Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Da ble det en buddy på meg :)

Startet av RuneW, onsdag 23. november 2011, klokken 21:28

« forrige - neste »

RuneW

Det var da en voldsomt trang til å stenge tråder nå for tiden  ???

Mer eller mindre gode argumenter er blitt brukt, men "Biler ankommet forhandler" ble stengt fordi den ikke var like relevant. Er det nok til at tråder stenges her på forumet?

Dere får bare unnskylde min undring, men jeg er vant til å henge på forum med litt andre krav til tråder og deres eksistens  ;D

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

akseln

Enig! Dette er høyst uvanlig og helt unødvendig. Sendte en PM til Lars med de samme kommentarene for 20 min siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

dissern

#2
Jeg er enig, dette bidrar kun til å fjerne momentet i bevegelse som tydelig hadde innflytelse på Nissan sentralt, enkelte medier og bransjeorganisasjoner. Noe som skulle fremstått som et sterkt samhold har etter mitt syn strandet på et inntrykk av splid og unødvendige kommentarer fra enkelte. Dette er kun én gruppe som kommer tapende ut av dette, veldig synd.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

xzornixz

Jeg ser heller absolutt ingen som helst grunn til å stenge ned tråden "Biler ankommet forhandlere", synes det er artig å følge med på ankomster rundt om kring (venter selv på en sort hos Ålgårds Auto:). I og med at jeg bor såpass langt unna at jeg ikke kan ned å se på parkeringsplassen deres synes jeg at det er kjekt å høre andre som har vært innom... Å grunngi stenging med at det ikke er så relevant lenger holder ikke, det er et alt for stort overtramp av ytringsfriheten...

daggad

#4
Jeg er også enig med de foran meg her. En dårlig tråd dør av seg selv etterhvert uansett.
Så om folk synes det er relevant å diskutere leveringer eller batterispørsmål så la de gjøre det.

Når det gjelder moderering så synes jeg tråder bør stenges om det er personangrep, rasisme o.l eller at det opprettes tråder med temaer som er for like andre.

På den andre siden så er det på ingen måte noen krise at disse stenges, men personlig synes jeg det var rart. Hadde gledet meg til å poste at min egen bil var levert i den tråden.. ;)

Sitat(venter selv på en sort hos Ålgårds Auto:).
De fikk inn 10 nye nå sa selger til meg.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

#5
Tror jeg skjønner elbil mentaliteten bedre nå etter å ha lest gjennom elbilforeningens formål og beskrivelse av hvordan den er skrudd sammen av både elbilleverandører og elbilister. For å sitere "Jeg vil si at mange elbilister utvilsomt har hatt en evne til nær selvutslettelse av sine egne interesser." Jeg vet at forumet og foreningen er forskjellige ting men mange her på forumet har nok instillingen som beskrevet og negative kritike tråder er sikkert defor uvvant og litt ubehagelig. Lars som jeg synes har veldig fornuftige meninger har sikkert press fra fler kanter. Han er moderator og bestemmer men jeg synes det er underlig og synn at de mest leste og lengste trådene på forumet stenges før garantert restkapasitet batteriet på elbiler er på plass.

Selv om jeg sjønner at dette bryter med tradisjonen for selvutsletelse av egne interesser. Og dette er ikke ment som kritikk for denne lojaliteten som gamlegutta har hatt og utviser har helt sikkert bidratt til at elbilen ikke er så død som den har vært dømt flere ganger.




RogerB

Det er da vell bare å starte en ny gnåle tråd det  :P

Den personen som starter en tråd har også rett til å låse den.....
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

Kallagtunet

Interessen for å starte eller poste noe som helst er avtakende men det er kanskje det som er intensjonen til enkelte  ;D

Å kjempe for elbil garanti er tydeligvis ikke interesant for ganske mange og da er detmheller ingen sjans til å få det til. Men du har kanskje en hemmelig plan Roger?

akseln

Sitat fra: RogerB på torsdag 17. november 2011, klokken 19:41
Det er da vell bare å starte en ny gnåle tråd det  :P

Den personen som starter en tråd har også rett til å låse den.....
Hvis du leser starten av denne tråden igjen så ser du at dette gjelder de trådene som moderator lukket og ikke den batteritråden som ble lukket av trådstarter.

Vennligst ikke kupp denne tråden også :-)


Sent from my iPad using Tapatalk

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 17. november 2011, klokken 18:59
Tror jeg skjønner elbil mentaliteten bedre nå etter å ha lest gjennom elbilforeningens formål og beskrivelse av hvordan den er skrudd sammen av både elbilleverandører og elbilister. For å sitere "Jeg vil si at mange elbilister utvilsomt har hatt en evne til nær selvutslettelse av sine egne interesser."

Drivende godt skrevet artikkel, da ;D
Sannelig også med en brodd til medelbilister, slik du siterer.
Synes artikkelen generelt forklarer veldig godt hvorfor Elbilforeningen er mye mer spennende enn enøyede organisasjoner.

Formålet kan også uttrykkes enkelt: Bidra til at det blir flest mulig fornøyde elbilister. Da trenger vi også elbiler. Noe foreningen og enkeltmedlemmer har jobba hardt for i mange år.

Veien framover kjøres ikke på cruise control. Blir sikkert mye slinger og moro i svingene. På den ene siden driver vi vårt diplomatiske arbeid overfor tilbydersiden for å lære dem opp og gi dem forståelse av hva markedet forventer og hvordan de bør kommuniser. På den andre siden har vi alliert oss med sterke forbrukerinteresser for ikke å bli overkjørt, men ha styrke i prosessene. Ikke gitt at det blir gevinst hver gang, heller ikke gitt at vi har rett hver gang.

Tillegg meg gjerne mange mystiske motiv. Men gudene skal vite at jeg aldri sier noe annet enn det jeg mener. Ref litt selvskryt ovenfor :D Tipper enkelte i miljøet kjenner til det - på godt og vondt.

Noen ganger er elbil.no et mikrofonstativ og lar aktører uttale seg slik at vi alle kan opplyses på deres premisser. Andre ganger gir vi tydelig uttrykk for hva vi mener. Imorra skal jeg ærlig uttrykke hva jeg synes om neste Nissannyhet som vi har plukka opp. På elbil.no selvfølgelig ;)
St.Hanshaugen

daggad

SitatImorra skal jeg ærlig uttrykke hva jeg synes om neste Nissannyhet som vi har plukka opp. På elbil.no selvfølgelig
Dette kalles teasing på engelsk.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Griffel

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 17. november 2011, klokken 20:04
Andre ganger gir vi tydelig uttrykk for hva vi mener. Imorra skal jeg ærlig uttrykke hva jeg synes om neste Nissannyhet som vi har plukka opp. På elbil.no selvfølgelig ;)

Vi venter spent!  ::)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Aspiranten

Ja pokker ta teasing, hehe  ;D Nå blir det F5 på elbilforumet resten av kvelden...

Tilbake til saken, så synes jeg også vi bør la trådene dø ut av seg selv, og ikke stenge dem i hytt og pine. Dette fordi:

A) Det blir bare laget nye tråder om de samme emene og ut ifra dette kan vi forvente ett salig rot
eller
B) Stenging og sletting av tråder skaper en høy terskel for å gidde å engasjere seg på forumet, og dreper engasjementet.

Personhets, rasisme o.l. skal selvsagt ikke forekomme og må ses fullstendig separat fra "relevante tråder stenges" spørsmålet som blir reist her. Norsk lov gjelder også på "da interwebz" :)
Nissan Leaf

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: xzornixz på torsdag 17. november 2011, klokken 18:32
..venter selv på en sort hos Ålgårds Auto

Over 30 Leaf'er utenfor Ålgårds Auto, minst 1 svart, to rød og en haug lyseblå/sølv/hvite. Klargjøring har endelig startet.

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 17. november 2011, klokken 18:59
Jeg vet at forumet og foreningen er forskjellige ting men mange her på forumet har nok instillingen som beskrevet og negative kritike tråder er sikkert defor uvvant og litt ubehagelig. Lars som jeg synes har veldig fornuftige meninger har sikkert press fra fler kanter. Han er moderator og bestemmer men jeg synes det er underlig og synn at de mest leste og lengste trånene på forumet stenges før garantert restkapasitet batteriet på elbiler er på plass.

Heisan igjen,
Ser at Kallagtunet antar at Lars er pressa til å stenge tråder. Da får jeg sitere min egen melding - fullt og helt - ærlig og oppriktig - som ble sendt idag tidlig i forbindelse med at en trådstarter ønska å stenge diskusjonen. Det er ihvertfall 2 som kan bevitne at dette ikke er et påfunn jeg gjør nå. Så kjære-kjære-kjære Kallagtunet, konsentrer deg om noe som er mer moro enn det du holder på med nå. Begynn f.eks. å kjøre elbil, da forsvinner på konspirasjonsteorier og frustrasjoner. Livet er bare deilig. Og det med garanti, ja det skal ordne seg på et fornuftig vis.

Hei,
Håper ikke du mener at min kommentar til Kallagtunet var "skittkasting". Ikke sånn ment. Synes ikke dette var sterkere enn hva som bør sies da han konsekvent reagerer negativt og gjentar seg hele tida. Men tror egentlig du ikke tenkte på den kommentaren  ???
Forøvrig synes ikke jeg heller at tråden virker positivt lenger. Lang, uoversiktelig og gått seg fast. Så sånn sett er det greit med en stopp. Men da bør det være trådstarter som gjør det, slik du foreslår.
I alle fall, jeg kopierer Lars inn på dette svaret. Han må få stå fritt redaksjonelt. Og hans ord veier da tyngre enn mitt i denne saken.
Vennlig hilsen
Hans
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA