Trådløs ladeplate til bilen. Skal du ha?

Startet av Vesel, tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:33

« forrige - neste »

gruffalo

Jeg har taptes, og den virker forsåvidt,  men jeg bruker et deksel på telefonen med plass til kort. Da virker den ikke, gjennom alt det. Så jeg kan sikkert selge den til noen :)
E-tron 55 sportback 2022

Toalmar

Sitat fra: fdar på mandag 06. mai 2019, klokken 22:22
Fått testet den ennå? Lader den begge telefonene samtidig? Og får du koblet på USB Stick til Sentry Mode?
Da den ble montert i ettermiddag ladet den begge telefonene ja. jeg har også minnepenn i den for Dashcam for Sentry Mode og det virker. har ikke vært ute å kjørt med bilen i ettermiddag / kveld så noen ordentlig test er utført enda.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 06. mai 2019, klokken 20:41
Et spm ang denne/disse. Når man har installert ladeplaten, kan man legge ned lokket over telefonene?
På denne billig modell kan du det med iPhone 6 og iPhone 8 i hvert fall

Toalmar

Sitat fra: fdar på mandag 06. mai 2019, klokken 22:22
Fått testet den ennå? Lader den begge telefonene samtidig? Og får du koblet på USB Stick til Sentry Mode?
Da har jeg også testet den i dag. Telefoner som den er testet med er en iPhone 8 med innebygget trådløs lading og en iPhone 6 med påmontert trådløs ladebrikke 5V/800mA
På tur til jobb hadde begge 100% strøm ved avreise og begge LED lyste for at de hadde telefon tilkoblet.
På tur hjem så hadde iPhone 8 84% strøm igjen ved start og 94% når jeg kom hjem, iPhone 6 hadde 55% strøm ved start og 77% når jeg kom hjem. Begge hadde LED for telefon tilkoblet
Kjøreturen tok 25 min.

Autowinder

Sitat fra: Toalmar på mandag 06. mai 2019, klokken 18:46
Bestilte for en kort tid siden komplett ladeplate til TM3 på eBay.
Denne ankom i dag og ble montert med en gang for å se om den fungerer i bilen, noe den så langt kan se ut til å gjøre. Platen ser slående lik ut de dyrere modellene som man må en del høyere i pris for å få kjøpt. Den har også LED som viser om telefon lader eller ikke.
Ladeplaten ble bestilt via denne adressen:
https://www.ebay.com/itm/Qi-Car-Center-Console-Wireless-Phone-Charger-Dual-USB-Ports-For-Tesla-Model-3/254196257258?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
I esken så var det ladeplate med 2 stk USB stikkere på, 2 stk USB splittere med kort kabel, 3M tapebit og monteringanvisning på engelsk og kinesisk.
Prisen jeg ble belastet ved kjøp var kr 222,-
Ladeplaten ble bestilt 19. april og kom i dag så det må jeg si var veldig bra.
Fungerer strålende og brukbar leveringstid. Kvaliteten virker bra, så et godt kjøp.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Sitat fra: Autowinder på mandag 27. mai 2019, klokken 10:41
Fungerer strålende og brukbar leveringstid. Kvaliteten virker bra, så et godt kjøp.
Så bra du ble fornøyd. Er selv kjempefornøyd med ladeplaten, særlig til den prisen.
Rene røverkjøpet faktisk

jpg

Bestilte en slik jeg også nå  8)

Ser bilder og alt er identisk som Nomad sin, som er blant de dyreste på markedet. Pris i Norge opp til 1600,-
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

fdar

Sitat fra: Toalmar på mandag 27. mai 2019, klokken 20:48
Så bra du ble fornøyd. Er selv kjempefornøyd med ladeplaten, særlig til den prisen.
Rene røverkjøpet faktisk

Noen formening om hvor lang tid det tar å lade ca.10%?

RuneW

Sitat fra: fdar på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:57
Rene røverkjøpet faktisk

Noen formening om hvor lang tid det tar å lade ca.10%?

Hvor lang tid 10% tar kommer vel helt an på både lader, type telefon og hvor mye lading tlf har fra før.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Autowinder

Rene røverkjøpet faktisk
Ja takk for tipset :)
Jeg forsøkte også med 2 runde i en ramme under originaldekselet. Det ble jo bare tull. Dette funker jo helt topp. :+1:

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

alibaba

Jeg prøvde å bestille nå, men US only ser det ut til enda. Tenker at jeg heller betaler noen få kr mer for en "original" en enn noe Kina jalla som går til helvete etter to mnd.
TM3P

patron

Sitat fra: alibaba på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:31
Jeg prøvde å bestille nå, men US only ser det ut til enda. Tenker at jeg heller betaler noen få kr mer for en "original" en enn noe Kina jalla som går til helvete etter to mnd.
Akkurat det jeg også tenkte :D Håper det kommer snart

Autowinder

Sitat fra: alibaba på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:31
Så du mener Nomad sin eller den Tesla selger er laget annet sted enn i Kina? Neppe.
Ikke er det mye løse deler i den heller, så når en kan bytte 4-5 ganger for samme prisen, ser jeg klart hvorfor noen går for et annet produkt til 225,- levert i postkassa på 14 dager.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA