Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

trykkertor

Tesla Bjørn hentet sin Model 3 Performance i går også.

https://youtu.be/vA1IKCOppzg

SteinarSun

Her utlevering i Bergen i dag, men er jo blitt skjøvet på noen ganger, så få se om det kommer en telefon..
Har fått reg.nr og melding fra dekkhotell , så bilen er i alle fall ikke langt unna.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Belse

Sitat fra: GL1 på søndag 31. mars 2019, klokken 10:27
Sitat fra: Belse på søndag 31. mars 2019, klokken 09:02
Henta en 3er Long range i går på Lillestrøm . 45 min ventetid. Bilen var uten opplagte feil. Hyglig betjening som sto på med sjappa ful av kunder.
Førsteinntrykk av bilen, tigt og fine kjøreegenskaper, litt mindre ratt en jeg liker, lettere og være presis med litt større ratt. Dog ikke noe stort problem.
En god del slappere motor en jeg hadde forventa, ok fra stillestående og opp til landveishastihet, men overraskende dau i forbikjøringer.
Hadde jeg vist at det var såpass slapt, hadde jeg nok valgt performensutgaven i steden.
Dog skal jeg stort sett bruke den fram og tilbake på jobb, så kan nok leve helt fint med dette.
Er det lov å spørre hva du sammenlikner med?
Jeg føler jeg kjører rakett hvis den står i standard mode... Kan ikke si jeg merker mye forskjell på f.eks 20-80 eller 80-120/130, forbikjøringer går som en drøm. Jeg er kanskje ikke så godt vant, kommer fra Golf 122hk 1,4TSI.. Chill mode er mer enn nok for  meg i hverdagen, også til trygge forbikjøringer.

Har lest at ytelse har sammenheng med temperatur og hvor fullt batteriet er. Kan det forklare din opplevelse, dersom det var lav State Of Charge og kald batteripakke da du hentet bilen?
Ja kan hende batteriet ikke var varmt nok, var jo også langt fra fulladet.
Får håpe det er det som er saken. Sammenligningsgrunnlag er litt ymse. Har kjørt mye kasse il, litt golf R, og har endel 2hjulinger.
Kassebilen forventer en jo er treig, golfen er vesentlig hissigere en mod3'en når den har litt fart.
2hjulingene er av en helt annen værden når det gjelder akselerasjon.
Nå er tesla ikke kjøpt som morro il, men som transportmiddel. Men etter alt skryte om hvor kvikk den er hadde jeg vel venta meg endel mer lekenhet når en gir gass.

stefse

Mange kommer til Tesla fra normalt motoriserte biler, litt derfor akselerasjonen får litt ufortjent mye skryt. Men sjekk også om den har fått firmware med oppgradert effekt.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

GOS

Sitat fra: Belse på søndag 31. mars 2019, klokken 13:31
Kassebilen forventer en jo er treig, golfen er vesentlig hissigere en mod3'en når den har litt fart.

Om dette stemmer så har du en alvorlig feil på din Model 3!
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

K.M.L

Klart det er forskjell på hva en er vant med fra før, men aksen på min Tesla M3 oppleves av meg som vesentlig  bedre enn på mine siste Mercedeser med noen hundre dieselhester i bånn og 250 og 300 motorer. Kjørte en lengre tur i helga og hadde stor nytte av aks under kjappe forbikjøringer. Skal vel på papiret rulle jevnt med Golf R? Synes du skal få sjekket opp dette. Høres ut som noe er galt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

pekle

Tja, Golf R har vel 310hk og veier iallfall 300kg mindre. Avhengig av hvordan kraftleveransen er kan det vel både tenkes at den er kjappere i enkelte fartsområder, men også at det er "mer drama", slik at den føles piggere. Har aldri kjørt en slik, men det er jo ikke sånn at LR AWD blåser absolutt alt av banen per definisjon :)

Stator

Min Model 3 med verifisert VIN ble solgt til noen andre. Den stod på Lillestrøm i stedenfor Bergen. En Tesla rep sa at de ble pushet til å selge så mange biler de klarte. Dermed må jeg vente på neste batch med biler som skulle komme om 2-3 uker.  Så mye for å være en trofast Tesla kunde. Dette er blir nr tre og jeg har nr 4 i bestilling.  Kjenner jeg er litt irritert nå..

Linka

Sitat fra: Stator på mandag 01. april 2019, klokken 11:58
Min Model 3 med verifisert VIN ble solgt til noen andre. Den stod på Lillestrøm i stedenfor Bergen. En Tesla rep sa at de ble pushet til å selge så mange biler de klarte. Dermed må jeg vente på neste batch med biler som skulle komme om 2-3 uker.  Så mye for å være en trofast Tesla kunde. Dette er blir nr tre og jeg har nr 4 i bestilling.  Kjenner jeg er litt irritert nå..

Samme båt her... Bare i Stavanger. Har hatt reservasjon i over 2,5 år og bestilte i romjulen, og har ikke fått VIN. Den jeg hadde har noen andre fått.. Kunne ikke si noe mer enn antatt levering «Antageligvis i løpet av april».

infaff

Sitat fra: Line K på mandag 01. april 2019, klokken 12:15

Samme båt her... Bare i Stavanger. Har hatt reservasjon i over 2,5 år og bestilte i romjulen, og har ikke fått VIN. Den jeg hadde har noen andre fått.. Kunne ikke si noe mer enn antatt levering «Antageligvis i løpet av april».

Samme for oss. Fikk beskjed i dag, etter å ha måttet møte opppersoblig, at vår bil var solgt i Drammen eller Lillestrøm, for å få ut flest mulig biler i første kvartal. Tall betyr tydeligvis mer enn kundene. Helt utrolig at jeg ikke bare avbestiller, men har faktisk så lyst på denne bilen...

snhansen

Samme her, Bor i Bergen og skulle fått bilen i slutten av mars. Hadde vin nr, nå er den bilen gitt til noen andre  :-[ Bare å smøre seg med tolmodighet.
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

Handyman

Sitat fra: infaff på mandag 01. april 2019, klokken 16:01

Samme for oss. Fikk beskjed i dag, etter å ha måttet møte opppersoblig, at vår bil var solgt i Drammen eller Lillestrøm, for å få ut flest mulig biler i første kvartal. Tall betyr tydeligvis mer enn kundene. Helt utrolig at jeg ikke bare avbestiller, men har faktisk så lyst på denne bilen...
Det er jo ikke bra i det hele tatt!
Dessverre ikke helt uventet, og Tesla bør kompensere på en god måte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

AAB26

Fikk nytt VIN nummer forrige torsdag og utlevering av bil på lørdagen, så det er mulig jeg fikk en bil som en annen egentlig skulle hatt.

infaff

Sitat fra: Handyman på mandag 01. april 2019, klokken 16:05
Sitat fra: infaff på mandag 01. april 2019, klokken 16:01

Det er jo ikke bra i det hele tatt!
Dessverre ikke helt uventet, og Tesla bør kompensere på en god måte.

Ikke snakk om noen kompensasjon heller, hverken i form av penger eller oppgraderinger. Selv om jeg er enige i at de absolutt burde gi en eller annen form for påskjønnelse til de som har blitt fratatt bilen sin for salgstall.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA