Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Spenningsforskjell på batteriene

Startet av Radiobil1, fredag 18. november 2011, klokken 22:55

« forrige - neste »

Radiobil1

Noen som vet hva prisen på et komplett nytt batteri, evt hva man får i pant for et gammelt?

Vil man kunne ta service og bytte deler, og hva vil en slik operasjon koste?

Vil jo bli en interessant problemstilling ved kjøp av bruktbil.
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

daggad

Nissan sier at man ville kunne bytte enkeltmoduler. Batteriet er bygget av 48 slike.
Pris pr stk har vært nevnt som $680,- Ganger man dette opp kommer man til nesten 200 00 kroner, men det er selvsagt ikke aktuelt.

Så de sier ingenting om hva et batteribytte vil koste i dag og jeg ser heller ingen grunn til det. Bilene har mange års garanti fremfor seg og dette vil ikke koste oss noe om de går i stykker.
Og for å parere batteritråden så nekter jeg å tro at noen klarer å slite ut disse i lpet av få år. Så ny er ikke denne teknologien, noe vet de sikkert.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

Sitat fra: daggad på lørdag 12. november 2011, klokken 19:21
Bilene har mange års garanti fremfor seg og dette vil ikke koste oss noe om de går i stykker.

Trodde du hadde signert på skrivet til Nissan der du sier fra deg garantien jeg  ;D

Kallagtunet

Sitat fra: daggad på lørdag 12. november 2011, klokken 19:21
Pris pr stk har vært nevnt som $680,- Ganger man dette opp kommer man til nesten 200 00 kroner, men det er selvsagt ikke aktuelt.

Pluss demontering av batteripakke, og hvis en skal skifte moduler åpning av den, koble fra og koble til. Hvor mange timer av 1100 kroner blir en fakturert for dette? Blir interessant å se, billig blir det ikke! Jeg vil tro at ny pakke aldri kommer under 150 tusen kroner ferdig montert...

daggad

Kan vi ikke la være og hele tiden komme inn på det skrivet i alle tråder..
Vi kan gjerne diskutere det i den rette tråden, men jeg synes det blir litt håpløst når en ikke kan nevne ordet "batteri" uten at vi skal inn på dette.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

Sitat fra: daggad på søndag 13. november 2011, klokken 00:56
Kan vi ikke la være og hele tiden komme inn på det skrivet i alle tråder..
Vi kan gjerne diskutere det i den rette tråden, men jeg synes det blir litt håpløst når en ikke kan nevne ordet "batteri" uten at vi skal inn på dette.

Nå var det vel du som dro garanti inn her.... Men jeg kan la være å fortsette  ;D

daggad

Sitat
Nå var det vel du som dro garanti inn her.... Men jeg kan la være å fortsette  ;D
Garantien er der for visse skader på batteriene min kjære Kallagtunet..  :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

#7
Fabrikasjonsfeil og eksploderende celler ja helt klart. Men det er vel også dekket av norsk lovpålagt reklamasjonsrett...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA