Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: Belse på fredag 29. mars 2019, klokken 17:51
Hvor lang tid må en beregne på å hente bil? Skal hente i morgen kveld på Lillestrøm
1-2 timer venting. 10 minutter på utlevering :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

ElbilJohn

Snakket med delivery i kveld ang levering i morgen. Fikk beskjed om at utlevering tok rundt 10 min. Men han nevnte ikke hvor mye ventetid det blir
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Sitat fra: Elmo på fredag 29. mars 2019, klokken 20:20
Hvor lang tid må en beregne på å hente bil? Skal hente i morgen kveld på Lillestrøm

Jeg var siste kunde og fikk 30 minutter venting + 30 min med bil

Olofm

Sitat fra: Karma på lørdag 30. mars 2019, klokken 07:13
Sitat fra: Elmo på fredag 29. mars 2019, klokken 20:20

Jeg var siste kunde og fikk 30 minutter venting + 30 min med bil

Hentet bil på tirsdagen. Tid kl.13. Ble hentet i venterommet 13.10, kunnekjøre ut med bilen 13.20. Hvis finansiering og forsikring er i orden, så kan det gå raskt!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Berglund

Jeg hadde time kl1900 på onsdag i Lillestrøm. Da måtte jeg vente 30min, og det var det sykt mye folk, så hadde nesten forventet lengre ventetid. Fikk ca 15min med bilen før jeg smatt ut på veien! Null feil, god stemning og alt er topp. Bilen ble levert med 178km på batteriet.

fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

davelarue

Noen her som har laget en sjekkliste over de viktigste tingene som må sjekkes før utlevering?

ganton

Hentet bil nå. 30min venting. En ripe i panseret som det var brukt lakkstift på ellers fin.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

trykkertor

Sitat fra: ganton på lørdag 30. mars 2019, klokken 13:07
Hentet bil nå. 30min venting. En ripe i panseret som det var brukt lakkstift på ellers fin.
Regner med de skal fikse det skikkelig senere...??
Jeg hadde ikke tatt imot en nybil med striper som er lakkstift-fikset.
Lakkstift-fiks er noe eieren gjør selv, etter eieren selv har vært uheldig.

ganton

De klarte faktisk å polere det vekk, så helt fint ut etterpå. Oppdaget en liten mindre overflatisk ripe på andre siden som han noterte. Glasstak  alignment bra, så ingen dårlig lakkering noe sted i dørkarmen e.l. Hyggelige folk og alt i alt en hyggelig opplevelse.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

ElbilJohn

Hadde time for levering kl 1200 i dag. Møtte opp kl 1150 og ble med en gang tatt med bort til bilen hvor jeg fikk en kjapp innføring, litt info og fikk noen minutter til å gå over bilen.
Det så bra ut, bortsett fra to små merker i lakken. Det ene var «fikset» med lakkpenn og det andre var steinsprut på høyre a-stolpe. Irriterte litt at det var litt skittent nede ved kanalene og litt polishstøv her og der. Det gjorde inspeksjonen vanskeligere.
Kl 1210 kjørte jeg ut av leveringslokalet og bort til SC. Der fikk jeg time til å få fikset lakkfeil.

Alt i alt er jeg fornøyd, men det at bilen ikke var helt ren, merker i lakken og at det var en stressa stemning i leveringshallen trakk ned. Selve bilen trekker opp. Tror jeg gliste i 3 timer i strekk til jeg måtte parkere og gå på startkamp.

Jeg bestilte 15.3, så det har gått kjapt.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

C_B_

At de driver å fikser med lakkpenn er helt uakseptabelt. Skjuler kanskje ripen 1 år og lurer dermed kunden.

Sulle

Ikke hvis de gir beskjed. Hvis kunden må oppdage det selv er det selvsagt et problem.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

C_B_

Ja, hvis det er en gammel bruktbil... kan ikke tenke meg det er ok mht. en ny bil.

eleseus

Skulle hente min model 3 i dag på Lillestrøm. Hadde egentlig avbestilt pga alt kaoset jeg har hørt om, men var for sent ute. Begynte likevel å glede meg igjen.

Det var et salig kaos på Lillestrøm. En jeg pratet med hadde ventet åtte timer og kjørte ut med bil som ikke var vasket ferdig.. En annens bil var en avbestilling, og lot seg derfor ikke registrere likevel. En del irriterte folk var det.

Jeg ble ropt opp etter en time og holdt på å få bilen til en annen fyr. Så var det tilbake til køen igjen, men bilen var like rundt hjørnet, sa de. Deretter ringte de meg og sa det tok to timer. Kjøp deg en middag, sa de. tesla betaler.
Ny telefon, bilen er i Drammen. Vi snakkes neste uke, sa de. Javel. Mon det.

Litt av et opplegg! Le eller gråte?
------------------------
Oslo

trykkertor

Sitat fra: eleseus på lørdag 30. mars 2019, klokken 21:49
Jeg ble ropt opp etter en time og holdt på å få bilen til en annen fyr. Så var det tilbake til køen igjen, men bilen var like rundt hjørnet, sa de. Deretter ringte de meg og sa det tok to timer. Kjøp deg en middag, sa de. tesla betaler.
Ny telefon, bilen er i Drammen. Vi snakkes neste uke, sa de. Javel. Mon det.

Hva spiste du til middag?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA