Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernstyrt sentrallås i Think

Startet av Morbus_76, søndag 20. november 2011, klokken 11:05

« forrige - neste »

arnejorg1

Sitat fra: Aspiranten på mandag 14. november 2011, klokken 15:23
Sitat fra: daggad på mandag 14. november 2011, klokken 15:01
Jeg og Ole C lover å hilse på hverandre her i Ålesund... ;D

Jeg blir den eneste med Leaf i Molde...

Kanskje folket her på elbilforumet er litt for gamle for denne tegninen, men hvis noen av dere ikke skjønner dette .jpg bildet, spør tenåringene eller studentene deres, de vet hva det betyr.

Jeg blir den eneste med elbil i midtre gauldal kommune
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

Aspiranten

Sjå der, ikke bare jeg som blir "forever alone" da altså  :D
Nissan Leaf

Joffe69

Og jeg har den eneste EL-Bilen i Sande det er Mjauen og meg liksom. :D :D :D

arnejorg1

Litt spesielt og være blant de første i landet med elbil når det sannsyligvis om ikke så mange tiår vil være svært mange elbiler. Jeg tror elbilsalget virkelig kommer til og ta av etterhvert som batteriteknologien blir bedre. Det blir spennende og se hva vi får fra Toyota når de har ferdigutviklet sin ny batteritype som skal gi 100 mils rekkevidde. Toyota sier 5 år, men jeg tror nok det kan ta litt lengre tid enn det.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

aukanmeister

Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 15. november 2011, klokken 21:42
Sjå der, ikke bare jeg som blir "forever alone" da altså  :D

Så lenge du gidder å hilse på en Gossing, skal du ikke se bort fra vi hilses ;D

Kommer (forhåpentligvis) hjem søndag 4.12. Lading på fylkeshuset iløpet av ettermiddagen ;)
Kjører bilen hjem fra Witro i trondheim med familien ombord!

sven erik

synes alle elbiler burde hilse på hværandre ja  må er jeg vel den eneste med elbil i sandefjord  ser det ut som da utenom komunen hilsen i Miev eier

Carl Anton Stenling

De første årene jeg kjørte elbil (fra 1998) var det vanlig å hilse på hverandre. Vi var jo ikke stort flere enn at vi visste om hverandre.

Etterhvert er vel hilseplikten blitt litt upraktisk. Om morgenen i nærheten av E18 i Sandvika er det jo elbiler hvor man enn snur seg.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

MARIUS_EL

Da ser jeg Leafene begyner å komme på veien..
Utenfor Farmandstredet i Tønsberg Lørdag sto det en hvit leaf på el parkeringen. Det regner jeg med var deg Boogie??

Men hvem var det som kjørte forbi meg etter Lierbakken nordgående i dag? Blå Leaf som kjørte av ved Holmen ved 06.50 tiden i dag. Skvatt til når jeg så du flisa forbi meg der :)

Leaf_køno._8

æææ det var sikkert meg, men vi skal jo ikke lenger enn Konnerud - Høvik (Veritas), så jeg følger etter resten av røkla i 100++.
Men testa strekningen Konnerud - Farmanstredet og tilbake. Med 2 timer lading, ca 80 på E18 og ikke klima på, så gikk det greit.
Hvordan går det Tønsberg - Ekeberg?
Nissan Leaf 
Får bilen før jul

MARIUS_EL

Prøve å henge meg på der :)

Det går egentlig veldig greit. Jeg kan velge å ligge i 110 ich , og gjøre innom Sandvika for en 20 min hurtiglading /avis og en kaffe, eventuelt kan jeg holde 80 ich og kjøre rett på jobb. Bruker vel litt lengre tid på første alternativ. Men greit med en lading, da har jeg litt ekstra hvis jeg har noen møter i Oslo. Blir det mange møter i Oslo & omegn tar jeg Horten - Moss. Da blir det bongass ned til Moss, en 10 min lading, og ferga 16.45.

Leaf_køno._8

Godt å høre.  Leafen er helt suveren til vårt bruk. Hadde minibuss før, men så ble det ut av kollektivfeltet. Den gikk på propan, litt miljøvennelig da.
Vi korter inn reisetiden med 3/4 - 1 time hver dag. Vi er 3 i bilen.
Syntes nok Leafene kan ha hilseplikt, Kjørte tankbil for Statoil tidligere, og de hilser alltid på hverandre.
Nissan Leaf 
Får bilen før jul

xzornixz

Sitat fra: Leaf_køno._8 på tirsdag 06. desember 2011, klokken 10:40
Godt å høre.  Leafen er helt suveren til vårt bruk. Hadde minibuss før, men så ble det ut av kollektivfeltet. Den gikk på propan, litt miljøvennelig da.
Syntes nok Leafene kan ha hilseplikt, Kjørte tankbil for Statoil tidligere, og de hilser alltid på hverandre.
Gøy å se at det er flere tankbilsjåfører her, jeg kjører for Statoil nå:-)

Joffe69

Sitat fra: xzornixz på tirsdag 06. desember 2011, klokken 15:28
Sitat fra: Leaf_køno._8 på tirsdag 06. desember 2011, klokken 10:40
Gøy å se at det er flere tankbilsjåfører her, jeg kjører for Statoil nå:-)

Ser at du kjøre for Statoil Dere trenger vell ikke flere til å kjøre tankbil?  Har stor erfaring med stor bil kjørt i over 25År  10År med sprengstoff.
Får min Datsun Leif i Jan/Feb. Å gud hvor jeg gleder meg.

Joakim Sveli

Sitat fra: hkaspenberg på mandag 14. november 2011, klokken 15:01
Jeg pleier å hilse på elibilister. Noen ganger hilser de tilbake, andre ganger får jeg et litt pussig blikk i retur.

;-D Hans

Jeg hilser også alltid på elbilister og har samme erfaring. Får mange ganger et pussig blikk i retur, men det kan også være fordi jeg gjerne bruker lys og lyd....
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA