Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: Elmaster på tirsdag 12. februar 2019, klokken 09:19
Sitat fra: itje på tirsdag 12. februar 2019, klokken 09:09
Tesla er et merkelig selskap.

Snakket nettopp med en kar på delivery, og han påstår at ingen har fått delivery dato, ingen har blitt oppringt, og ingen vil bli oppringt før bilen er ankommet Norge. Alle som har fått final inoice har fått pga feil i systemet.

::)
wow. Altså helt seriøst. Før et par uker siden så forsvarte jeg tesla fra de som kritiserte de små tingene men nå etter å ha sett deres struktur og mangel på kunnskap så har jeg fått nok. Det som irriterer meg mest er jo at om de ikke vet noe kan ikke de bare si at dessverre vi har ikke fått info om det ennå. Istedenfor så sier forkjelle ansatte 10 forkjelle ting. Jeg har jobbet med salg og administrasjon hele mitt liv og skjønner ikke hvorfor de ikke har en leder som bare kan sette ned foten og sier til alle de selgere og delivery folka at når dere vet ikke om noe, ikke gi feil info til kundene. Si bare at du har ikke fått info om det ennå. Hvor vanskelig er det liksom.

Jeg har så lyst til å kansellere kjøpet men jeg vil ikke det siden jeg vil ha denne bilen (Model 3). Om en annen produsent hadde bil med tilsvarende specs og like intuitivt så hadde jeg absolutt gått bort fra det tullet her....

Er man blant de første som får bilen, så man bare stålsette seg på at det blir innkjøringsproblemer. Er dette noe man ikke orker, så bør man bare få utsatt leveringen noen uker til ting begynner å gå mer på skinner.

itje

Sitat fra: Tunk på tirsdag 12. februar 2019, klokken 09:22
Fikk mail i går kveld om at bilen leveres ut 1. mars kl. 1000 i Drammen. Samme vin som jeg har fått tidligere.
Fikk final invoice 7. feb. Kan forsåvidt ikke skjønne hva som er så merkelig med noe av dette. De skal ha ut ca. 200 biler om dagen og da må det nok gå litt unna.

Seriøst, du synes ikke det er merkelig?

Har ingen problem med å skjønne at de har mye å gjøre osv, men jeg, som mange flere, har opplevd f.eks at jeg ikke blir kontaktet av Tesla..punktum. Og hvis jeg ringer, så kan de finne på å si slikt som "Så rart, dette skulle du ha blitt kontaktet om tidligere osv"

Har faktisk gitt dem bank, forsikring og ønsket utleveringsted 3 hele ganger, først via mytesla, deretter når jeg ringte for å sjekke ang prøvekjøring, 3 gang, var på lokasjon ved prøvekjøring. Gir meg ikke akkuratt god grunn til å stole på at alt er ok i systemet? Litt interne rutiner burde de ha fått på plass til nå?

Og når en fra delivery faktisk indirekte påstår at alle som har lagt ut at de har blitt kontaktet om leveranse etc lyver, da blir jeg litt satt ut.

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Elmaster

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 12. februar 2019, klokken 09:26
Sitat fra: Elmaster på tirsdag 12. februar 2019, klokken 09:19
Sitat fra: itje på tirsdag 12. februar 2019, klokken 09:09
Tesla er et merkelig selskap.

Snakket nettopp med en kar på delivery, og han påstår at ingen har fått delivery dato, ingen har blitt oppringt, og ingen vil bli oppringt før bilen er ankommet Norge. Alle som har fått final inoice har fått pga feil i systemet.

::)
wow. Altså helt seriøst. Før et par uker siden så forsvarte jeg tesla fra de som kritiserte de små tingene men nå etter å ha sett deres struktur og mangel på kunnskap så har jeg fått nok. Det som irriterer meg mest er jo at om de ikke vet noe kan ikke de bare si at dessverre vi har ikke fått info om det ennå. Istedenfor så sier forkjelle ansatte 10 forkjelle ting. Jeg har jobbet med salg og administrasjon hele mitt liv og skjønner ikke hvorfor de ikke har en leder som bare kan sette ned foten og sier til alle de selgere og delivery folka at når dere vet ikke om noe, ikke gi feil info til kundene. Si bare at du har ikke fått info om det ennå. Hvor vanskelig er det liksom.

Jeg har så lyst til å kansellere kjøpet men jeg vil ikke det siden jeg vil ha denne bilen (Model 3). Om en annen produsent hadde bil med tilsvarende specs og like intuitivt så hadde jeg absolutt gått bort fra det tullet her....

Er man blant de første som får bilen, så man bare stålsette seg på at det blir innkjøringsproblemer. Er dette noe man ikke orker, så bør man bare få utsatt leveringen noen uker til ting begynner å gå mer på skinner.
helt enig. Og akkurat det prøvde jeg å gjøre igår. Deres svar gjorde meg irriterte meg så mye som en salgs leder. Om jeg hadde vært salgs leder i Tesla så hadde jeg tatt en skikkelig prat med han/Hun som svarte meg. Og i tillegg så gidder de ikke å skrive navnet sitt under mailen. Det er veldig respektløs....

Sentra

Fikk VIN nr. i Final invoice 06.02. Mail 11.02 om levering Stavanger 01.03 :)

Motorwatt

#139
Ikke noe av det som skrives her er nytt, for slik har Tesla holdt på år etter år. Ikke bare i Norge, men også i USA hvor Musk kalte utlevering av M3 for "Delivery Hell". Ved topper med leveringer går det ofte i ball for dem, fordi de da leier inn folk med reduserte kunnskaper, og kvaliteten blir deretter. Skjønner at mange er utålmodige, men det er nå engang slik det er, og har alltid hvert. MyTesla tror jeg aldri har vist helt korrekte informasjoner. Da jeg fikk min S i 2018, fikk jeg 4 forskjellige utleveringsdatoer. 2 på samme dag. Lykke til.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Fornybarbil

Dette høres jo helt sinnsykt ut. Skal jeg liksom tørre å bestille flybilletter + flere netter på hotell i Trondheim når det er 50-50 om jeg får bilen til avtalt tidspunkt?

Motorwatt

#141
Referat fra det virkelige liv. August 2018. Tirsdag: "Hei, det er fra Tesla Delivery. Bilen din står i Belgia, og kommer til Drammen om 1 uke. Utlevering blir om ti dager XX kl. XX.00". Samme dag: "Hei. Det er fra Tesla Delivery. Tenkte vi skulle få avtalt en tid på levering. Passer det onsdag? Jeg: Jamen dere ringte for et øyeblikk siden og sa at bilen står i Belgia! Delivery: Det må være feil, men jeg skal sjekke det opp. Onsdag: Delivery: Vi beklager feilen, men bilen din blir ikke levert før om ca. en måned. Jeg: (sensurert). Torsdag: "Hei. Delivery her. Er lørdag ok? Det ble lørdag.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

itje

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. februar 2019, klokken 10:20
Tirsdag: "Hei, det er fra Tesla Delivery. Bilen din står i Belgia, og kommer til Drammen om 1 uke. Utlevering blir om ti dager XX kl. XX.00". Samme dag: "Hei. Det er fra Tesla Delivery. Tenkte vi skulle få avtalt en tid på levering. Passer det onsdag? Jeg: Jamen dere ringte for et øyeblikk siden og sa at bilen står i Belgia! Delivery: Det må være feil, men jeg skal sjekke det opp. Onsdag: Delivery: Vi beklager feilen, men bilen din blir ikke levert før om ca. en måned. Jeg: (sensurert). Torsdag: "Hei. Delivery her. Er lørdag ok? Det ble lørdag.

Fantastisk  :laugh:
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

GOS

Måtte ta en ny telefon jeg også da. Det som Delivery karen påsto var at det er INGREN Model 3'er som har startet på transport etappen til Norge fra Belgia. Min står i deres system som "Ready for shipment" og den vil endres til "In transit" når den er underveis, og min burde definitvt vært blant de tidlige som forlot Belgia. Jeg er jo blant de tidligste både nå det gjelder reservasjon(31.03.2016)/bestilling(05.12)/Tesla tok kontakt(08.01)/fikk tidlig VIN/tidlig Final Invoice etc samt er Tesla eier og Tesla har tidligere ring meg opp bare for å informere om at min var om bord på første båt. Han kjente ikke til noe om bilene fra Glovis Cosmons ville sendes samtidig med de fra Glovis Captain. Han sa videre at de som hadde fått dato via SMS eller Final Invoice, hadde fått det grunnet feil generering i systemet og ville få ny dato når de ble ringt opp om det av sin spesifikke Delivery Specialist:-(

Hva som viser seg å være riktig er det vel ingen som vet. Skulle heller ikke forundre meg om biler har forlatt Belgia uten at "systemet" vet det......og kanskje står min i Stavanger om noen dager, men ingen vet det og dermed står den i "evigheter" før noen kontakter meg.


Ja, ja, den som lever får se.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019


Jejl

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. februar 2019, klokken 10:20
Tirsdag: "Hei, det er fra Tesla Delivery. Bilen din står i Belgia, og kommer til Drammen om 1 uke. Utlevering blir om ti dager XX kl. XX.00". Samme dag: "Hei. Det er fra Tesla Delivery. Tenkte vi skulle få avtalt en tid på levering. Passer det onsdag? Jeg: Jamen dere ringte for et øyeblikk siden og sa at bilen står i Belgia! Delivery: Det må være feil, men jeg skal sjekke det opp. Onsdag: Delivery: Vi beklager feilen, men bilen din blir ikke levert før om ca. en måned. Jeg: (sensurert). Torsdag: "Hei. Delivery her. Er lørdag ok? Det ble lørdag.
Tesla søker flere ansatte:
Kvalifikasjon(er): Må være over 18 år

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

P85TMS

Sitat fra: GOS på tirsdag 12. februar 2019, klokken 10:24Han sa videre at de som hadde fått dato via SMS eller Final Invoice, hadde fått det grunnet feil generering i systemet og ville få ny dato når de ble ringt opp om det av sin spesifikke Delivery Specialist:-(
Det eneste riktige å gjøre ville vært å sendt ut til samtlige kunder SMS og/eller mail om at de dessverre har mottatt feil informasjon og bedt dem avvente. Det gjør ikke Tesla. Istedet lager de arbeid for seg selv ved at kunder betaler faktura som allerede er krediterte, kunder ringer ned servicetelefon og tropper opp på servicesentrene og skjeller ut ansatte der. (Ja, jeg har sett sistnevnte, og kunden var ikke helt uberettiget i sitt sinne..)

Selv forholder jeg meg til "Vi utferdiger fakturaen og kontakter deg for å arrangere den endelige betalingen din."

NilsG

Min teori på noe av rotet mange opplever:

Tipper at alle de som har fått en mail om leveringstidspunkt ikke skulle ha fått den. Min teori er at det genereres lister som delivery skal bruke når de ringer kundene for å avtale leveringstidspunkt og at man har "huket av feil" eller "glemt å huke" av et eller annet sted i systemet slik at det også har blitt generert en bunke automatiske eposter...

Jeg holder meg helt "rolig" og avventer telefon fra Tesla der det avtales endelig tidspunkt mens jeg samtidig sjekker telefonen for tapte anrop og epostkassen min  :o. Ble oppringt for ca 1,5 uker siden med estimert levering siste 2 uker i februar (var blant de første som skulle få i følge den hyggelige engelsktalende karen). Var og i kontakt med de i forrige uke pga final invoice, fikk da beskjed om at den var "sendt ut" pga en feil - noe som er bakgrunnen for teorien min rundt eposter om levering... De ringer opp når det nærmer seg for endelig avtale og betaling.

De som har skaffet seg en bøtte med "tålmodighetskrem" får bruke litt mer av den i ventetiden ;-)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

K.M.L

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 12. februar 2019, klokken 10:35
Sitat fra: GOS på tirsdag 12. februar 2019, klokken 10:24Han sa videre at de som hadde fått dato via SMS eller Final Invoice, hadde fått det grunnet feil generering i systemet og ville få ny dato når de ble ringt opp om det av sin spesifikke Delivery Specialist:-(
Det eneste riktige å gjøre ville vært å sendt ut til samtlige kunder SMS og/eller mail om at de dessverre har mottatt feil informasjon og bedt dem avvente. Det gjør ikke Tesla. Istedet lager de arbeid for seg selv ved at kunder betaler faktura som allerede er krediterte, kunder ringer ned servicetelefon og tropper opp på servicesentrene og skjeller ut ansatte der. (Ja, jeg har sett sistnevnte, og kunden var ikke helt uberettiget i sitt sinne..)

Selv forholder jeg meg til "Vi utferdiger fakturaen og kontakter deg for å arrangere den endelige betalingen din."
Støttes. Sitter også i ro og avventer til det bes om betaling. Må også si at jeg har opplevd mye rot i handel med bil av andre merker. Dette er min første Tesla. Tesla gjør det vanskelig for seg selv når de skal ta hensyn til alle faktorene de selv har listet opp ved utdeling av biler. De skaper forventninger de ikke kan innfri.


Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA