Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Da ble det en buddy på meg :)

Startet av Bly, torsdag 24. november 2011, klokken 16:22

« forrige - neste »

Bly

Sendte i høst inn hovedkortet til motorstyringen i min Chevrolet Geo Prizm. Jeg har nettopp fått det tilbake
Mike har da oppgradert hovedkortet, med noen kjekke forandringer som jeg mener også slår endel av dagens nye el-biler. Største forskjellen er at 50kW motoren nå yter 70kW. Bilen er i tillegg utstyrt med en standard automatgearspake som er koblet opp til valg av regenerering/motorbrems. Denne er koblet opp slik:
D: Når gasspedalen slippes, så triller bilen uten noe motorbrems (som om den står i fri) ideellt på landeveien.
2: 50% motorbrems (35kW) Helt ideellt i normal bykjøring
1: 100% motorbrems. opp til 70kW motorbrems gjør det unødvendig å bruke bremsene annet enn ved nødbremsing. Sammen med en 42kWh Li-FePo4 batteripakke fungerer dette helt supert.
Til opplysning så er det helt kurant å importere disse bilene. Geo-Prism, og Chevrolet pickup har samme motor, og systemløsning.
Toyota TACOMA Electric Pickup 1996. 250km rekkevidde

elektrolux

Høres ut som en meget fin løsning.

Kunne tenkt meg noe slikt, bare i et mer moderende karosseri.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA