Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

zaltoz

Fikk i dag endelig leveringsdato, 7. mars på varemessen i Lillestrøm. Er det mange her som har valgt å betale på forhånd? Ser at flere får mulighet til å hente tidligere enn planlagt, betalte dere i forkant av dette?
Tesla Model 3 LR m/AP

emurof

Sitat fra: Kianus på onsdag 20. februar 2019, klokken 16:04
TESLA - Update: You will have received an SMS message a short moment ago notifying you that your car was available to pick up earlier than expected. We are really sorry to confirm that this message was sent out in error. We apologise for any inconvenience caused and are working hard to solve this and importantly get your car ready as quickly as we can. We will reach out as soon as we have the confirmed date for you.

Talentløst.

Odd G.

Sitat fra: Handyman på mandag 25. februar 2019, klokken 09:29
Sitat fra: Odd G. på mandag 25. februar 2019, klokken 09:25
Jeg reserverte min model 3 i november 2016 og bekreftet bestillingen 3.1 2019. Har Tesla S85D jeg ønsket å bytte og fikk raskt pristilbud på innbytte, med svarfrist på 1 dag (?). Etter at jeg bekretet ja til tilbudet, fikk jeg verken svar eller annen bekreftelse tilbake. Ved å forsøke å skrive email til innbytteteamet og selger som hadde kontaktet meg tidligere, fikk jeg ført en bekreftelse og en uke seiner ennå en bekreftelse og beklagelse på manglende respons.
I dag imidlertid fikk jeg SMS fra Tesla på Spansk. Jeg er ikke veldig stødig i Spansk, men det ser ut til at min bil kan leveres fra 13.3 til 27.3. Utlevering er tideligere avtalt til Stavanger. Tror innbytteteamet til Tesla 3 har mistet oversikten....
Tidspunkt for reservasjon og bestilling betyr tydeligvis ingenting. Forstår at flere som bestilte i desember/januar allerede har fått sin bil. Det er dårlig forrentelse på å "låne" Tesla 10.000kr over 3 år.
WOW ... meget tidlig reservasjon! Spesielt siden det ikke ble åpnet for dette før 31/3-16  ;)
Spansk? Andre har fått på Italiensk.
Prøv:
https://translate.google.no

Fantastisk respons - selvsagt var det i november 2016 og jeg rettet opp med engang Spansk til Italiensk (se opprinnelig innlegg). Tenker noen sitter her for å finne feil i andres innlegg - ikke særlig produktivt eller hyggelig!!!
Odd G.

Tesla X 75D 2018
Tesla S 75D 2018 (Solgt)
Tesla S 75D 2017 (Solgt)
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

Handyman

Sitat fra: Odd G. på mandag 25. februar 2019, klokken 15:40
Sitat fra: Handyman på mandag 25. februar 2019, klokken 09:29
Sitat fra: Odd G. på mandag 25. februar 2019, klokken 09:25
Jeg reserverte min model 3 i november 2016 og bekreftet bestillingen 3.1 2019. Har Tesla S85D jeg ønsket å bytte og fikk raskt pristilbud på innbytte, med svarfrist på 1 dag (?). Etter at jeg bekretet ja til tilbudet, fikk jeg verken svar eller annen bekreftelse tilbake. Ved å forsøke å skrive email til innbytteteamet og selger som hadde kontaktet meg tidligere, fikk jeg ført en bekreftelse og en uke seiner ennå en bekreftelse og beklagelse på manglende respons.
I dag imidlertid fikk jeg SMS fra Tesla på Spansk. Jeg er ikke veldig stødig i Spansk, men det ser ut til at min bil kan leveres fra 13.3 til 27.3. Utlevering er tideligere avtalt til Stavanger. Tror innbytteteamet til Tesla 3 har mistet oversikten....
Tidspunkt for reservasjon og bestilling betyr tydeligvis ingenting. Forstår at flere som bestilte i desember/januar allerede har fått sin bil. Det er dårlig forrentelse på å "låne" Tesla 10.000kr over 3 år.
WOW ... meget tidlig reservasjon! Spesielt siden det ikke ble åpnet for dette før 31/3-16  ;)
Spansk? Andre har fått på Italiensk.
Prøv:
https://translate.google.no

Fantastisk respons - selvsagt var det i november 2016 og jeg rettet opp med engang Spansk til Italiensk (se opprinnelig innlegg). Tenker noen sitter her for å finne feil i andres innlegg - ikke særlig produktivt eller hyggelig!!!
Beklager, det var ikke ment slik! Det var et forsøk på en litt morsom kommentar.
Samt at da jeg leste innlegget stod det Spansk. Det er flere som ikke lett kjenner forskjellen på Spansk og Italiensk, derfor linken til Translate.
Jeg var nemlig ute etter å få bekreftet om den også var sendt ut på Spansk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

132725

Jeg reserverte i oktober 2016, bestilte en svart long range med standard interiør og oppgradert autopilot med en gang det var mulig ( desember 2018). Har fremdeles ikke fått leveringsdato, snakket med Tesla på tlf 3 ganger de siste to ukene og siste nytt var at bilen står i Belgia. Håper jeg får final invoice og leveringsdato snart, begynner å bli ganske frustrerende å se at folk som har bestilt uten å stå på venteliste i januar har fått leveringsdato...

Sitat fra: larsmartin på mandag 25. februar 2019, klokken 08:55
Ahh, skjønner lite! Jeg har hatt reservasjon siden 31/3-16 og konfigurerte samme dag det ble mulig, får ikke levering før i slutten av mars...

Vet om flere som ikke har hatt reservasjon engang som får levert samtidig. Noen som har peiling på hvorfor dette skjer?

bno

Fikk FI for tre uker siden.
Den 8.2 fikk jeg en ny da med VIN.
Fikk beskjed om at min bil som skal til Stavanger var ankommet Zeebrugge for 14 dager siden.

Forrige uke ble jeg flyttet til steg 3 Betaling.
Ringte i dag og spurte om når det ville bli levering. Det kunne ikke vedkommende svare på.
Hva da med 7 dager innbetalings periode når dere ikke kan svare på når bilen vil kunne bli utlevert sa jeg. Da ble han svar skyldig.

Så spurte jeg om en bekreftelse på hvor bilen var , da sa han at den var på vei til Norge?
(med hvilken båt da? tenkte jeg....bare tull eller har de flere båter som går på vestlandet...)
Javel sa jeg, det kan du bekrefte OK?. Vel sa han jeg får ikke kontakt med bilen (de sjekker ut via GPS hvor bilene står til enhver tid). Det må være lite strøm på den (bilen) sier vedkommende.
Hvordan kan du da si/bekrefte at bilen er på vei til Norge da?

Så la jeg inn et høyere gir (fremdeles saklig og høflig men lettere forbannet uten at jeg tror jeg røpte det) om at Tesla har aldri kontaktet meg overhodet ikke en eneste gang sa jeg.
Det er jeg som har måtte stå i telefonkø for å få en viss oversikt. Jeg reserverte etter å ha stått i kø i 2 timer den 31.3.2016, betalte NOK 10` som alle andre da.
Siden jeg bestilte 6.12.2018 har jeg også betalt tilsammen 25000,- uten et annet svar enn betal. Ja ja...
Jeg håper det blir mer reell konkurranse, må si det.

Sønnen min var ute å prøvde TM3P i dag. Han likte bilen godt. Men ville heller ha min Hyundai Kona da han foretrakk den heller en TM3. Vi er forskjellige, men får håpe at alternativer dukker opp for maken til uprofesjonalitet har ikke jeg opplevd siden Opel og Ampera-E.

Sånn går nå dagene. Burde ha bestilt en ny idag da hadde jeg i det minste fått vite at jeg fikk bil i Mars.  :D :D

Motorwatt

Var det ikke du som for 3 dager siden skrev dette. Hvordan kan det snu så fort?

SitatKan ikke være mer ening. Jeg har hele roen og synes at de gjør en strålende jobb. Intet å utsett på dem. Fabelaktig. De jeg har snakket med er topp vennlig og ingennegative  bemerkninger overhodet bare positive. Men tesal har aldri kontaktet meg overhodet. Jeg har tatt kontakten.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

bno

Ikke noe motstridende i dette. Tesla  rep. har aldri vært ufine, men i dag da jeg ble servert det jeg opplever som å bli løyet "midt" opp i ansiktet. Da er det klart jeg reagerer. Jeg kan da ikke foreta en innbetaling på 500000 uten nå å få en avklaring. Nå har jeg ventet i 3 uker. Men føler ikke noe ro ved å betale på slike måte. Ut over det så går nå dagene.

Edit: Det er ikke noe nytt i at Tesla fremstår som uprofesjonelle. Jeg har el aldri sagt at de fremstår motsatt av det. 

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ladov

Fikk SMS (på norsk) om levering i Lillestrøm den 8/3, samt beskjed om å logge på teslaaccount for å 'fullføre min leveranseprofil'?  Hva nå det måtte være, ser ikke noe som ser ut som en leveranseprofil som må fullføres..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

lintho

Tesla oppdatering - Din faktura er klar, vennligst gjennomfør betalingen for din Model 3. Betalingsinstrukser er lastet opp på din Tesla-konto: http://www.tesla.com/teslaaccount. Betalingen må være gjennomført før vi kan levere ut din Model 3. For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Stilig mtp at det er lån, og de har fått EK for 2 uker siden som de har bekreftet er registert [emoji23]

Absolutt ingen endringer inne på siden heller. Fortsatt bare final invoice faktura med hele beløpet. De gamle Credit notes er som hos de fleste andre fjernet.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

K.M.L

Om Tesla har tatt kontakt og gitt feil beskjed og/eller manglende opplysninger forstår jeg at folk blir frustrerte og ikke vil betale, slik som bno opplever.
Derimot står det klart og tydelig på alle Teslakonto på alle nivå i prosessen at Tesla selv tar kontakt, slik som under punkt 3, betaling; «Vi sender deg faktura og tar kontakt for betaling.» Vi tar kontakt for å avtale levering. Klønete av Tesla å skrive leveringsdato på Final invoice, når de likevel skal ta kontakt for å avtale levering.
Om alle antatt rundt 4500 som venter på bil skal ringe Tesla både 2,4,6 eller flere ganger må vi alle beregne å vente lenge på bil. Derfor er det nok lurt å vente på telefon. Vi snakker om leveringstid på pluss/minus en måned. Andre leverandørers kunder må vente vesentlig lengre.

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

ThomasBN

Fikk nettopp denne på SMS. Men ingen oppdatert final invoice på Tesla.com...
Noen som har fått tatt levering i Bergen ennå?

ohowl

Fikk samme SMS (skal ha utlevering i Trondheim) - uten noen indikasjon om hvilket tidsrom utlevering skal foregå i verken i SMSen eller i den månedsgamle final invoice.

Hadde vært fint å ha noe halvveis håndfast å forholde seg til - han jeg snakket med på telefon var litt ambivalent om hvorvidt bilen var i SF eller i Europe, men endte til slutt opp med å nevne Zeebrugge. Dersom infoen kommer i form av GPS fra bilen regner jeg med den rett og slett ikke evner å gi noen god (eller noen) informasjon til sjøs, og at Zeebrugge betyr "sist sett her".
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

versys

Sitat fra: ThomasBN på mandag 25. februar 2019, klokken 19:12
Fikk nettopp denne på SMS. Men ingen oppdatert final invoice på Tesla.com...
Noen som har fått tatt levering i Bergen ennå?
Fikk samme SMS nå, også Bergen. Har en final invoice med VIN men ingen leveringsdato. Har også dukket opp en Credit Note på hele beløpet... Ikke lett å bli klok på dette nei...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA