Hovedmeny

Tester Audi E-tron

Startet av ktiller, onsdag 30. januar 2019, klokken 19:20

« forrige - neste »

Imagine

Sitat fra: AJ82 på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:38
Sitat fra: hemi på fredag 22. februar 2019, klokken 23:33
høyere forbruk 10% er ikke noe problem, men når du mangler 17KWH netto... vs konkurrent som har vært på markedet noen år og potensielt kan øke størrelsen.

Husk at du også betaler endel for de 17kwh. Jeg ville aldri i verden gitt nærmere 1 mill for en Tesla. Til det er den alt for dårlig på endel områder, i tillegg til et serviceapparat som er veldig ustabilt. En spennende tid fremover for Tesla eiere når M3 også kommer på veien.

A.J.

Enig. Det er litt risky å bruke så mye penger på en utgående modell hvis man tror man får intern konkurranse av nyere modeller med bedre batterier. Det vil ikke påvirke tyske elbiler som e-tron så mye da det ikke er mer rekkevidde en Tesla trenger for at man skal velge en slik, men snarere bedre byggekvalitet og kjøreopplevelse. Nye batterier til antatt lavere priser «rammer» i stedet verdien på bilene til de som allerede har utgående Tesla-modeller vil kunne få et verditap.
Har alltid ment at Model S (og Model X) er for dyre i forhold til hva slags bil man faktisk får for pengene. I Norge kommer de greit ut pga elbilfordelene, men fortsatt for dyrt.

Trapper

Det er Teslamenigheten som må rulle inn puppen i de konkurrerende underforumene. Det er symptomatisk når det er egne Teslatråder i Audi og Jaguar underforumene. Latterlig!

DagfinnN

Sitat fra: Pneg på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:56
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:25
Det er forskjellige behov. Kos deg med e-tron. Jeg koser meg med Tesla. Intet er bedre enn at det blir mange modeller å velge mellom. Det eneste alle er enige i er hvem som har brøytet veien.

Fatter ikke hva Tesla fanatikerne gjør her inne om det ikke bare for og spamme e-tron siden med hovering rundt rekkevidde. Alle vet jo at Tesla har noe lengere rekkevidde så fremt den ikke står på verksted :)

Ja tesla har absolutt brøytet veien og det har nok noen Tesla kunder fått lide under jeg har lest.
Jeg lader gjerne litt ekstra for og få tysk kvalitet.
Du forklare meg hvor jeg hoverte her. Jeg prøvde bare å være hyggelig. Du derimot er negativ og hårsår og slenger ut dritt.
Er det slik Audi-eiere er? - i så fall verre enn de fleste Tesla eierne.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Sitat fra: Pneg på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:56

Fatter ikke hva Tesla fanatikerne gjør her inne om det ikke bare for og spamme e-tron siden med hovering rundt rekkevidde. Alle vet jo at Tesla har noe lengere rekkevidde så fremt den ikke står på verksted :).
Holocaust senteret har en fin universell test på utsagn. Skift ut ******* (i dette tilfellet Tesla) med jøde eller kvinne og se om utsagnet fremdeles føles bra som en kategorisering............

gaustabl

Sitat fra: Chimp på lørdag 23. februar 2019, klokken 11:39
Problemet til teslaeiere er at vi nå kommer inn på deres herredømme. De har et behov for å si at dette har vært mitt domene i mange år. De har et stort behov for å finne feil med biler som kommer fordi nå er de ikke lenger enerådende. Det er som løven som vil forsvare sin posisjon. Men det er sykt merkelig da det er snakk om voksne folk som prater om biler.
Jeg følger med på tråden, ikke for å forsvare mitt valg av tesla, men fordi Audi i sin tid lovet en revolusjonerende elbil.....og det gledet jeg meg til. Jeg føler vel at de kommentarene vedrørende audi og Tesla mer er preget av Audi eiernes (de kommende e-tron eierne blir det vel med tanke på leveringsstatus) nedrakking på Tesla (byggevalitet, manglende service, ikke premiumbil m.m) enn Tesla eiernes nedrakking av Audi. Hr imagine har vel knapt skrevet et inlegg, uansett tema, uten en negativ kommentar om Tesla.
Audi er helt sikkert en fin bil, og vi hadde en e-golf før teslaen, og var fornøyd med den også, skulle gjerne hatt den med 400 km effektiv rekkevidde.

samotholt

Jeg følger Audi-forumet fordi jeg har ansett e-tron som det naturlig valget når vår gamle A6 Allroad skal skiftes ut. Begynner imidlertid sterkt å vurdere hengerfeste på A8'en i stedet for en e-tron.

Som Audi-eier de siste 20 årene så må jeg si at jeg ikke ønsker å bli assosiert med de mange hårsåre Audi-fantastene på dette forumet. Jeg klarer heller ikke å skjønne den store iveren etter å trekke inn Tesla (fra Audi-folket) og rakke ned på bilene tvert det kommer kritikk mot det Audi-leverer (eller ga inntrykk for at de skulle levere).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

AJ82

Sitat fra: samotholt på lørdag 23. februar 2019, klokken 20:07
Jeg følger Audi-forumet fordi jeg har ansett e-tron som det naturlig valget når vår gamle A6 Allroad skal skiftes ut. Begynner imidlertid sterkt å vurdere hengerfeste på A8'en i stedet for en e-tron.

Som Audi-eier de siste 20 årene så må jeg si at jeg ikke ønsker å bli assosiert med de mange hårsåre Audi-fantastene på dette forumet. Jeg klarer heller ikke å skjønne den store iveren etter å trekke inn Tesla (fra Audi-folket) og rakke ned på bilene tvert det kommer kritikk mot det Audi-leverer (eller ga inntrykk for at de skulle levere).

Vet ikke helt hva jeg skal si, men sjekker du litt så vil du nok se at det er Tesla fanboys som hele tiden drar inn Tesla her... Samme gjaldt/gjelder på IPace forumet. Der ble de vel til slutt så ditt lei at det ble opprettet en egen Tesla tråd.
Hvor mye dritt om Tesla finner du fra Audi eller Jaguar folk på Teslaforumet?
Vi burde kanskje begynne å være litt mer aktive der... Det er jo ikke akkurat mangel på ting å kritisere.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

samotholt

Det er nok av teite (trollende-) innlegg på tesla-forumet. Forøvrig så kunne nok mange vordende elbileiere plukket opp mye god kunnskap fra det forumet. Det er ihvertfall foreløpig der man finner mest folk med kunnskap rundt elbiler...

Hvis du mener at det er Tesla-folk som lager dårlig stemning i dette forumet så er jeg helt uenig. Problemet her og i Jag-forumet er at det ikke er mulig for folk med erfaring fra Tesla å si noe som helst uten å omtrent bli "hudflettet".

Man bør diskutere sak, prøve å være objektiv og faktisk tåle at folk har ulike behov og preferanser.

For min egen del så har jeg strengt tatt fått nok. Det er fortsatt ikke helt spikeren i kista for e-tron, men om det skulle bli kjøp (etter en lengre testtur) så blir det heller på tross av forumet her, enn på grunn av det.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Counterpointer

Sitat fra: AJ82 på lørdag 23. februar 2019, klokken 20:16
Hvor mye dritt om Tesla finner du fra Audi eller Jaguar folk på Teslaforumet?
Veldig mye desverre.

olemartin

Er vel helt greit å slenge dritt om andre bilmerker i denne kanalen. På samme måte som jeg forventer at det snakkes dritt om Audi i Jaguar- og Tesla-forumet. Problemet er når det kommer andre fanboys og snakker dritt om Audi i Audi-forumet.

tornaldo

Godt med Audi tilhengere her inne som velger å bruke ordet fanboys når noen skriver positive ting om f eks Tesla kontra Audi. Det er jo for det første en veldig hånlig karakteristikk, og konsekvensen blir at man drar kvaliteten på diskusjonen ned.

Det kan de nevnte Audi tilhengere takke seg selv for egentlig.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Boikott My Ass

Jaja, tilbake til testing. Her er en liten test
https://www.motor.no/tester/biltester/audi-e-tron-2019/

Får god kritikk, men er denne støyen som flere legger merke til «For mye uling fra elmotoren trekker inntrykket noe ned.»
Bmw 530i G30

Boikott My Ass

Sitat fra: belsby på søndag 24. februar 2019, klokken 17:41
Jaja, tilbake til testing. Her er en liten test
https://www.motor.no/tester/biltester/audi-e-tron-2019/

Får god kritikk, men er denne støyen som flere legger merke til «For mye uling fra elmotoren trekker inntrykket noe ned.»

Virtuelle speil er kanskje en vanesak
Bmw 530i G30

Imagine

Det slår meg at e-tron med virituelle speil fort blir mer tungsolgt som brukt.
Slik teknologi er ikke nødvendigvis noe en som kjøper konservativ elbil ønsker seg. Og de koster mye å fikse når garantien går ut. De blir dessuten fort utdaterte da jeg synes de hadde dårlig oppløsning for å være 2019.

Crown

Virtuelle speil vil nok vi se mer av fremover. Men jeg synes ikke løsningen til Audi er så veldig bra, spesielt plasseringen av skjermene. Hyundai Nexo som hevnt i testen til Motor har en løsning som jeg synes er bedre, at bildet kommer i synsfeltet foran ved behov. Men ja, ser for meg at dette er dyyrt å reparere :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA