Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

stefse

Skjønner at mange vil ha bilen så kjapt som mulig, men for min del passer det å få bil i April/Mai.
Har derfor ikke foretatt meg noe som helst annet enn å bestille og betale depositumet.
Hvis jeg er heldig rekker min Tesla å få med seg siste endring i spekken etter at de første europeiske eierne har klagd fra seg. :D
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

gruffalo

Jeg fikk også denne sms nå. De ringte for ei uke siden og sa levering 1. eller 2. uke i mars.  De sa også at de skulle gi nærmere beskjed når jeg må betale, den kom nå, og da betaler jeg. Final invoice fikk jeg for lenge siden og den har vært korrekt hele tiden.

Jeg synes alt har gått på skinner jeg , har ingenting å klage på.

:)

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
E-tron 55 sportback 2022

lintho

Sitat fra: gruffalo på mandag 25. februar 2019, klokken 19:28
Jeg fikk også denne sms nå. De ringte for ei uke siden og sa levering 1. eller 2. uke i mars.  De sa også at de skulle gi nærmere beskjed når jeg må betale, den kom nå, og da betaler jeg. Final invoice fikk jeg for lenge siden og den har vært korrekt hele tiden.

Jeg synes alt har gått på skinner jeg , har  å klage på.

Da har du nok hatt griseflaks, eller ikke vært innom my account når du hadde Credit note 1,2 og kanskje 3 [emoji23]
Ble det noen endringer hos deg etter sms'en i dag da?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

RuneW

Sitat fra: lintho på mandag 25. februar 2019, klokken 19:03
Tesla oppdatering - Din faktura er klar, vennligst gjennomfør betalingen fra or din Model 3. Betalingsinstrukser er lastet opp på din Tesla-konto: http://www.tesla.com/teslaaccount. Betalingen må være gjennomført før vi kan levere ut din Model 3. For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Stilig mtp at det er lån, og de har fått EK for 2 uker siden som de har bekreftet er registert [emoji23]

Absolutt ingen endringer inne på siden heller. Fortsatt bare final invoice faktura med hele beløpet. De gamle Credit notes er som hos de fleste andre fjernet.

Det store spørsmålet er da :  skal vi betale DENNE gangen?

Altså, oss i ingen-dato-klubben...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Toalmar

Samme SMS kom til meg også nå i kveld. Ikke noe forandring på Tesla kontoen heller.
1 depositum faktura, 1 final invoice uten leveringsdato, 4 credit notes og ett dokument for retningslinjer for grått marked.
Tror jeg ringer dem i morgen jeg  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ohowl

Gråmarked er nytt av dagen for min del, men totalt uinteressant :-D
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

gruffalo

Sitat fra: lintho på mandag 25. februar 2019, klokken 19:33

Jeg synes alt har gått på skinner jeg , har  å klage på.

Da har du nok hatt griseflaks, eller ikke vært innom my account når du hadde Credit note 1,2 og kanskje 3 [emoji23]
Ble det noen endringer hos deg etter sms'en i dag da?

Ingen endringer, han spurte på telefon om FI var korrekt, og da trengtes det ingen ny.

Og jeg har vært inne på tesla-brukeren min hver dag. :)

E-tron 55 sportback 2022

bno

Sitat fra: RuneW på mandag 25. februar 2019, klokken 19:36
Sitat fra: lintho på mandag 25. februar 2019, klokken 19:03
Tesla oppdatering - Din faktura er klar, vennligst gjennomfør betalingen fra or din Model 3. Betalingsinstrukser er lastet opp på din Tesla-konto: http://www.tesla.com/teslaaccount. Betalingen må være gjennomført før vi kan levere ut din Model 3. For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Stilig mtp at det er lån, og de har fått EK for 2 uker siden som de har bekreftet er registert [emoji23]

Absolutt ingen endringer inne på siden heller. Fortsatt bare final invoice faktura med hele beløpet. De gamle Credit notes er som hos de fleste andre fjernet.

Det store spørsmålet er da :  skal vi betale DENNE gangen?

Altså, oss i ingen-dato-klubben...
Den klubben er jeg medlem av og er på steg 3 selv. Betaler absolutt ikke før jeg får en sikker dato

Meth0dical

Har fått leveringsavtale på Tesla account for den 28.02. Har snakket med Tesla på tlf og fått bekreftet at jeg står oppført i kalenderen hos dem den 28.02. Jeg har ikke blitt kontaktet for noe innbetalinger eller fått melding om at sommerdekkene er levert til dekk hotell.

Jeg går ut i fra at denne datoen er god? eller er det noen andre her osm har fått likt på Tesla konto som en "feiltagelse"?

Handyman

Sitat fra: stefse på mandag 25. februar 2019, klokken 19:24
Skjønner at mange vil ha bilen så kjapt som mulig, men for min del passer det å få bil i April/Mai.
Har derfor ikke foretatt meg noe som helst annet enn å bestille og betale depositumet.
Hvis jeg er heldig rekker min Tesla å få med seg siste endring i spekken etter at de første europeiske eierne har klagd fra seg. :D
Vil ikke forundre meg om bilen din allerede er produsert.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TøddiVedder

Fått at skal hente bil 4.3. på Minde. Fikk sms om at dekk er innlevert dekkhotell på kokstad. Håper det er sommerdekkene..? Har egentlig spurt 3 ganger om utlevering etter påske, men men. Tar imot på mandag hvis det blir slik.

Handyman

Jeg synes alt har gått på skinner jeg , har ingenting å klage på.

Omtrent samme situasjon her. Jeg ringte dem i dag og fikk ingen eksakt dato, men "etter 6. mars" i KRS. Så kom SMSen i kveld, har ikke fått SMS fra dem før. Ingen dato på FI. Lurer også på å betale selv om jeg ikke har en fast dato.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Hvis en for tidlig innbetaling blir gjort i håp om fremskutt levering, tror jeg ikke det hjelper. Men hvis motivasjonen er å ha "alt klart", er det noe annet. Pengene er sikre hos Tesla også.... Bare det ikke roter det mere til hos dem, da.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hkaspenberg

Fått to SMS'er idag - en som sier levering 8/3 kl 10:00 på Varemessa i Lillestøm, og en påminnelse om at nå er det på tide å betale. For vel gjøre det da  :o
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hkaspenberg

(Får snart en Peugeot iOn til overs. Noen som trenger en billig og grei bybil?)
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA