Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeuttak\klump\kontakt\10A\16A

Startet av RuneW, torsdag 24. november 2011, klokken 20:54

« forrige - neste »

flux

Er ikke sikker på det, i badegulv er det vanlig med 100 - 200watt pr m2.

Feks 100 watt på førersiden (0,5 kvm) hjelper nok en god del, med litt depron under. Eks:

http://m.alibaba.com/product-gs/367875558/12V_110W_1_5mm_thickness_silicone.html






daggad

I dag oppdaget jeg et praktisk problem. Tidligere har jeg tenkt at et lys fremme i ladeluka hadde vært fint, og det synes jeg fortsatt. Men det som hadde vært viktigere på våre kanter er varme der fremme. Luka mi var frosset igjen i dag og jeg knotet veldig med å få den opp !
Instruksjonsboka sier man skal bruke en hårføner om denne fryser...!

Vel..
1) Jeg er ikke vant med å kjøre rundt med en hårføner i bilen sånn for sikkerhets skyld.
2) Nissan liker ikke at vi holder på med høyspenning, men det å bruke en hårføner på skjøtekabel i hånda ute i sludd og snø er greit !??
:D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Ole C

Sitat fra: daggad på onsdag 07. desember 2011, klokken 23:00
I dag oppdaget jeg et praktisk problem. Tidligere har jeg tenkt at et lys fremme i ladeluka hadde vært fint, og det synes jeg fortsatt. Men det som hadde vært viktigere på våre kanter er varme der fremme. Luka mi var frosset igjen i dag og jeg knotet veldig med å få den opp !
Instruksjonsboka sier man skal bruke en hårføner om denne fryser...!

Vel..
1) Jeg er ikke vant med å kjøre rundt med en hårføner i bilen sånn for sikkerhets skyld.
2) Nissan liker ikke at vi holder på med høyspenning, men det å bruke en hårføner på skjøtekabel i hånda ute i sludd og snø er greit !??
:D

Første dagene med minus grader på sunnmøre. Yup ladeluka frøsfast idag men et lett slag så spratt den opp, har ikke bygget garasje ennå og huset med carporten har jeg solgt :-) så noe kreativt for å ikke få snø inn i luka må ordnes.

Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Aspiranten

Sitat fra: daggad på onsdag 07. desember 2011, klokken 23:00
I dag oppdaget jeg et praktisk problem. Tidligere har jeg tenkt at et lys fremme i ladeluka hadde vært fint, og det synes jeg fortsatt. Men det som hadde vært viktigere på våre kanter er varme der fremme. Luka mi var frosset igjen i dag og jeg knotet veldig med å få den opp !
Instruksjonsboka sier man skal bruke en hårføner om denne fryser...!


Jeg har aldri opplevd at bensinluka har frosset fast.

Dette er enda ett tegn på at denne bilen ikke er designet for kaldt klima.
Nissan Leaf

aukanmeister

Jeg jobbet på bensinstasjon i gamle dager. Da hadde vi et triks. (bensinluker fryser ofte,spesielt på ford)

Man tar en plastpose med varmt vann, legger den inntil luka -vips ;)

daggad


SitatJeg har aldri opplevd at bensinluka har frosset fast.

Det har jeg mange ganger.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

RuneW

Sitat fra: daggad på torsdag 08. desember 2011, klokken 00:56

SitatJeg har aldri opplevd at bensinluka har frosset fast.

Det har jeg mange ganger.

Det har jeg også, men det er veldig mye mer irriterende når det skjer med en luke som skal opp hver eneste dag mot kanskje en gang i uken! Dette er litt dårlig av Nissan (selv om det skal innrømmes at frysing av slike luker er vanskelig å unngå).

Kanskje luken burde ha vært elektrisk (selvsagt med mekanisk backup) og med en hissig oppvarming av de kritiske punktene ved åpning?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

SvenF

Två förslag på lösningar:

Turtle De-Icer spray
http://www.autocare.no/autocare/produkter/turtle-wax/frontruter/turtle-de-icer/

eller

Silikonspray (förebyggande)
http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Ovrig/Silikonspray-364504/

Kan det fungera  ???


Sitat fra: daggad på onsdag 07. desember 2011, klokken 23:00
I dag oppdaget jeg et praktisk problem. Tidligere har jeg tenkt at et lys fremme i ladeluka hadde vært fint, og det synes jeg fortsatt. Men det som hadde vært viktigere på våre kanter er varme der fremme. Luka mi var frosset igjen i dag og jeg knotet veldig med å få den opp !
Instruksjonsboka sier man skal bruke en hårføner om denne fryser...!

Vel..
1) Jeg er ikke vant med å kjøre rundt med en hårføner i bilen sånn for sikkerhets skyld.
2) Nissan liker ikke at vi holder på med høyspenning, men det å bruke en hårføner på skjøtekabel i hånda ute i sludd og snø er greit !??
:D


arnejorg1

Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Vmax

Med en softwareoppgradering kan man enkelt få noen praktiske funksjoner, siden det allerede er simkort og GPS i bilen:

Tracker;  Det kan være at en og annen LEAF blir stjålet/tyvlånt etterhvert. Noen trykk på Carwings og du kan finne bilens posisjon og evt. aktivere startsperren.

Geofence: Hvis du låner bort bilen, blir det automatisk rapportert i Carwings hvis bilen beveger seg utenfor et forhåndsdefinert område eller hvis den kjører fortere enn hva man ble enig med f.eks «poden» om før utlån.

Dette er enkle ting teknisk. Jeg har det på min gamle MC og det kostet ca.500 i deler. Den har forøvrig også «phone home» slik at når alarmen blir utløst, ringer mobilen min og jeg får sms med posisjon, retning og hastighet. Jeg er litt usikker på om det kan løses enkelt i Carwings, siden bilen ikke kommuniserer direkte med mobilen.
Kjører sølvfarget LEAF, etanoldrevet BMW cab og Yamaha Vmax motorsykkel.

PerBear

Sitat fra: daggad på onsdag 07. desember 2011, klokken 23:00
...Nissan liker ikke at vi holder på med høyspenning, men det å bruke en hårføner på skjøtekabel i hånda ute i sludd og snø er greit...

Tydelig at de som skriver instruksjonsbok ikke har oversikt over Nissan sin totale sikkerhetstenking  ;)

En måte å løse det på er å legge en rørsløyfe som fører varm kjølevæske rundt batteriluka. Det vil kun ta noen få watt og koster lite...
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Blip

230VAC-uttak 10A eller 16A i bilen som drives av hovedbatteriene.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA