 2018
Eier Tesla fra før: Nei
Modell: AWD
Lakkfarge: Midnight silver
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Drammen
Forventet utleveringsdato: 7. mars (ifølge final invoice)
Andre interessante opplysninger: Vin 220xxx Har fått riktig faktura å betale (ikke på mail, bare på kontosiden)

Vesel

Reservert dato: 5.7.2016
Bestilt dato: 6.12.2018, endret 11.12.2018
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Blå
Interiørfarge: Svart
Utleveringssted: Kristiansand
Forventet utleveringsdato: "Midten av mars"
Andre interessante opplysninger: Bilen er i Belgia nå. Skal visst få SMS med mer nøyaktig utleveringstidspunkt i løpet av en ukes tid.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Ravna

Reservert dato: Ikke reservasjon
Bestilt dato: 8. januar 2019
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Sort
Interiørfarge: Sort
Utleveringssted: Drammen
Forventet utleveringsdato: 21 Februar
Andre interessante opplysninger: VIN200XXX

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

lintho

Av det vi har lest bryr ikke Tesla seg noe om reseverasjoner. Det har også visst seg å stemme i USA.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Ravna

Jeg har stusset veldig over dette selv, men klager ikke på noen måte. 

Tesla finansiering ringte nettopp og bekreftet utlevering i morgen.

EDIT: VIN-nummer har nå forsvunnet fra min Tesla-konto. Får satse på at det ikke påvirker levering i morgen.

najtrox

Sitat fra: Vesel på onsdag 20. februar 2019, klokken 11:50
Her er det noe som skurrer.[emoji28]

Paulkristian har tidlig reservasjon og fått levering 7. mars i Drammen, mens Ravna hadde aldri en gang reservert og får bilen levert i morgen samme sted?
Dette har med konfigurasjon å gjøre. Han har samme som meg og veldig lik VIN. Så de har nok matchet han opp med en ledig bil eller noen som har utsatt levering. Så han er vel mer heldig enn paulkristian er uheldig so to speak. Men ja reservasjon har nok svært lite å si.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA