Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeuttak\klump\kontakt\10A\16A

Startet av RuneW, torsdag 24. november 2011, klokken 20:54

« forrige - neste »

cra

Joda, sla, jeg har garasje. Men jeg trenger et sted med tak til å parkere bilen også. Garasje er jo tross alt et fransk ord for "oppbevaring av alt mulig rart", er det ikke det da? ;)  :-\

Ja, kenmyh, det er jo akkurat det å få det over frontruta som er trasig. Det skjer bare når det er snakk om å stoppe alikevel; det kommer aldri farende av seg selv mens jeg kjører. Som sagt er det greit nok når snøen er løs og kan feies av taket, men når det har blitt ei "kake" er det ikke så enkelt. Tror ikke det med snø som treffer biler bak/møtende trafikk er et veldig stort problem; da hadde vi hørt mer om det, trur jeg. (Men det forekommer sikkert.) Tviler på at alle trailersjåfører klatrer opp på toppen og måker hver dag. ;)  Og så var det det med å holde riktig avstand til bilen foran. ;)  Det er heller ikke slik at jeg lar det ligge en halvmeter med snø på taket, men jeg skraper ikke ned på lakken heller.

På caravellen har jeg tilsvarende problem, men kanskje i enda større grad siden den er så høy. Fruen rekker i alle fall ikke opp hverken med kost eller annet. Det går som regel greit så lenge jeg husker å "riste det av" underveis. (Når det ikke kommer biler mot/ligger noen rett bak, selvsagt.)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elvind

Kunne tenkt meg litt større plate til å hvile venstrefoten på under kjøring. Får ikke lagt foten skikkelig ned på fothvileren, da tærne støter borti noe i toppen. Ellers hender det at den lille utstikkeren som bryterne for rattvarme og slikt er montert på gjør litt vondt på leggen.

Forøvrig burde oppstarten gått mye kjappere, og en burde slippe å trykke på en touch-knapp for å bruke navigasjon/carwings.
Lillehammer
Blå Leaf levert 26. mars 2012

RuneW

Sitat fra: Elvind på torsdag 01. november 2012, klokken 18:36
Forøvrig burde oppstarten gått mye kjappere, og en burde slippe å trykke på en touch-knapp for å bruke navigasjon/carwings.

Både oppstart og Carwings burde vært betydelig kjappere. Bare tull at det skal være så treigt, spesielt Carwings.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Ogi

Sitat fra: RuneW på torsdag 01. november 2012, klokken 20:21
Sitat fra: Elvind på torsdag 01. november 2012, klokken 18:36

Både oppstart og Carwings burde vært betydelig kjappere. Bare tull at det skal være så treigt, spesielt Carwings.
Windows CE sak tror jeg. I hvertfall Carwings...

cra

Husker ikke om det har vært nevnt, og jeg har ikke tid til å skumme 13 sider akkurat nå. Men jeg kunne ønske meg at den kuttet ut kobling mellom blåtann og mobiltelefon hvis den detekterer at ikke nøkkelbrikka befinner seg i bilen. Har av og til "mistet" samtaler fordi mobilen hekter seg til bilen når denne "går på tomgang".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PerBear

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Brødbilsjåfør

HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Vikingo

Større matter i bilen. Iallefall framme, du veit kor slapsete og vått d e i ditte landet her og alt dreg du med deg inn i bilen.....
Ja, og ca. alt anna som e nevnt tidl. i tråden. Trur eg.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Kjell Leaf

4-veis regulering av ratt. Kunne tenkt meg å dratt det 2-3 cm ut.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

thoru

TorC

Sitat fra: thoru på tirsdag 12. november 2013, klokken 21:30
Sitat fra: Brødbilsjåfør på tirsdag 12. november 2013, klokken 16:20

Sitat fra: PerBear på tirsdag 12. november 2013, klokken 13:30
Mulighet for hengerfeste!
+100 minst....
enig der.det er utrolig kjedelig å ikke kunne bruke hengerfeste.

Hengerfeste er mulig... søk på forumet etter "hengerfeste" og du vil få svar...

En Leaf kan til og med trekke en Leaf. Det har jeg selv erfart. Eco-mode er perfekt til sleping!

Pass på langt nok slepetau, og at det elastisk nok for å slippe "hugg".
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

thoru

Sitat fra: TorC på tirsdag 12. november 2013, klokken 21:46
Sitat fra: thoru på tirsdag 12. november 2013, klokken 21:30
Sitat fra: Brødbilsjåfør på tirsdag 12. november 2013, klokken 16:20

Sitat fra: PerBear på tirsdag 12. november 2013, klokken 13:30
Mulighet for hengerfeste!
+100 minst....
enig der.det er utrolig kjedelig å ikke kunne bruke hengerfeste.

Hengerfeste er mulig... søk på forumet etter "hengerfeste" og du vil få svar...

En Leaf kan til og med trekke en Leaf. Det har jeg selv erfart. Eco-mode er perfekt til sleping!

Pass på langt nok slepetau, og at det elastisk nok for å slippe "hugg".
men det hengerfeste kan man ikke trekke henger med om jeg ikke tar helt feil?

Brødbilsjåfør

Må selvsagt være lovlig å trekke henger med hengerfeste. Ikke bare hengerfeste for pynt☺️
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Rapid

5 mil ekstra virkelig rekkevidde. Dette burde være mulig innenfor dagens fysiske rammer. Og så selfølgelig ratt som kan trekkes ut. Bortsett fra dette så synes jeg faktisk Leaf er den mest brukandes elbilen i dagens marked. Ser tilogmed vakker ut i forhold til i3 :P    Rekkevidden er det eneste som har hindret meg i å legge pengene på bordet til Nissan.

thoru

Sitat fra: Brødbilsjåfør på tirsdag 12. november 2013, klokken 22:39
Må selvsagt være lovlig å trekke henger med hengerfeste. Ikke bare hengerfeste for pynt☺️
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7938.30.html
Ser ikke slik ut. så ønske mitt er der ennå. Jeg ønsker meg tilhengerfeste som er godkjent for å trekke henger på Leaf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA