Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Stenging av tråder

Startet av Go-carter, fredag 18. november 2011, klokken 23:47

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Baltor på onsdag 23. november 2011, klokken 10:15
Think Classic har bunnplate i plast, kanskje du kan modifisere og bruke den? Den går fra størfangeren og ender opp på framkanten av batterikassa.

Har virkelig ikke NyThinken denne platen???

I så fall bør en classic plate passe rett inn. Bilens karrosseri er jo det samme. En slik plate må være enkelt å få laget nye av.

Ellers ser jeg at krengestag er montert framme. Det er det ikke på Classic'en, men det anbefales etter prøvekjøring med en som har det ettermontert.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Såppas ja! Da setter jeg plateproduksjon på hold, og avventer dokumentasjon på størrelsen av classic-plata :)

Ny-think har kun et stort turbulenshull, ja. Ingen plate der. Kunne nok egnet seg med en plate bak og, ettersom det blir et turbulens-hull rett bak batteriet, men det er ikke så kritisk føler jeg. Dessuten må man lede ned varmen fra batteriet på en trygg måte.

Det er krengestag på ny-think ja. Jeg har et GTI-stag fra england på vei over sjøen nå, som er litt stivere.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 23. november 2011, klokken 10:49
Har noen her bilde av understellet, evt plata på en Think Classic?
Ganske sikker på at jeg har en løs plate i "Blu". Kan ta mål og bilder ved anledning. Det er langsgående bølgeform som stiver den av slik at bilen ikke får hengebuk.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

#18
Sitat fra: El rayo på onsdag 23. november 2011, klokken 10:54
Sitat fra: Go-carter på onsdag 23. november 2011, klokken 10:49
Har noen her bilde av understellet, evt plata på en Think Classic?
Ganske sikker på at jeg har en løs plate i "Blu". Kan ta mål og bilder ved anledning. Det er langsgående bølgeform som stiver den av slik at bilen ikke får hengebuk.

Herlig! Mottas med takk :) Som sagt, maksimale mål på Ny-thinken er 106x102, så er den ca. det så kan den bearbeides på plass.

Ang. hengebuk, så tenkte jeg på alu-plata å valse den slik at den buler ned for girkassa, men så knekke langsidene slik at den blir rett ytterst, og bul på midten.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Platen bør være elestisk, da den må bøyes i forbindelse med demomntering og montering.

Går sikkert bra å lage en plate av flat 1,5mm termoplast. Det er ikke den mest avanserte formen på det.

Kanskje en ide' å lage en glassfiber, eller sement/gips avstøpning av den originale, og så bruke varmepistol for å forme en flat plate?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. november 2011, klokken 11:02
Platen bør være elestisk, da den må bøyes i forbindelse med demomntering og montering.

Går sikkert bra å lage en plate av flat 1,5mm termoplast. Det er ikke den mest avanserte formen på det.

Kanskje en ide' å lage en glassfiber, eller sement/gips avstøpning av den originale, og så bruke varmepistol for å forme en flat plate?

Får jeg en original, så kan jeg vakuumtrekke den på skolen for å kopiere.

Men om den fra gamlethink ikke passer, så lager jeg nok en original i alu. Er jo relativt fleksibelt, 1,5mm.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Elmo

Sitat fra: El rayo på onsdag 23. november 2011, klokken 10:54
Ganske sikker på at jeg har en løs plate i "Blu". Kan ta mål og bilder ved anledning.
Sitat fra: Go-carter på onsdag 23. november 2011, klokken 10:55
Herlig! Mottas med takk :) Som sagt, maksimale mål på Ny-thinken er 106x102, så er den ca. det så kan den bearbeides på plass.

Bor ikke dere så nære hverandre at det er enklere å låne plate ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Go-carter

Veit ikke jeg, jeg bor rett uttafor Ski(flytta)... :p Men skolen er jo i ozlaw.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

commiesoft

Denne plata har ingenting å si for rekevidden på noe som helst.

For allt du vet. så kan de ha åpnet denne seksjonen for å kjøle ned komponentene over på varme sommerdager..

Go-carter

#24
Nåja, jeg tror ikke at det er uten grunn at Leaf'en er helt glatt under. Selv på løpsbilen tilstreber jeg så glatt underside som mulig  ;)

Kommer uansett til å prøve å montere en plate, og teste med og uten. At det er irrelevant har jeg liten tro på. :)

Jo lavere bilen er, og jo glattere den er under, jo mindre luftmotstand og mindre watt pr. km.... :) Blir det et problem med kjøling, kan jeg bare åpne to luftesluser som guider luft ned fra motorrommet og under bilen, evt omvendt. Tviler dog på at det blir et problem, turbulens kjøler rimelig mye dårligere enn styrt luft og en jevn luftstrøm.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

El rayo

#25
Har lagt inn bunnplata på Elbilwiki.
http://www.elbil.no/wiki/Think:Annet
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Go-carter

#26
Jaaaooo... Selv om bilen står på verksted betyr det ikke at min fortsatte søken etter nye funksjoner stopper ;D

"ESP" slo meg plutselig her om dagen. Det skulle jo egentlig alle Think'er ha, og det er jo minst en levert(mohpet sin). Så optimistisk og naiv som jeg er, tenkte jeg at detta er sikkert plug&play og raida ebay etter ESP/TCS enheter til fiesta/focus/mondeo i går, og var så priviligert å få gå over Think'en til mohpet i dag, og skrive av delenr. Tusen takk!  ;)

...men så kom det som ikke var så kult. Fant ingen tilsvarende ABS-enheter på delenummeret(men hvis jeg utelot de tre siste sifrene fant jeg en haug med pug og audi-enheter), og så det største problemet; på kabelnettet hang det ved sikringsboksen en lapp hvor det sto "Prototyp"  ??? Såååeh... Nå skal jeg riktignok gjøre en god del mer research, men det ser ut som ESP også trenger et nytt kabelnett... Pr. definisjon krever ESP også yaw-sensor og et rattutslagssenor(det signalet kan kanskje hentes fra el-servo?), som jeg ei heller har sett noe til...  :P

Forslag?

EDIT: Så kan det jo tenkes at hvis man slenger inn en ABS-ESP modul, så vil man uansett får antispinn da det ikke baserer seg på andre sensorer enn det ABS'en trenger. Men spørs om det ikke lyser opp noen feilmeldinger evt.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

ESP hadde vært kjekt, men krever nok flere sensorer som du sier.

Hvordan gikk det med binnplaten? Vet du laget en i aluminium, men fikk du låne en Classic plate til å sammenligne med?

Hvis ikke kan jeg sende en østover.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Skal ta og avbilde den etterpå. Den ligger under senga akkurat nå  :P

Har ikke sammenlignet den, men kan målsette alt, så ser du forskjellen. Evt stikker jeg oppom el rayo, og sammenligner med hans.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

cra

Sitat fra: El rayo på tirsdag 29. november 2011, klokken 23:06
Har lagt inn bunnplata på Elbilwiki.
http://www.elbil.no/wiki/Think:Annet

Najs! :)

Har lekt litt med Google Sketchup (lastes ned gratis, selvsagt) og lekt litt med det, og det tror jeg kan være velegnet til denne type ting. Enkelt å lage diverse modeller (har så langt laget tegninger (mockup) av en pult til lys/lydutstyr på et lokalt forsamlingshus, samt nytt uthus til meg selv), og bra tutorials på nettet (video) :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA