Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vannservice, bytte av ladestyrke og Lexia-trøbbel er ingen god COMBO!

Startet av BE, onsdag 23. november 2011, klokken 17:01

« forrige - neste »

arnejorg1

Var ikke klar over dette så da er det vel bare og bestille brikke når bilen nærmer seg Norge.
Vel, jeg forstår at det letter arbeidet. Det blir nok mange biler som havner i ulovligarkivet etterhvert. Skal man unngå dette må man jo ha en skiltscanner montert som automatisk skiller ut EL-skilt.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Elmo

Sitat fra: BE på torsdag 17. november 2011, klokken 14:43
Er det fortsatt slik at en kan stikke innom nærmeste Essostasjon og hente ut en bombrikke,
Ja, bare betale depositum og få den utlevert on the fly.

Sitat fra: mariowing på torsdag 17. november 2011, klokken 15:09
Fra http://www.fjellinjen.no/Avtale/fritaksavtale/3334 om hvordan man får en fritaksavtale:
"Inngå avtalen på en Esso-stasjon eller i vår resepsjon, og send med kopi av vognkortet sammen med avtalen til Fjellinjen"
Det er ikke nødvendig. Du krysser bare av for Elbil og viser vognkortet på Esso - og dett var dett

EDIT: min erfaring gjelder kanskje bare sentrale østlandet ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

nilsrk

Jeg var nettop innom Statoil i Grimstad og da trengte jeg ikke engang å betale depositum.

Jeg fikk også mine to årlige gratis Statoil kopper. (Antakelig siste som jeg får gratis siden jeg nå har solgt min chevrolet pick-up til fordel for Leafen, og statoil verdsetter meg nok ikke like mye som kunde lengre  ;D)
Grimstad, Sort Leaf siden 22/11-11

Aspiranten

Sitat fra: nilsrk på torsdag 24. november 2011, klokken 13:38
Jeg var nettop innom Statoil i Grimstad og da trengte jeg ikke engang å betale depositum.

Jeg fikk også mine to årlige gratis Statoil kopper. (Antakelig siste som jeg får gratis siden jeg nå har solgt min chevrolet pick-up til fordel for Leafen, og statoil verdsetter meg nok ikke like mye som kunde lengre  ;D)

Nesten ingenting varmer meg mer enn storbrukere som går over til miljøvennlighet  ;D
Nissan Leaf

Thomas Parsli

Strengt tatt blir det litt mindre varmt  ::)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

dissern

Ved bestilling av bombrikke fra Bomringen i Bergen så må kopi av vognkort tilsendes som dokumentasjon. Tungvingt, eller er dette vanlig?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

BE

Jeg tror ikke det er vanlig. Men du kan jo bare be dem rykke og reise, og fortelle dem at de kan behandle hver av dine passeringer manuelt inntil de sender deg en brikke?
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

akseln

Tror det er vanlig. Måtte sende med kopi når jeg hentet brikke til min Leaf i går.

Her er utdrag fra reglene til Fjellinjen i Oslo:
SitatEl- og hydrogenbiler kjører gratis i bomringer. Hvis du ønsker fritak anbefaler vi deg å tegne en AutoPASS-avtale. Dette vil forenkle håndteringen av fritaket både for deg og Fjellinjen. Inngå avtalen på en Esso-stasjon eller i vår resepsjon, og send med kopi av vognkortet sammen med avtalen til Fjellinjen.

nilsrk

I mitt tilfelle tok ekspeditøren på statoil i Grimstad kopi av vognkortet, og så var det dokumentert...
Grimstad, Sort Leaf siden 22/11-11

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Stavanger/Sandnes området: Etter at du har hentet løvet på Ålgårds Auto så tar man turen til Esso på Lurasletta (nær Kvadrat) og fyller ut Autopass skjema, krysser av for el-bil og får brikken uten mer om og men. (De sjekker bare at du har ELxxxxx som registreringsnummer, nærmere bestemt EL15100-EL15149 om de får av de første 50 Leafene fra Ålgårds)

erik e

Fikk idag regning for 5. gang,joda jeg har brikke. Kona  "tar saken" igjen.,hun er redd jeg gjør det. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Griffel

Sitat fra: erik e på fredag 25. november 2011, klokken 22:45
Fikk idag regning for 5. gang,joda jeg har brikke. Kona  "tar saken" igjen.,hun er redd jeg gjør det. ;)

Men har du sendt inn beskjed om dette til Norsk elbilforening slik at de får tatt det opp på høyre nivå?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

erik e

Norsk elbilforening er nok klar over problemet.   Ble anbefalt og mont. brikke,det hjelper ikke en "dritt". Og hvorfor skulle det hjelpe,bilen har  jo  EL-skilter. Til og med min gamle mor skjønner at dette må kunne løses "DATA-messig".  Jeg satt og så når folk landet på månen,det er fa.. lenge siden. Det er rart at det ikke er  "andre-veien",f.eks at det ikke kom regninger på de andre bilene på flere mnd.  Jo "Foreningen" har noe og jobbe med.   ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Griffel

Sitat fra: erik e på lørdag 26. november 2011, klokken 15:31
Norsk elbilforening er nok klar over problemet.   Ble anbefalt og mont. brikke,det hjelper ikke en "dritt". Og hvorfor skulle det hjelpe,bilen har  jo  EL-skilter. Til og med min gamle mor skjønner at dette må kunne løses "DATA-messig".  Jeg satt og så når folk landet på månen,det er fa.. lenge siden. Det er rart at det ikke er  "andre-veien",f.eks at det ikke kom regninger på de andre bilene på flere mnd.  Jo "Foreningen" har noe og jobbe med.   ;)
Å være klar over problemet, og å kunne dokumentere det er to ulike ting.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lynet

Vet ikke om det er metallbelegg på frontruten, men ofte er det sorte feltet rundt speilet anbefalt sted for brikken. Men er det noen som har funnet ut hva som er beste plassering av bombrikken?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA