Model x 100 nå 8000 dollar billigere

Startet av Elninja1, onsdag 30. januar 2019, klokken 07:20

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Ser nå på tesla-info.com at det er lagt ut masse inventory biler i dag. Kjapp hoderegning sier at der er ca 120stk 75d biler på vei til Norge. Tar man med 100d så passerer man 200 stk.

Tipper Tesla kanskje ønsker å bli kvitt de før man lanserer nye priser? :)

nie

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 03. februar 2019, klokken 23:31
Ser nå på tesla-info.com at det er lagt ut masse inventory biler i dag. Kjapp hoderegning sier at der er ca 120stk 75d biler på vei til Norge. Tar man med 100d så passerer man 200 stk.

Tipper Tesla kanskje ønsker å bli kvitt de før man lanserer nye priser? :)
Det virker på en måte litt rart.
X75-modellene som er underveis, vil nok bli være veldig attraktive siden de er siste mulighet til å sikre seg innstegsmodellen som mange av oss har hatt som maks-grense for våre bilkjøp.
Rabatterte inventory X100 kan jo i større grad ødelegge for den billigere SW-reduserte X100 i en overgangsfase men kundene vet jo nå hva som kommer så å utsette endringen for å "tømme lageret" gir ikke så veldig mye mening.

Sjøhyene

Sitat fra: nie på mandag 04. februar 2019, klokken 12:12
Det virker på en måte litt rart.
X75-modellene som er underveis, vil nok bli være veldig attraktive siden de er siste mulighet til å sikre seg innstegsmodellen som mange av oss har hatt som maks-grense for våre bilkjøp.
Rabatterte inventory X100 kan jo i større grad ødelegge for den billigere SW-reduserte X100 i en overgangsfase men kundene vet jo nå hva som kommer så å utsette endringen for å "tømme lageret" gir ikke så veldig mye mening.

mtp på hvordan 75D er priset i dag er det egentlig ikke så rart. Må nok sette ned prisen betydelig på inventar 75D'ene om de skal lansere SR 100D  til priser tilsvarende USA, hvis ikke vil ingen kjøpe de.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

creal

Jeg vet ikke helt - har inntrykk at av det er mange Tesla-kjøpere som lever i en helt annen verden enn her inne. Har vært borti folk som f.eks. ikke har hatt den fjerneste anelse om de kjøpte rett før eller rett etter ny MCU kom på plass  :P  Det er ikke mer inventory enn at det bør selges relativt greit uansett.

Ca kr. 100.000,- i lavere pris er nok for mange til at de ønsker X75D. Ihvertfall hvis X75D krydres med kampanjerente. I teorien er det X100D som burde vært mest presset av det nye tilbudet - ikke X75D. X100D har bare såvidt noen fordeler sammenlignet med den nye SW-begrensede. Men det aner meg at du likevel har rett i at X75D-markedet likevel kommer til å påvirkes noe mer.

daktari

De venter nok til de har solgt en del lagerbiler, men venter sikkert også på WLTP-rating på det nye batteriet. Noen som har funnet den i EU-databaser enda?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

sinhal

Hvor blir det av Norske priser??!!! Skal kjøpe bil bare venter på prisen :(:(:(

Joachim@sancon.no

Sitat fra: sinhal på onsdag 06. februar 2019, klokken 12:05

Er litt i samme situasjon.. kjøpe inventory med rabatt, eller ny SR.

sinhal

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 06. februar 2019, klokken 16:48

Er det noe 100D inventory med rabatt nå da? Ikke som jeg vet om hvertfall

Joachim@sancon.no

Sitat fra: sinhal på onsdag 06. februar 2019, klokken 17:01

Ligger en 15-20stk Model x 100d med rabatt på tesla-info.com. Uten rabatt er del vel 100++. Pluss en hel haug 75.

Blir artig å se om Tesla priser de ytterligere ned..

Skjønner ikke helt hvorfor tesla ikke lister litt flere inventory biler på sine sider. På tesla-info ligger det vel 500++ biler nå som skal/er i Norge.

sinhal

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 06. februar 2019, klokken 17:07
Sitat fra: sinhal på onsdag 06. februar 2019, klokken 17:01

Ligger en 15-20stk Model x 100d med rabatt på tesla-info.com. Uten rabatt er del vel 100++. Pluss en hel haug 75.

Blir artig å se om Tesla priser de ytterligere ned..

Skjønner ikke helt hvorfor tesla ikke lister litt flere inventory biler på sine sider. På tesla-info ligger det vel 500++ biler nå som skal/er i Norge.

Finner ikke disse X100D du nevner med rabatt. Eneste med rabatt er et par 100D 2018 mod med kremfarget interiør. det skal jeg IKKE ha om jeg hadde fått 300k i rabatt engang. De sorte utgavene med 20" og f.eks 7 seter har ikke noen spesifikk rabatt som jeg kan se.

Joachim@sancon.no

Er vel for det meste 6 setere som har mest rabatt, også regner jeg med at det er konfiger som er tung solgt som får mest rabatt. Slik er det vel i alle bransjer. Det som ingen vil ha settes ned til en pris hvor noen kjøper.

Markerer du kolonnen discount og sorter på den ser du alle bilene med rabatt..

Elninja1

Sitat fra: Joachim@sancon.no på onsdag 06. februar 2019, klokken 17:26
Er vel for det meste 6 setere som har mest rabatt, også regner jeg med at det er konfiger som er tung solgt som får mest rabatt. Slik er det vel i alle bransjer. Det som ingen vil ha settes ned til en pris hvor noen kjøper.

Markerer du kolonnen discount og sorter på den ser du alle bilene med rabatt..

Wow mange til salgs i inventory da. Ingen som vil kjøpe??

Sjøhyene

Samme grunn som at antall MX på finn har steget 50% på bare noen uker. Prisene må ned for å matche etterspørselen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

obay

Sitter klar for å kjøpe her også men avventer til de nye prisene (sr versjonen) er her. Da vil det nok normalisere seg litt på finn også. Tipper det er mange x eiere som går over til model 3 de nærmeste månedene også

sinhal

Ja... eneste problemet mitt er at jeg allerede har solgt bilen jeg hadde og kjører nå rundt i leiebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA