Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Opprinnelsesgarantier på ren strøm

Startet av Haahov, onsdag 23. november 2011, klokken 23:08

« forrige - neste »

Haahov

Ser at Hertz selger sine brukte Buddy'er. De er vel kjøpt rett fra fabrikk og selges vel uten 10 års/100000km garantien. Noen som har formening om risikoen ved dette i forhold til pris?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31818782
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

eljet

du kan sjekke med norsk bilgaranti om de kan selge deg garanti på denne bilen

http://www.norskbilgaranti.no/default.asp

dette kunne en bilforhandler som kunne importerte biler som ikke fulgte norsk garanti
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

Hans Håvard Kvisle

Så den idag tidlig og sendte umiddelbart spørsmål til Hertz om diverse forhold rundt garanti og mulighet for å få service deler osv. Fikk noe svadasvar som blant inneholdt dette:

Disse kjøretøyene kommer nok heller ikke til å bli klare til salg før bo-situasjonen er avgjort.
Hvilke garantier Hertz skal stå inne for avklares i disse dager og det ligger blant annet i "mer informasjon". Hertz streber alltid etter å være og bli ansett som en viktig og seriøs aktør, og alle garantier og kritisk informasjon for å kunne fatte en kjøpsbeslutning på riktige grunnlag etterstrebes gjennom hele salgs- og kjøpsprosess.


Sjølsagt helt uansvarlig av Hertz å selge disse i markedet uten at sånne forhold er avklart. Jeg synes de har skutt seg i foten bare ved å legge ut denne annonsen på finn.no.
St.Hanshaugen

Haahov

Si at i worst case så følger det ingen garanti, ingen kjøper opp Buddy og reservedeler er det kun Røa som har. Hvor mye ville en 2010 Buddy vært verdt da?
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

El rayo

Da jeg kjøpte brukt elbil av Hertz i 2003 sto det med store bokstaver i kontrakten at de ga ingen garanti og selgeren var veldig klar på å informere om det.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Haahov

Sitat fra: El rayo på fredag 18. november 2011, klokken 12:24
Da jeg kjøpte brukt elbil av Hertz i 2003 sto det med store bokstaver i kontrakten at de ga ingen garanti og selgeren var veldig klar på å informere om det.

Var avslaget i prisen det man kan forvente i forhold til at garantien ikke følger med? Hertz selger de til 135,000 mens de brukte med garanti og sammme kjørt lengde går for 150-160,000.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

El rayo

#6
Jeg synes prisen var riktig i forhold til bilens alder og beregnet gjenværende levetid for batteriet. Har ikke angret ett øyeblikk på at jeg handlet -  verken elbil eller uten garanti.

Jeg vet jo ikke om vilkårene hos Hertz er de samme nå som for 8 år siden.

Jeg kontrollerte bilen selv så godt jeg kunne, så etter skjulte skader som lett kan oppstå på en leiebil og tok en kort prøvetur før jeg bestmte meg.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA