Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Nicky777

Sitat fra: kristtorp på tirsdag 26. mars 2019, klokken 07:27
Det står at alle som er registrert må møte opp ved levering. Må vi begge reise oppover, eller holder det med at kun ene parten møter opp?

Da min søster og min svoger skulle ta levering var min svoger i utlandet. Det gikk helt fint at min søster tok leveringen alene. Lurer på om hun hadde med fullmakt/kopi av førerkortet hans eller noe slikt.

kristtorp

Sitat fra: Nicky777 på tirsdag 26. mars 2019, klokken 08:16
Det står at alle som er registrert må møte opp ved levering. Må vi begge reise oppover, eller holder det med at kun ene parten møter opp?

Da min søster og min svoger skulle ta levering var min svoger i utlandet. Det gikk helt fint at min søster tok leveringen alene. Lurer på om hun hadde med fullmakt/kopi av førerkortet hans eller noe slikt.

Takk! Får ta med det for sikkerhetsskyld.

Handyman

Fikk på forhånd beskjed om grunnen til at de skriver at begge må møte, er når finansieringen skal registreres på begge (DNB/Santander).
Jeg betalte ved bankoverføring og derfor ikke nødvendig å møte begge.
Jeg hentet min bil alene selv om også kona var ført opp. De spurte ikke etter noen form for legitimasjon.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GL1

Jeg hadde jo en litt dårlig opplevelse ved overlevering, da jeg hadde "falt ut" av systemet selv om jeg ble registrert ved ankomst.

Det førte til at jeg først 4 timer senere kunne kjøre avgårde med en bil som ikke var klargjort.

Jeg ble ikke bedt om å kvittere for utleveringen, som jeg tror førte til at systemet ikke "visste" at jeg hadde fått bilen... På nettet stod det fortsatt "neste steg, ta levering", og ble kastet ut av Appen etter fire dager. Tesla hadde heller ikke bedt om oppgjør fra banken, så det lå an til en billig bil til kun 200k i EK.... ;D

SÅ; Etter 13 dager i "uferdig" bil, leverte jeg den til detailing. Hyggelig betjening tok meg i mot, og vi gikk over bilen sammen. Parkerte bilen under en stor lysrigg med avslørende lamper. Jeg var ikke i stand til å finne noe feil, men han noterte seg et par ting han ville ta opp med en lakkerer før de polerte bilen. Mulig det måtte slipes litt sa han.
Føltes bra at de tok seg tid, og var så nøye at de fant ting jeg ikke reagerte på, har trua på at det blir bra.

Det ble antydet 2-4 dager før jeg kan ta levering av bilen "på nytt"!

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Macnus

Fikk min i Trondheim i dag, bilen er STRØKEN og nydelig polert og ordnet!! KUDOS til Tesla Trondheim, dette var bra!!
edit : av mine tre nybiler siste fire årene så var denne IKKE spesielt støyete! Skummelt å "høre etter" om den støyer, for da hører man selvfølgelig dekkene, men jeg vil si den var vel så bra som andre!

Walts

Fikk mail og sms om levering lørdag klokken 15.00 i Lillestrøm på mandagen.
I dag fikk jeg første telefon fra delivery hvor de bekreftet leveringstid, skulle registrere bilen og lurte på om jeg fortsatt ville ha vinterdekk på, sto vist montert med det nå.

Så da regner jeg med det blir bil på lørdag.  :)
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

Model3B

Møtte opp og spiste kaker og drakk kaffe i Lillestrøm. Min bil var straks klar, etter at vi hadde klarert ut 3 andre som hadde forsikret sin bil med samme vin nummer som min

rogersen

Hentet ut rød bil i Kristiansand i dag. Bilen var ikke skikkelig vasket/klartgjort. Det hadde de ikke hatt tid til sa den ansatte, men den var nå i alle fall der. Noen plasser var den våt, andre plasser full av støv og rundt omkring var det rød, klissete guffe. Regner med at dette er fra polering? Så ikke helt bra ut altså..

Det var en lakkskade/bulk på venstre side av panseret, mest på undersiden/siden men også synlig utenifra. Bagasjeromslokket var litt skeivt, slik at det ikke linet skikkelig opp med karosseriet. Disse tingene ble det tatt bilde av og notert ned.

Ellers så alt bra ut og alt av kabler osv. fulgte med såvidt jeg skjønner. Litt sånn passe opplevelse med andre ord. :)

GL1

Sitat fra: rogersen på torsdag 28. mars 2019, klokken 21:57
Hentet ut rød bil i Kristiansand i dag. Bilen var ikke skikkelig vasket/klartgjort. Det hadde de ikke hatt tid til sa den ansatte, men den var nå i alle fall der. Noen plasser var den våt, andre plasser full av støv og rundt omkring var det rød, klissete guffe. Regner med at dette er fra polering? Så ikke helt bra ut altså..

Det var en lakkskade/bulk på venstre side av panseret, mest på undersiden/siden men også synlig utenifra. Bagasjeromslokket var litt skeivt, slik at det ikke linet skikkelig opp med karosseriet. Disse tingene ble det tatt bilde av og notert ned.

Ellers så alt bra ut og alt av kabler osv. fulgte med såvidt jeg skjønner. Litt sånn passe opplevelse med andre ord. :)
Jeg opplevde også at bilen ikke var klargjort, men hentet bilen mot at de skulle ta det senere.
Etter 2 uker leverte jeg inn bilen til detailing tidligere denne uka, og kjenner at jeg er glad for at jeg aksepterte å få klargjøring senere...

De tok seg god tid og gikk over bilen grundig mens den stod parkert under en «lysramme», og fant et par uregelmessigheter i lakken som ikke jeg klarte å se! En lakkerer skulle se over, for å avgjøre om det holdt med våtslip(?) før polering.
De antydet 2-4 dager, og fikk en gammel Model S loaner.

Håper jeg kanskje kan hente den i morgen, og har trua på at den er blitt fin!
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

trykkertor

Bilen var ikke skikkelig vasket/klartgjort. Det hadde de ikke hatt tid til sa den ansatte, men den var nå i alle fall der. Noen plasser var den våt, andre plasser full av støv og rundt omkring var det rød, klissete guffe. Regner med at dette er fra polering? Så ikke helt bra ut altså..

Det var en lakkskade/bulk på venstre side av panseret, mest på undersiden/siden men også synlig utenifra. Bagasjeromslokket var litt skeivt, slik at det ikke linet skikkelig opp med karosseriet.  Litt sånn passe opplevelse med andre ord. :)

Det er dette jeg har vanskelig med å fatte. At enkelte ser på en slik presentasjon av en bil til nesten en halv million som "sånn passe opplevelse". What!? Tror en del kunder er for tilgivende ovenfor tingenes tilstand. Jeg hadde aldri kjørt avgårde med en slik bil fra butikk.

Selv fikk jeg 8(!) minutter på meg til å ferdigstille papirer, gå kjapt over bilen, signere mottak og pelle meg ut, for de hadde det travelt. Da hadde de allerede purret på meg 2 ganger om at nå var det på tide å få bilen ut.
Lakk/karosseri-skaden jeg oppdaget etter å ha gått over bilen hjemme, ble møtt med, "dette skulle du tatt før du kjørte hjem".
Heldigvis fikk jeg dem til å lappe på det så det ble rimelig ok.
Overnevnte bil hadde jeg som nevnt ikke tatt imot.

ElbilJohn

Sitat fra: trykkertor på torsdag 28. mars 2019, klokken 23:50
Bilen var ikke skikkelig vasket/klartgjort. Det hadde de ikke hatt tid til sa den ansatte, men den var nå i alle fall der. Noen plasser var den våt, andre plasser full av støv og rundt omkring var det rød, klissete guffe. Regner med at dette er fra polering? Så ikke helt bra ut altså..

Det var en lakkskade/bulk på venstre side av panseret, mest på undersiden/siden men også synlig utenifra. Bagasjeromslokket var litt skeivt, slik at det ikke linet skikkelig opp med karosseriet.  Litt sånn passe opplevelse med andre ord. :)

Det er dette jeg har vanskelig med å fatte. At enkelte ser på en slik presentasjon av en bil til nesten en halv million som "sånn passe opplevelse". What!? Tror en del kunder er for tilgivende ovenfor tingenes tilstand. Jeg hadde aldri kjørt avgårde med en slik bil fra butikk.

Selv fikk jeg 8(!) minutter på meg til å ferdigstille papirer, gå kjapt over bilen, signere mottak og pelle meg ut, for de hadde det travelt. Da hadde de allerede purret på meg 2 ganger om at nå var det på tide å få bilen ut.
Lakk/karosseri-skaden jeg oppdaget etter å ha gått over bilen hjemme, ble møtt med, "dette skulle du tatt før du kjørte hjem".

Hvis rogersen er sørlending, så er det greit å ha i tankene at det er ikke alltid vi tar så hardt i når vi skal beskrive noe.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Handyman

Sitat fra: ElbilJohn på fredag 29. mars 2019, klokken 00:02

Hvis rogersen er sørlending, så er det greit å ha i tankene at det er ikke alltid vi tar så hardt i når vi skal beskrive noe.
...samt at en fordel med å ut bilen er at man får lånebil mens Tesla fikser manglene. Tar du ikke ut bilen, aner du ikke når du får bil, og må selv ordne bil i mellomtiden. Målet må vel være at man blir fornøyd med bilen? Utgiftene får Tesla uansett...faktisk mer om du tar med deg bilen, siden de må koste lånebil i tillegg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Belse

Hvor lang tid må en beregne på å hente bil? Skal hente i morgen kveld på Lillestrøm

rogersen

Selve utleveringen var jo ikke veldig bra, men bilen er jo såklart helt sjef, så da blir det sånn passe i snitt. Uansett glad for å ha fått den. Den lille knatten i panseret og skeivt bagasjeromslokk er jo fint til å leve med. Men skuffende med støv/skitt/vann/kliss. Jeg har sendt dem en epost om at jeg vil ha den skikkelig klargjort når jeg får den tilbake etter retting av bagasjeromslokk osv. Får sikkert ikke noe svar fra dem men. ;) Han som utleverte hadde ikke dårlig tid. Jeg kunne jo alt fra før, så tok vel 15 minutter siden jeg også hadde alt i orden.

Men bilen er jo helt utrolig å kjøre såklart. Og rød med hvit interiør var veldig stilig. Ingen skader inni i det minste. :D

Tony_T

Jeg ble møtt med akkurat samme "dette skulle du tatt før du kjørte hjem" holdning etter å ha kjørt bilen til foliering hvor de oppdaget en god del lakkfeil.
Bilen er inne for utbedring nå men har fått veldig lite informasjon om hva som kommer til å bli utbedret eller når jeg kan forvente den tilbake.
Men velger å håpe at jeg får en perfekt bil tilbake frem til det motsatte er bevist.
For hvis man ser bortifra diverse lakkfeil så er bilen en helt fantastisk kjøremaskin!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA