Trådløs ladeplate til bilen. Skal du ha?

Startet av Vesel, tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:33

« forrige - neste »

Kentor

Sitat fra: Toalmar på lørdag 23. februar 2019, klokken 18:42
Må jo selvsagt ha trådløs lading i bilen. Har vurdert ferdig ladeplate, men kun tenke meg å lage denne selv. Fant tegning av dette på nett og har printet ut den nå. i tillegg har jeg bestilt 2 stk
Wireless Energypad Qi Fast Charger som skal ligge inne i platen. Selve platen skal ligge under den originale gummiplaten som ligger i konsollen. Blir spennende og se om dette blir ok.

Hvor fant du tegningen?
Tesla Model 3 LR RWD 2019 AP/FSD Reservert 2/4 2016 Bestillt 28/1 2019, Levert 22/3 2019.
Tesla Model S85 2013 utan AP, inbyttes 22/3 2019
Reva 2011

Vesel

Sitat fra: najtrox på torsdag 24. januar 2019, klokken 23:40
Tenkte også gå for Taptes sin. Er det slik at man får en "grei" nok lading på denne? Eller er det mer eller mindre bortkastet/for lite effekt hvis man kobler den mot front-usb uttaket?
Ladehastigheten til plata i seg selv er grei nok for de aller fleste med opp til 10 w. Nomad støtter opp til 7,5 w lading, Jeda 15 w. Med mindre man har en nyere toppmodell fra Huawei eller andre Kina-merker vil mobilen uansett ikke kunne ta i mot mer enn 7,5-10 w. Obs: For å faktisk få ut mer enn 5 w kan det hende man må snike til en løsning med ledning fra sigarettenneruttaket. Spent på hva man faktisk får ut av de USB-uttakene i bilen. 5 w er lite i dag, men har man en Iphone, gjerne eldre, går det nok fint. Iphones bruker vesentlig mindre strøm og har derfor mindre batterier enn Android-telefoner, så dem vil det gjerne oppleves som at både lader raskere og lader ut saktere selv med samme eller lavere ladeeffekt og samme bruk. Som å lade og utlade en Model 3 LR i forhold til en X100D. 

Samsung Galaxy S10 har nettopp blitt lansert, og selv den støtter ikke mer enn 10 w (QC 2.0) lading. Litt skuffa over akkurat det. :-\ Da jeg testa ladehastighet på S7 Edge-en ble jeg overrasket over at det gikk like trådløst som med kabel da, noen ganger til og med raskere.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

olavxxx

TM3 får meg til å få enda mer lyst på 3d printer.
Bare vet ikke helt hvor jeg skal gjemme den, så ikke samboeren vet om den. Kanskje i garasjen (?).

Handyman

Sitat fra: olavxxx på søndag 24. februar 2019, klokken 23:48
Bare vet ikke helt hvor jeg skal gjemme den, så ikke samboeren vet om den. Kanskje i garasjen (?).
Råd: ikke kjøp noe som må gjemmes for samboer/partner/ektefelle, såfremt det ikke er en gave til de nevnte ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: Handyman på mandag 25. februar 2019, klokken 00:26
Råd: ikke kjøp noe som må gjemmes for samboer/partner/ektefelle, såfremt det ikke er en gave til de nevnte ;)
Du tenker jeg heller kan gi den til henne i gave? :)

Handyman

Sitat fra: olavxxx på mandag 25. februar 2019, klokken 07:35
Ja, hvis du tror hun vil bli glad for den.  :)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Da kom også ladepadene i posten i dag. Har "Prøvemontert" de i den printede platen og de passer perfekt. Har også ladet iPhonen min litt på den ene paden.
Har ikke testet ladehastighet, men har testet med noe i mellom for å se om det fungerer.
Det ser ut til å fungere også, la i mellom ei reklameavis fra Europris som ble brettet 4 ganger.

golo

Kjøpte Nomad ladeplate til model 3 her på forumet av en som hadde avbestilt. Nå har jeg også avbestilt og selger ladeplaten videre for samme sum. 1000kr. Send pm hvis interessert. Helst Oslo - Porsgrunn området.

gruffalo

Har noen av løsningene mulighet for å fortsatt stikke fram en ledning til mobiler som ikke støtter trådløst?
E-tron 55 sportback 2022

Bmwi3

Sitat fra: gruffalo på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:42
Har noen av løsningene mulighet for å fortsatt stikke fram en ledning til mobiler som ikke støtter trådløst?

Det følger med originalt i bilen.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Dani3l

Tror han mener "i pose og sekk". Såvidt jeg vet er ikke dette mulig. Andre får korrigere om jeg tar feil.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Orcuz

Jeda sin (getjeda.com) skal ha mulighet for begge deler :)

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk

Autowinder

Sitat fra: olavxxx på mandag 25. februar 2019, klokken 07:35
Jeg undres over prosentandelen av kvinner som blir henrykt over å få en 3D-printer i gave? Sånn versus en bukett blomster bare...?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på lørdag 23. februar 2019, klokken 18:42
Må jo selvsagt ha trådløs lading i bilen. Har vurdert ferdig ladeplate, men kun tenke meg å lage denne selv. Fant tegning av dette på nett og har printet ut den nå. i tillegg har jeg bestilt 2 stk
Wireless Energypad Qi Fast Charger som skal ligge inne i platen. Selve platen skal ligge under den originale gummiplaten som ligger i konsollen. Blir spennende og se om dette blir ok.
Da er dette montert og det eneste jeg måtte tilpasse var ett par knotter på baksiden av den originale gummiplaten som man legger telefonene på.
Vi har en iPhone 8 og en iPhone 8 plus og begge lader. Har ikke fått testet dette mer enn at jeg har sett ladesymbolet kommer på. Skal testes ila uken

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA