Hovedmeny

Mange i-Pace på finn.no

Startet av kln66, onsdag 16. januar 2019, klokken 09:05

« forrige - neste »

Tellus

Det er jo kontinuerlig kampanje på Nordic Edition. For drøye 700K får du med Nordic Edition pluss litt ekstra stash + vinterhjul.

Chimp

Synes det virker som prisene på finn har stabilisert seg. Var en liten smell i starten av 2019 da tm3 ble pumpet ut på markedet. Synes prisene er "ganske like" som for et halvt år siden. Men speccer du selv er det som med fossil, den bilen er verdt 70-80 mindre idet du ruller noen kilometer. Rett og slett fordi det er så mange tilsvarende biler å få på finn.no som kanskje har 5-10 tusen km til på telleren - lite viktig.
Denne bør med andre ord ikke selges etter bare et halvt år :)

Contango

Sitat fra: Barfot på onsdag 19. februar 2020, klokken 11:47
Det store spørsmålet er jo og - ville du kjøpt jaguar igjen ?
Jeg er i markedet, men med tanke på tidligere kvalitet hos engelske merker, så bør de helst falle mer i verdi enn "sikrere" biler. Og lurer selvfølgelig på hvorfor man vurderer å selge bilen etter 6 mnd, er den så dårlig ? Som kjøper, tenker jeg slik og det er kanskje urent farvann med tanke på kostnader framover.
Jeg er av de som solgte Jaguaren med en gang jeg fikk den. Ikke fordi det var noe direkte galt med bilen men fordi markedsføring og realiteter ikke hang sammen for meg. Da jeg bestilte bilen var forventningen min at bilen skulle få Tesla funksjonalitet i et Jaguar design med god produksjonskvalitet. Det var en urealistisk forventning. Jeg ville da heller ha en Tesla med høy bruksverdi og mer usikker driftssikkerhet enn lavere bruksverdi og tilsynelatende høyere kvalitet på bilen.
Elbilkjøp krever foreløpig mer kompetanse og informasjon enn kjøp av ICE biler, og eiernes opplevelse av bilen er et produkt av realismen i forventninger på forhånd, bruksmønster og driftssikkerhet. Litt tabloid - kjører du Oslo-Gøteborg to ganger i uka blir Jaguaren solgt etter en måned, men kjører du primært kortere turer og langturer uten for mye motorvei er bilen en drøm. Mange har solgt nye, dyre elbiler når de har opplevd at mer eller mindre realistiske forventninger ikke ble møtt. Som jeg skrev i den andre tråden har bilene hatt software problemer, og det har garantert også satt noen biler i bruktmarkedet.
Ville jeg vurdert Jaguar igjen? Ja, hvis Teslaen ikke er driftssikker ville jeg det. Men så langt har alle Teslaene våre vært det.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Chimp

Sitat fra: Contango på torsdag 20. februar 2020, klokken 09:56
Litt tabloid - kjører du Oslo-Gøteborg to ganger i uka blir Jaguaren solgt etter en måned, men kjører du primært kortere turer og langturer uten for mye motorvei er bilen en drøm.
Støttes! Du er inne på noe veldig viktig. Dette gjelder også med hvorfor det er mange e tron på finn. Det handler om forventninger, "nå kjøper jeg en stor elbil med stort batteri som alltid vil ha nok rekkevidde, nå kan jeg selge e-golfen"
Men så er det ikke alltid sånn, hvis man bor i Moss og skal til Trysil på hyttetur, eller har hytte i Sverige, eller kjører Trondheim-Oslo. Derfor byttes elbiler oftere enn fossil, ikke fordi bilen ikke er bra men fordi den ikke passer i bruksmønsteret til kjøper.

Nå er vi ferdig med den boomen av early adopters som har valgt feil bil, samt tesla-kjøpere som ønsket en annen bil og ble skuffet mtp ladenettverk og infotainment. Og derfor har verdifallet også roet seg på finn.no, tror jeg.
Nå vil det vel  være litt rolig nedgang frem til det kommer andre gode alternativer utover de som allerede finnes på markedet i dag.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA