Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Lynkjapp

chargedup

Min teori er at det ikke genereres noe automatisk i det hele tatt hos Tesla (bortsett fra massevis av credit notes og final invoices man ikke skal bry seg om) ;D På alle credit notes og final invoice har de klart å skrive navnet mitt feil i forhold til hva som står på Tesla konto og order agreement, så det tyder på at det har vært noe manuelt inne i bildet. Feilen er typisk keyboard tastefeil da bokstavene er rett ved siden av hverandre. Ringte de for å si ifra at navnet var feil, da sa de at verken credit notes eller final invoice var noe å bry seg om og at jeg ville bli kontaktet før levering for å få en ny final invoice med riktig navn. Skulle ikke betales noenting før den tid.
Når man har hørt historier om lange verkstedkøer (selv for vanlig service, men spesielt reparasjoner av ting som ikke virker), generelt en litt dårlig organisasjon (ref at de feks ikke vil gi TeslaBjørn sin S90DL som han vant på referals for x antall år siden, at Tesla ringer rundt og selger 18" vinterdekk til TM3P kunder, x antall credit notes og invoices osv), gir meg ikke store forhåpninger til organisasjonen Tesla.
Jeg gleder meg fortsatt veldig til å få bilen og tror at bilen blir veldig bra! Samtidig er opplevelsen som kunde at dette er en rotete organisasjon som trenger å ta et ordentlig tak i absolutt alt som har med kundekontakt å gjøre.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

bno

@chargedup
Veldig enig i det du fremfører. For øvrig har jeg prøvde å si det i andre tråder, men med feedback jeg har fått. Holder jeg nå lav profil og kommer vel til å fase ut herfra. De har hatt nok tid på seg til å tune systemer synes jeg. Prøvde en P idag. Det er bare å glede seg. Fantastisk bil. Det skal de ha. Ingen ved siden ingen over (i det segmentet)

gauge

Har svært lave skuldre i forhold til dette. På en side må man gi inntrykk av at man forventer god service, kvalitet osv, men likevel blir jeg ikke overrasket om så ikke skjer. Tesla er fremdeles å regne som en start-up og drives vel deretter.
Derimot forventer jeg mye større dynamikk ift produktutvikling, autonomi, software og ting som bilbransjen tradisjonelt ikke er gode på.

Lynkjapp

Sitat fra: gauge på tirsdag 12. februar 2019, klokken 12:13
Derimot forventer jeg mye større dynamikk ift produktutvikling, autonomi, software og ting som bilbransjen tradisjonelt ikke er gode på.
Godt poeng! Hvis man må velge mellom bra bil eller bra utlevering så er mitt valg ganske klart. :)

bno

Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 12. februar 2019, klokken 12:20
Sitat fra: gauge på tirsdag 12. februar 2019, klokken 12:13
Godt poeng! Hvis man må velge mellom bra bil eller bra utlevering så er mitt valg ganske klart. :)
Enig i det. Godt poeng ja.

mexigolf

Sitat fra: chargedup på tirsdag 12. februar 2019, klokken 11:48
...
På alle credit notes og final invoice har de klart å skrive navnet mitt feil i forhold til hva som står på Tesla konto og order agreement, så det tyder på at det har vært noe manuelt inne i bildet. Feilen er typisk keyboard tastefeil da bokstavene er rett ved siden av hverandre.
...
Aha, jeg trodde det var jeg som hadde rotet det til da jeg reserverte.  Jeg har fått en "|" (pipe) midt i mitt navn :)

chiller

Jeg har fått time på lørdag 16. februar for utlevering. Whoop whoop!

Carl Anton Stenling

Da er du nærmest en slags betatestkunde på utleveringsprosessen :-)
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Magnus Hansen

Sitat fra: chiller på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:35

Hvor i landet? Se opp for tung mediadekningen. Det er sikkert du som får den første bilen  ;)

N00b

Den første båten vi vet om er ikke de første Tesla 3 som kom til Europa. Det er noen flere biler.  Kan det være noen av de som leveres ut?

Virelli

Med bekreftelse fra telefonsamtale?

chiller

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:44

Hvor i landet? Se opp for tung mediadekningen. Det er sikkert du som får den første bilen  ;)

I drammen.

Sitat fra: Virelli på tirsdag 12. februar 2019, klokken 18:10

Ja, de ringte meg først og fulgte opp med epost etterpå.

Det virka som at hele dagen er så godt som fullbooket hos de.

Det virket også som at lørdag var første dagen de har utlevering.

Virelli

Sitat fra: chiller på tirsdag 12. februar 2019, klokken 18:26
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 12. februar 2019, klokken 17:44

I drammen.

Sitat fra: Virelli på tirsdag 12. februar 2019, klokken 18:10

Ja, de ringte meg først og fulgte opp med epost etterpå.

Det virka som at hele dagen er så godt som fullbooket hos de.

Det virket også som at lørdag var første dagen de har utlevering.

Chill  :laugh:

najtrox

Jøss, dette er jo det første konkrete og bekreftede leveringstidspunktet jeg har sett ihvertfall. Og det kommer jo allerede lørdag 16. noe som er tidligere enn jeg hadde trodd.

Gode nyheter for alle, lykke til med overleveringen!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA