Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Carwings

Startet av CarlosJardinero, fredag 25. november 2011, klokken 09:39

« forrige - neste »

Gizmo

Har vært en del ganger i Sverige nå med Leafen min. Og erfaringen er at det er tryggere å kjøre til Svinesund enn T.fors og Charlottenberg, på grunn av alle hurtigladerne på veien. Heldigvis er flere av dem gratis, selv om BNH vil ha penger. (Gratis i Vestby, Moss (når den fungerer), Sarposborg og like før Svinesund).

Fra Oslo stopper jeg en gang på vei ned, lader på 10 AMP på Nordby, og to ganger på vei tilbake til Oslo. Fungerer fint - men ikke når det er så kaldt som nå.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

jkirkebo

Sitat fra: jagarock på mandag 03. desember 2012, klokken 16:33
jeg kjørte tur retur oslo - sarpsborg igår i 15 minus. det var krisetilstander det!
det nytter ikke å holde fartsgrensa for å si det sånn :) jeg måtte tidlig gå ned til 80 i 100sona, og siste mila til hurtigladern på moss måtte vi kjøre i 50kmt uten varme.

tilbake, jeg lada 30min i sarp og 30min i moss, kjørte i 80 hele veien, det gikk greit.

så konklusjon. skal du på en sånn tur nå i vinter, trenger du tålmodighet, og du må også synes det er helt OK å snegle avgårde i 80 i 100sona. 100 er no go! jeg ble ganske skuffa :/

Høres drøyt ut? Jeg kjører titt og ofte Fredrikstad-Oslo-Fredrikstad nå i kulda jeg. Kjører med varmen på maks (3-4.5kW) og i fartsgrensa (108km/t på speedometeret). Da lader jeg 10 min i Vestby på vei til Oslo og 10 min i Rygge på vei hjem. Synes ikke det er så plagsomt. Lader selvfølgelig til 100% hjemme og på jobb på forhånd.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA