Hovedmeny

Tregt bruktmarked for BMW I3

Startet av Toalmar, lørdag 26. januar 2019, klokken 12:31

« forrige - neste »

Klykken

Som sagt kjapp sjekk bare.
Uansett ikke billig eller dyrt. :) Ha tålmodighet da, kanskje.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SveinJ

Etter 14 dager hos Bilia Skien er min 2016 FC borte fra Finn.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Toalmar

Forhandlere får nesten alltid bedre pris og de går nok i mange tilfeller fra de før ettersom veldig mange både har innbytte og føler det er bedre å handle med forhandler, noe det selvsagt er.
Når man ikke skal handle bil fra forhandler igjen så er det vanskelig å få de til å selge den for deg.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mr Oizo

Biler som denne er et tegn på markedet: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134439604
Tatt ut i slutten av september med en sticker price på 374 tusen. Nå, 4 måneder senere forsøkes den solgt for 300, ikke sikkert han får det en gang. Begynner å bli stort bruktmarked for i3, og prisene skal nok videre ned. Kona, Niro, Model 3, Leaf e+ osv vil bare forsterke dette, da de tilbyr mye bedre rekkevidde og plass for omtrent samme prisen.
Problemet for ditt salg er vel egentlig at man får LCI biler med 20k på telleren fra ca 260. Mindre utstyrt, ja. Men dog, man får med alle forbedringene som LCI har.

Tiger123

Sitat fra: hELgenen på lørdag 26. januar 2019, klokken 16:10
Som nevnt før, umulig å si noe om tregt marked uten å vite noe om prisen. Avtalt å bytte inn min 94Ah i ny 120Ah og ifølge selger var det null problem å selge disse. Bilen er,sett bort fra utseende som kanskje skremmer noe,en genial bil,brukt som ny. Her er det meste karbon og alu og jeg tror mange blir værende med oss i mange,mange år ennå. Skulle ikke forundre meg om det kommer 3 parts batteri pakker å få tak i om noen år. Aldri eid en bil som til de grader innfrir som i3. Null feil,nesten gratis å bruke, oversiktlig og morsom å kjøre,enorm bruksverdi i hverdagen. Kan ikke få fullrost bilen. Og jeg har eid mange,mange biler opp gjennom årene. Mange har oppdaget denne snodige fremtoningen sine kvaliteter,men jeg tror potensiale fortsatt er stort og at dette vil bli en klassiker. Det vil ikke være tilfelle for Kia Niro, Hyundai Kona eller Ioniq,e-Golf osv...Så jeg tror markedet vil være der i mange,mange år ennå. Men forventer du 300++ så tror jeg prisen blir feil

Kunne sagt det samme som deg om Ionic og Leaf40kW, hvorfor vil ikke de være en "klassiker"?

hELgenen

Ionic og leaf er rustbokser..de blir aldri klassikere...
Er nå min mening i alle fall.

hemi

fulgt med litt på markedet, før 120ah ble lansert, var det 220? biler ish, du fikk ikke tak i 94ah til under 300, og alt fløy

så kom den nye, i tilegg dumpa de prisen på nye, mange i3 eiere gjør seg klare for å få sin nye tm3 også, og har lagt ut bilene, jeg er avhengig av overlapp selv, men min 120ah kommer også snart på finn.

tilbud vs etterspørsel. Bilen er heldigvis fantastisk bra, og virker som fler og fler skjønner det.

Tiger123

Sitat fra: hELgenen på søndag 27. januar 2019, klokken 16:36
Ionic og leaf er rustbokser..de blir aldri klassikere...
Er nå min mening i alle fall.

Leaf kom ut i markedet for rundt et år siden, tror ikke det er så mye rust der da.

Det var nok off topic, beklager.

Burger

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 27. januar 2019, klokken 09:48
Biler som denne er et tegn på markedet: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=134439604
Tatt ut i slutten av september med en sticker price på 374 tusen.

Nå er jeg usikker, men har en følelse av at de som vil ha toppspekket handler nytt? En standard charged eller fully charged hadde kanskje vært lettere å selge?

Når jeg ser på biler så sorter jeg pris lav til høy, søker på det ekstrautstyret jeg absolutt må ha og går nedover til jeg finner den billigste som har det jeg vil ha og rett km/stand.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

hemi

en sånn kostet 335 i sept, rabattene var rause da

Mr Oizo

Ja, likevel ser du jo størrelsen på heftelsen. Så da må han vel nesten ha betalt den prisen?

hemi

Olemann

Tror nok endringen i 2018 til LCI, og spesielt med de nye fjernlysene, har mye å si for de som kjenner disse bilene.  FC 2017 er således enn litt oppjazza "gammel" bil.
2018 er også tightere å kjøre enn forrige generasjon, jeg sammenligner da 2014 med 2018 som jeg har hatt.

94-120Ah tror jeg roer seg etterhvert når alle som "måtte bytte" har gjort det.  60Ah vil nok få det tøft etterhvert, både fordi overgangen fra 60-94 er vesentlig større enn fra 94-120, men også fordi en flott bybil som dette for de aller fleste er tilstrekkelig med 20 mil om sommeren og 12 om vinten.   Kommer man ned mot 8 mil om vinteren, som man gjør med 60, så er det mot grensen for mange.

Pris; regner man ca 30-35k pr år i avskriving så tror jeg man er innafor.  Og såpass koster det å ha bil. 

Klykken

60Ah har blitt en "gammel bil" ganske fort, nå som de har oppgradert bilene et par ganger. Kjøpte den ny selv i 2014, og ser TYDELIG tidens tann - mye pga disse halogenbøttene.
Men har vært en stødig og problemfri pendlerbil i mitt eie, og vil ikke bytte den ut med det første. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Samco

Får se om BMW kommer med noe større batteri en 120amp omot slutten an i3 syklusen føler det er litt lite mot konkurrentenes alternativer og pris.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA