Prøvekjøring model 3 - Del erfaringene etter prøvekjøringen! (Poll også..)

Startet av Jarv!s, fredag 25. januar 2019, klokken 18:06

« forrige - neste »

Reflektor

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 07. februar 2019, klokken 21:39
Ser forøvrig ut som Ålesund har tre ledige tidspunkter for prøvekjøring på lørdag, ellers er det ikke mulig å avtale noe annet sted i landet. Men de legger vel ut nye muligheter snart

Hei Magnus. Hvor finner du denne oversikten?

Magnus Hansen

Sitat fra: Reflektor på torsdag 07. februar 2019, klokken 21:52
Ser forøvrig ut som Ålesund har tre ledige tidspunkter for prøvekjøring på lørdag, ellers er det ikke mulig å avtale noe annet sted i landet. Men de legger vel ut nye muligheter snart

Ved hjelp av mailen jeg fikk med invitasjon til prøvekjøring. Der kan man klikke inn på alle lokasjoner

Reflektor

Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 07. februar 2019, klokken 22:02
Sitat fra: Reflektor på torsdag 07. februar 2019, klokken 21:52

Ved hjelp av mailen jeg fikk med invitasjon til prøvekjøring. Der kan man klikke inn på alle lokasjoner

Ok takk. Har ikke fått den enda.

mthoring

Kunne velge å vrake i tidspunkt på Rud, fikk inntrykk av at det var mye ledig. De holder på til kl 20 på kvelden sa de. Fikk time dagen etter oppringing på det tidspunktet som passet meg.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

thorerik

Står det fremdeles demo bil på skøyen som man kan sitte i?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

bno

Var innom Stavanger forleden. Har invitasjon til prøvekjøring. Der er det fyllt heledagen i 14 dager fremover forsto jeg på selger. Lurere på om de prioriterer nye kunder. Reserverte 31.3.16 og betalte et depositum, men å få prøve bilen er vist for potensielt nye kunder? Who knows? Men ønsker ikke bilen før i mai så det er vel mulighet senere? Synes det var dårlig da å ikke sette meg på liste merkelig kundebehandling.

Amoss

Sitat fra: bno på fredag 08. februar 2019, klokken 06:28
Reserverte 31.3.16 og betalte et depositum, men å få prøve bilen er vist for potensielt nye kunder?

Samme her, og jeg fikk mail og har prøvekjøring til mandag. Virker som om det er noe rot i systemene, for jeg fikk to mails.
Model S 85D

olavxxx

Jeg fikk to tilbud per e-post for lenge siden.
Har hatt X før, men solgte den når jeg bestilte 3P

hemi

ikke fått prøvekjørings mail, har både reservert og bestilt. STresser det ikke, satt på med kompis

hovik

Noen som har prøvekjørt som vet om det går å skru av airbag på passasjersiden på europeisk SW?
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Linka

Sitat fra: bno på fredag 08. februar 2019, klokken 06:28
Var innom Stavanger forleden. Har invitasjon til prøvekjøring. Der er det fyllt heledagen i 14 dager fremover forsto jeg på selger. Lurere på om de prioriterer nye kunder. Reserverte 31.3.16 og betalte et depositum, men å få prøve bilen er vist for potensielt nye kunder? Who knows? Men ønsker ikke bilen før i mai så det er vel mulighet senere? Synes det var dårlig da å ikke sette meg på liste merkelig kundebehandling.

Vi (begge kontaktpersonene) fikk invitasjon til prøvekjøring i 1.runde i SVG. Reserverte noen måneder etter deg, og bestilte i romjulen. Men eier ikke Tesla fra før. For vår del sparer de seg jo arbeid ved overlevering, siden dette ble «øvelseskjøring» med nyttig info for oss som ikke har peiling. Velger å tro det er litt random?

Har til gjengjeld null bevegelse på Tesla-kontoen selv om all informasjon er fylt inn :-/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vesel

Nå har jeg vært og prøvekjørt bilen. Registrerte prøvekjøringa på dama så jeg kan få 9 måneder supercharging. Fikk kjøre 15 minutter selv likevel.  :)

Støy:
Støynivået var dessverre like høyt som jeg forventa på motorveien. Slitsom rumling fra dekk som treffer asfalten. Litt bedre, men ingen vesensforskjell fra Nissan Almera-en og Peugeot 208-en jeg kjører i dag. Mer støy enn fra nye Nissan Leaf slik jeg husker den fra prøvekjøring, og mye mer enn fra Model S. Satser på at støynivået blir littegrann lavere med 18" felger. Dette var jo Performance med 20". Hørte i det minste ikke noe susing fra motoren som på Model S-en jeg prøvde i 2016. Drukna kanskje i veistøyen bare.

Kjøreegenskaper:
Det positive er at bilen lå svært godt på veien. Gikk akkurat der jeg ville den skulle gå, uten noe slark, og var likevel siiiilkemyyyk i bevegelsene. Aldri opplevd så presis kjøring før! Merka ikke noe til til stiv eller vond fjæring eller vibrasjoner.

Konklusjon:
Bare å glede seg! Er opptatt av rumling og støy, men når bilen er nærmest perfekt på alt annet så må jeg vel bare akseptere denne ene "defekten".  :D
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

LeafSwe

3P+
3SR+

Vesel

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Thob

Hei.
Jeg prøvekjørte performance idag, først og fremst for å sjekke hvor stiv den var ift om jeg skal gå for 19 eller 20" sommerfelger.
Syns den var overraskende komfortabel med 20" egentlig. Noe veistøy var det (ganske mye mer enn B-klassen jeg har nå feks) men helt klart levelig, og sikkert bedre med 19", så syns det er et vanskelig valg.
Ellers var jo akslerasjonen ganske spinnvill, men såpass linjær at den kanskje ikke føles helt insane, men nok til at jeg hadde problemer med å holde hodet vekk fra nakkestøtten og til at jeg faktisk ble ørlittegranne kvalm. Mer enn nok med andre ord:)
Styringen var veldig presis, selv om den ikke var på BMW-nivå ift tilbakemelding og den slags så virker den å være en kjøreglad bil, og svingete vestlandsveier kunne forseres i meget høy hastighet:)

Jeg kjørte kl 14, da hadde bilen vært brukt til prøvekjøring siden kl 10. Den var fulladet kl 10, og med ca 2/3 batteri gjenstående viste den 32 mil. Med tanke på at kjøringen før på dagen nok ikke var den peneste, må jeg si det er meget imponerende!
ellers; det hvite interiøret er superfint, men men to små barn så er det dessverre uaktuelt for vår del.
Den største overraskelsen var stereoen. Jeg er ganske opptatt av lyd, og må si det er første gangen jeg har hørt tilnærmet high-end lyd i bil. SYKT imponerende!
jeg har fått VIN og er sikkert ikke så mange uker unna ny bil, og det kommer til å bli en sann fornøyelse.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA