Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model x 100 nå 8000 dollar billigere

Startet av Elninja1, onsdag 30. januar 2019, klokken 07:20

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Rockeren på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:45
Sitat fra: Electrix på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:39
Sitat fra: Rockeren på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:26
Hvor får man slike nyhetsmailer fra? Prøvde å registerere meg på tesla sine sider for nyhetsmailer, men har ikke fått en eneste mail. Kunne vært kjekt å hatt muligheten til å være oppdatert på slike ting.
Jeg fikk mail om det samme etter at jeg fikk tilbud på en Model X, har ikke registrer meg noen andre steder.

*Flytende nominell rente er 0,25%. Eff. rente er 2,06% ved lånebehov kr 463.918,-. Etableringsgebyr kr 2.195,-. Total kredittkjøpspris kr 753.247,-. Renten er flytende og gjelder i tre år, etter tre år justeres renten til gjeldende standardrente som pt. er 3,60%. Gjelder bestillinger gjørt før 4. mars 2019.

Dæven, det er jo definitivt et godt rentetilbud. Problemet for min del er mangel på egenkapital/pris for innbyttebil som er tragisk lav. Sitter -egentlig- litt på gjerdet for å se på hva prisene for nye X-modellene blir, i håp om at det blir mer attraktivt enn å kjøpe brukt X75/X90 eller inventory X75.

Jeg fikk beskjed om at du kun trengte 30000 i egen kap. Og med 0,25% rente så setter du eventuell egenkap på høyrente konto i steden. Etter 3år selger du bilen og kjøper en ny en. Tipper de kjører kampanje rente da også.

Rockeren

Ikke sant. Ironien for min del pr i dag er at jeg pendler en del gjennom bom, og V70 dieselpurka er jo relativt tørst. Så det er på vei til å knekke ryggen på økonomien min. Men jeg blir ikke kvitt den for en vettug sum penger, den må repareres, noe jeg heller ikke har råd til, og jeg har ikke råd til å kjøpe ny fullverdig erstatter for V70'n, som da ville blitt en X75 eller aller helst X90. Og å ha to biler og billån med forsikringer er ganske uaktuelt det også. Life always gives me lemons... :P

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Electrix på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:51
Jeg har sittet på gjerdet og grublet siden i sommer... Model X er egentlig for dyr, spesielt siden jeg helst trenger X100D, Model 3 kan være et greit kompromiss hvis de bare kan få bekreftet hengerfeste, men der skjer det jo ingenting så jeg er litt redd for at vi må kikke etter noe annet.  :'(

Jeg har hatt både Model S 85d og 75d. Det eneste jeg merket av forskjell på de bilene var at 85 ladet raskere en 75. Kjørte også 3 ganger til Kroatia med de bilene, og vi brukte like lang tid hver gang.

Jeg kunne godt tenkt meg X100d, men ikke sikker på at jeg vil betale 150 lapper mere kun for de ekstra 25kwh.

oStoreBil

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:58
Jeg har hatt både Model S 85d og 75d. Det eneste jeg merket av forskjell på de bilene var at 85 ladet raskere en 75. Kjørte også 3 ganger til Kroatia med de bilene, og vi brukte like lang tid hver gang.

Jeg kunne godt tenkt meg X100d, men ikke sikker på at jeg vil betale 150 lapper mere kun for de ekstra 25kwh.

Det vil jo si at den nye sr TMX vil være midt i blinken? Full fart på lading til den virtuelle 100% batterigrensen og ikke minst billigere

Joachim@sancon.no

Sitat fra: oStoreBil på onsdag 20. februar 2019, klokken 17:23

Det vil jo si at den nye sr TMX vil være midt i blinken? Full fart på lading til den virtuelle 100% batterigrensen og ikke minst billigere

Ser man bort i fra kost så er nok SR ideell. Det er beregnet at den koster 75-100k mer en x75d, og at du ikke kan regne med 0,25% rente på en SR blir forskjellen ganske stor. Verdien av 0,25% rente vs 3,6% som er standard renten, er på en bil til ca 900k hele 75k.

Når de x75 som ligger på inventory nå, allerede er priset ned rundt 16k for en 5 seter. Så blir x75 svært Billig i forhold til SR.

oStoreBil

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 20. februar 2019, klokken 19:06
Sitat fra: oStoreBil på onsdag 20. februar 2019, klokken 17:23

Ser man bort i fra kost så er nok SR ideell. Det er beregnet at den koster 75-100k mer en x75d, og at du ikke kan regne med 0,25% rente på en SR blir forskjellen ganske stor. Verdien av 0,25% rente vs 3,6% som er standard renten, er på en bil til ca 900k hele 75k.

Når de x75 som ligger på inventory nå, allerede er priset ned rundt 16k for en 5 seter. Så blir x75 svært Billig i forhold til SR.

Gode refleksjoner. Setter pris på at slike beregninger deles. Så sr som inventory med kampanjerente er veien å gå. [emoji6]

Joachim@sancon.no

Nå kan det jo gå ganske lenge før SR dukker opp i inventory. Inventory er vel avbestillinger og overproduksjon av biler som er «sendt» med båten for å fylle de opp. Jeg hadde en inventory TMS 75d som jeg fikk utlevert helt i begynnelsen av juni. Den bilen var produsert i desember året før..

Så at noen også nevnte at kampanje renten går til 4. mars.. Kommer det noen nyheter 5. mars?

oStoreBil

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 20. februar 2019, klokken 20:05
Nå kan det jo gå ganske lenge før SR dukker opp i inventory. Inventory er vel avbestillinger og overproduksjon av biler som er «sendt» med båten for å fylle de opp. Jeg hadde en inventory TMS 75d som jeg fikk utlevert helt i begynnelsen av juni. Den bilen var produsert i desember året før..

Klar over det, var bare en dårlig spøk.

Elninja1

Joachim@sancon.no

Jeg forsto det slik på min selger at det var kampanje på 1,49% rente på 100 bilene.

Igrunn litt rart da Tesla tjener mer på 100 bilene enn på 75..

Kim-

Ser at det blir skrevet 0,25% nominell, men over 2% effektiv i 3 år. Når jeg kjøpte i sommer fikk jeg valg mellom 0,75% nominell og 1,1% effektiv rente på 10 år eller 0,49% nom og 0,9% effektiv rente i 3år.  Dette var på en X75
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

JanIvar

Det er noe litt rart her.

Lånesum(fra eposten): 464000
Nominell rente: 0,25%
Etablering: 2195
Termingebyr: X

Effektiv: 2,0%

Slik jeg regner det betyr det termingebyr på kr 330.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: JanIvar på torsdag 21. februar 2019, klokken 08:50
Det er noe litt rart her.

Lånesum(fra eposten): 464000
Nominell rente: 0,25%
Etablering: 2195
Termingebyr: X

Effektiv: 2,0%

Slik jeg regner det betyr det termingebyr på kr 330.

Kan det være at det er 2% effektiv rente på hele perioden?

F,eks at du kjøper en bil på 8 år nedbetaling og summen av 3 første og 5 siste år som har høyere rente bil samles ca 2%?

JanIvar

Ja, det kan jo være at det er det som er tenkt. Merkelig måte å sette opp tilbudet på da, men det gir mening. Mangler bare antall år i forutsetningen som de har satt opp.

Trikset blir da her å finansiere så mye man får lov til i 3 år, og deretter flytte lånet over på bolig eller annet med lav rente.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA