Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkeringsbrems - plutselig endring i nødvendig vinkel på parkbremshåndtaket

Startet av Lars C. Krogenæs, mandag 21. november 2011, klokken 12:34

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

I oktober ankom det 78 Leaf elbiler til Kaia i Drammen. Tilsvarende tall for september og august var hhv. 47 og 9 stk.

Totalt er det da ca. 134 Leafer på veiene i Norge i dette øyeblikk, ettersom bilene som kom sist i oktober nå antagelig blir overlevert sine nye eiere i disse dager.

Ryktene sier at november blir en Leaf måned.... Vi får vente og se..

De tilsvarende tallene for i-Miev trillingene er: Okt=62, Sept:206 og Aug:230. Totalt 974 trillinger hitil i år.

Tall-Lars

Kilde:SSB
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Noppo

Det er godt å se at det faktisk kommer en del biler. Har ikke sett noen i trafikken enda, bortsett fra demo-biler. Forhåndssalget var vel på 600 biler så det betyr at ca 1/4 av bilene er ankommet.

Jeg kjørte forbi kaia i Drammen på søndag og så mange Leaf som ble lastet opp på lastebil. Nå ser det ut til at det endelig begynner å monne.
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2012.

arnejorg1

Det blir spennende å se hvor lang tid det tar før vi får flere Leaf på veiene enn trillinger.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Kallagtunet

Får håpe at nok holder an med å skrive under det famøse skrivet til Nissan til de merker at lagrene blir fulle... Da tar det nok ikke så lang tid før skjemaet er borte og garanti betingelser som er denne bilen verdig er på plass....

Thomas Parsli

* Prisen på 2011-modellen av trillingene ble redusert med rundt 30.000 (prisreduksjon og inkludering av vinterdekk)
* G-modellen av i-MiEV (http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/products/2011/news/detail0797.html)  vil kunne gi Leaf konkurranse på rekkevidde.
* Hvis M-modellen kommer til Norge vil den kunne koste 2/3 av G-modellen, noe som bør sees på salget umiddelbart.

Jeg er derfor overbevist om at det blir solgt mange i-MiEV i 2012 året -særlig hvis G-modellen kommer på under 170.000,-
Hvis ikke de nye modellene kommer til Europa, tror jeg salget vil stoppe opp når Nissan klarer å dekke etterspørselen.

Vi har bestilt Leaf, men ville kanskje heller bestillt "i-MiEV M" hvis den kostet 170.000,- og ble levert like raskt som Leaf...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

daggad

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 15. november 2011, klokken 17:27
* Prisen på 2011-modellen av trillingene ble redusert med rundt 30.000 (prisreduksjon og inkludering av vinterdekk)
* G-modellen av i-MiEV (http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/products/2011/news/detail0797.html)  vil kunne gi Leaf konkurranse på rekkevidde.
* Hvis M-modellen kommer til Norge vil den kunne koste 2/3 av G-modellen, noe som bør sees på salget umiddelbart.

Jeg er derfor overbevist om at det blir solgt mange i-MiEV i 2012 året -særlig hvis G-modellen kommer på under 170.000,-
Hvis ikke de nye modellene kommer til Europa, tror jeg salget vil stoppe opp når Nissan klarer å dekke etterspørselen.

Vi har bestilt Leaf, men ville kanskje heller bestillt "i-MiEV M" hvis den kostet 170.000,- og ble levert like raskt som Leaf...

Thomas
Et par ting: Du sier at om G modellen kommer under 170 000. Du mener vel M modellen med 10,5kW batteri ?
Og G modellen vil bli som i dag med 16kW batteri. Klarer ikke helt å se at den skal kunne få så mye lenger rekkevidde enn eksisterende..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

gbzdoc

Jo da, med nye aerodynamiske speil... ;-)

Fra spøk til revolver: Får håpe den kommer med speil uten vindstøy. :-)

daggad

SitatJo da, med nye aerodynamiske speil... ;-)

Det vil nok utgjøre noen mil ja.. ;)
Men spøk til side. Når jeg så at Nissan hadde bygget lyktene på Leaf på veldig spesielt vis for å unngå støy fra sidespeilene så spurte jeg meg selv:
Hvorfor lagde de ikke lekre lave lykter og erstattet sidespeilene med kamera som det for rygging. Og små skjermer på sidedørene. Tøft, innoativt og reduserer luftmotstanden..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

#8
Fordi det ikke er lov i en del viktige markeder.

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA