Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor kjøpe ladeledning til Buddy

Startet av Kim, mandag 21. november 2011, klokken 21:00

« forrige - neste »

Kim

Hadde et motor havari for ca 2 uker siden.
Motor er nå i orden og bilen går fremover, dvs bare fremover!!!!
Etter montering av mororen som er motert nøyaktig som før er det en del ting som ikke er som de skal :(
Alle lys (nær, lang, blink, rygge osv) virker. Men det som er rart er at når jeg setter den i revers kommer ryggelysene på men den går fortsatt fremover.
I tillegg viser batteriindikatoren fult hele tiden, selv om jeg har kjørt, og også når jeg slår av bilen og tar ut nøkkelen.
Og så er speedometert, samt tripetellere blacket ut :-\
Noen som har peiling???
Kewet city-jet 5 2003 mod
Mitsubishi i-Miev 2012

Wired

Feil i CC (car controller), Denne styrer lade status batteri overvåking km visning ++++
denne har historisk sett hatt en tendens til og "kræsje" , noe som i visse tilfeller kan avhjelpes ved og koble den ut og sette den tilbake igjen. Ta av Jp1 forst der etter to, tre osv. sett tilbake i motsatt rekkefølge.
Værdt ett forsøk. ;)

mohpet

Hører du releet slå idet du setter bilen i revers med tenningen på? Hvis nei kan dette ha brent seg fast. Ligger bak i styringsenheten, under gulv til venstre i bagasjerommet. Dette skjedde meg en gang. Fikk da tips fra ElbilNorge om å krype under bak, og slå en skiftenøkkel i boksen under med tenning på og i revers. Dette hjalp ikke meg, så jeg måtte ha den inn for skifte av releet.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Wired

Det sitter ikke "vende" rele på 2003 modellen(det forsvant i '98), den har curtis 1244 (1274 ) styring med innebygget vender.
Det du sikter til er fastbrent hovedrele, hadde det vært problemet vill ikke bilen gå i det heletatt (pga sikkerhetsystemet i motor controlleren)
Derimot så er det CC som styrer vendingen før det når motor controller.
Desverre så er ikke feilen som beskrives ukjent verken på Kewet eller buddy.

mohpet

Stemmer. Min gikk verken forover eller bakover da releet røk. Hadde problem med revers (se gammel tråd "går bare i revers"), da var det motorstyringen bak som måtte skiftes på garanti. Lånte en ny cc, hjalp ikke. Var en 2003 mod.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Kim

2 skritt frem og 1 tilbake :)
Når jeg resatte CC såg ting bedre ut.
Da virker den både i forover og revers samt speedometer er tilbake.
Men uansett om jeg kjører en stund viser ladestatusen fult, og  "ecometeret" viser kun grønn.
Så når jeg plugger i ladeledningen igjen viser fortsatt ladestatusen fult. Og da går den tilbake til kunn fremover modus og speedometeret blir borte igjen. Så da er jeg nødt å resette CC igjen før å kunne kjøre.
Lurer på om det kan være noe gale med laderen kanskje????
Kewet city-jet 5 2003 mod
Mitsubishi i-Miev 2012

Wired

Ok.... Slik henger dette sammen:
CC, eller car controller som den blir kalt, kontrollerer mange funksjoneri buddy og enda flere i gamle kewet'er(les før 98 mod). Blant disse funksjonene finner man; lade status, batteri status, "tank måler", forbruk, historikk, lademønster, km/t,  km m.m.
I ditt tilfelle Kim, dukker en av "feilene"/svakhetene ved systemet opp.
Når det gjelder oppdateringen av batteristatus mellom CC og CD (car display) så sender cc en forespørsel 16 ganger i sekundet til cd, hvis ikke cd gir "kvittering" på forespørselen med oppdatering så henger systemet seg og slike ting som skifte av kjørerettning svikter.
Dette kan i visse tilfeller rettes enkelt ved og gjøre cc strømløs ( ref. Min tidligere post).
Men i ditt tilfelle gikk dette i stå igjen ved lading (ref. Oppdatering av batteristatus).
Hadde Pure mobility vært opperativt ville du kunne fått byttet programvaren i cc med en revidert 3.06 sw.
Men ditt beste håp nå er og kontakte Røa autoco og høre om Øystein kan hjelpe deg.

Lykke til  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA