Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Kjapt opplegg! Får håpe de kan sette av litt mer tid hvis man trenger etterhvert. Ellers må de kjappe seg med regnr   :)

KlippeLars

Sitat fra: chiller på tirsdag 12. februar 2019, klokken 18:26
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:44
Sitat fra: chiller på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:35
Jeg har fått time på lørdag 16. februar for utlevering. Whoop whoop!

Hvor i landet? Se opp for tung mediadekningen. Det er sikkert du som får den første bilen  ;)

I drammen.

Sitat fra: Virelli på tirsdag 12. februar 2019, klokken 18:10
Sitat fra: chiller på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:35
Jeg har fått time på lørdag 16. februar for utlevering. Whoop whoop!
Med bekreftelse fra telefonsamtale?

Ja, de ringte meg først og fulgte opp med epost etterpå.

Det virka som at hele dagen er så godt som fullbooket hos de.

Det virket også som at lørdag var første dagen de har utlevering.

Dette var lovende å se  :+1: Har du også gjennomført betaling?

chiller

Sitat fra: KlippeLars på tirsdag 12. februar 2019, klokken 18:57

Ja, jeg fikk final invoice for en uke siden, og siden jeg skal betale hele i cash så reverse-engineera jeg ut hva det norske kontonummeret var basert på IBAN/BIC nummeret og satte over hele summen, med referansenummeret i tekstfeltet.

chiller

Og for de som lurer: Kontonummeret er de siste sifferene i IBAN.
Jeg brukte: 8301.101.6653

Dani3l

Sitat fra: chiller på tirsdag 12. februar 2019, klokken 18:59

Ja, jeg fikk final invoice for en uke siden, og siden jeg skal betale hele i cash så reverse-engineera jeg ut hva det norske kontonummeret var basert på IBAN/BIC nummeret og satte over hele summen, med referansenummeret i tekstfeltet.

Da ble det jo straks litt mer fristende å overføre. Fikk du også den (tilsynelatende autogenerete) e-posten som ble sendt ut i går om bekreftet leveringsavtale, og var det i såfall samme tidspunkt på den?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

chiller

Sitat fra: Dani3l på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:14
Sitat fra: chiller på tirsdag 12. februar 2019, klokken 18:59

Da ble det jo straks litt mer fristende å overføre. Fikk du også den (tilsynelatende autogenerete) e-posten som ble sendt ut i går om bekreftet leveringsavtale, og var det i såfall samme tidspunkt på den?
Nei, siste som skjedde fra tesla sin side før de ringte i dag var at final invoice dukket opp for en uke siden. Jeg tippa at hvis the push comes to shove så blei det nok utlevering på de som hadde betalt :D

najtrox

Tviler litt på om betaling skulle ha noe å si, all den tid de spesifikt sier til folk (inkl meg på telefon senest idag) :
Ikke betal noe før du blir ringt opp og får leveringstidspunkt. Kan jo selvfølgelig hende de begynner tidligere enn først antatt og dytter frem noen som har betalt siden de da har "alt i orden" for levering på kort varsel. Gøy blir det uansett, mange får nok bilene sine ila februar.

Noen som tør tippe på antall biler de planlegger å overlevere per dag?

Handyman

Sitat fra: N00b på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:57
Den første båten vi vet om er ikke de første Tesla 3 som kom til Europa. Det er noen flere biler.  Kan det være noen av de som leveres ut?
City of Amsterdam ankommer Drammen i morgen tidlig. Det er nok på den båten de første bilene er.
Det ryktes mellom 500 og 700 biler. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lintho

Hvis de trenger onsdag til lørdag med å levere ut bil, kan jeg anta at de trenger samme tidsramme i Trondheim. Hvor lang tid bruker de fra Drammen til Trondheim tro?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Handyman

Sitat fra: lintho på tirsdag 12. februar 2019, klokken 20:58
Hvis de trenger onsdag til lørdag med å levere ut bil, kan jeg anta at de trenger samme tidsramme i Trondheim. Hvor lang tid bruker de fra Drammen til Trondheim tro?
Hvis det er samme båten kan du måle avstanden (nm) og anta en fart på 15knop.

lintho

Sitat fra: Handyman på tirsdag 12. februar 2019, klokken 21:16
Å? Tror du de kjører videre med båt? Trodde du tok av alle i Drammen.

kc

Blir spennende med Arabian Breeze som har plass til henholdsvis 3242 biler(ukjent størrelse) og ankommer Darammen havn 16.2. Blir travelt for Tesla norge de neste to ukene hehe

lintho

Sitat fra: lintho på tirsdag 12. februar 2019, klokken 21:21
Hvis de kjører videre med båt til Trondheim, skal de stoppe og laste av mange plasser på veien?

Handyman

Sitat fra: lintho på tirsdag 12. februar 2019, klokken 21:21
Skal være båt til Drammen, Stavanger, Bergen, Trondheim og jeg usikker lenger nord.  Vi får se.

Handyman

Sitat fra: kc på tirsdag 12. februar 2019, klokken 21:33
Blir spennende med Arabian Breeze som har plass til henholdsvis 3242 biler(ukjent størrelse) og ankommer Darammen havn 16.2. Blir travelt for Tesla norge de neste to ukene hehe
Kapasiteten på ro-ro er målt i RT43 som er en liten Toyota Corolla 1966 som var den første bilen som ble fraktet med egne ro-ro-skip. Det går adskillig færre Teslaer ombord.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA