Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Det var da som pokker   >:(

Tror ikke de helt forstår at dette er helt avgjørende for en god del potensielle kunder. Hvis alt er like usikkert om noen uker, så vurderer jeg også å kansellere og heller bestille på nytt om noen måneder..

My2cents

Sitat fra: andrjor på søndag 03. februar 2019, klokken 07:43
Jeg sender epost til kommunikasjonsansansvarlig i Norge som tidligere har uttalt at det skulle komme. Blir det ingen respons der eller en uklar respons dropper jeg hele bilen. Brukt for lang tid på dette tullet

Magnus Hansen

Sitat fra: My2cents på søndag 03. februar 2019, klokken 08:38
Sitat fra: andrjor på søndag 03. februar 2019, klokken 07:43
Jeg sender epost til kommunikasjonsansansvarlig i Norge som tidligere har uttalt at det skulle komme. Blir det ingen respons der eller en uklar respons dropper jeg hele bilen. Brukt for lang tid på dette tullet

TRM

Har sendt ny purremelding til Sandvold.

Fint hvis noen kan sende en tweet til Musk.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

andrjor

Sitat fra: TRM på søndag 03. februar 2019, klokken 09:01
Har sendt ny purremelding til Sandvold.

Fint hvis noen kan sende en tweet til Musk.

Flott, vi får se om han svarer noen av oss :)

TRM

Tweet sendt:

"@elonmusk Will there be a roof rack available for the Model 3? Rumors says there are problems with the existing outsold racks. Big concern in Norway."

TMYP        MY22
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TRM

Sandvold bekrefter pr mail til meg at takstativ kommer. Det er foreløpig ikke klart når det kommer, eller hva det vil koste.

Så at norsk forhandler av Seasucker fraråder bruk av Seasucker på Model 3. Noen som vet hvorfor?

TMYP        MY22
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

andrjor

Sitat fra: TRM på mandag 04. februar 2019, klokken 09:21
Sandvold bekrefter pr mail til meg at takstativ kommer. Det er foreløpig ikke klart når det kommer, eller hva det vil koste.

Så at norsk forhandler av Seasucker fraråder bruk av Seasucker på Model 3. Noen som vet hvorfor?

Fikk samme respons. Da er vi good tenker jeg  :D
Ang Seasucker så vet jeg ikke. Det er en annen forhandler "VacuumRack" som skriver at den er perfekt til Model X/S og 3 men når jeg sendte dem en epost så virket det som de faktisk ikke har testet dette. Seasucker er vel noe som allerede er i bruk i USA og hvor de kanskje har fått diverse tilbakemeldinger om at glasstaket ikke har tålt det. Er nok ingen i Norge som faktisk har testet det enda da det ikke har vært mulig.

hgs

Sitat fra: andrjor på mandag 04. februar 2019, klokken 09:25

Fikk samme respons. Da er vi good tenker jeg  :D
Ang Seasucker så vet jeg ikke. Det er en annen forhandler "VacuumRack" som skriver at den er perfekt til Model X/S og 3 men når jeg sendte dem en epost så virket det som de faktisk ikke har testet dette. Seasucker er vel noe som allerede er i bruk i USA og hvor de kanskje har fått diverse tilbakemeldinger om at glasstaket ikke har tålt det. Er nok ingen i Norge som faktisk har testet det enda da det ikke har vært mulig.

Strålende! Takk til dere som har masa og omsider fått et svar man antakelig kan stole på! Da kan man glede seg til å få bilen i stedet for å lure på om man kan bruk den.

Ang Seasucker ligger det et svar fra en bruker i facebookgruppa Tesla Model 3 Norge at glasset ikke er laminert, og derfor ikke tåler last godt nok. Inntil dette er testa bedre frarådes derfor bruk av Seasucker. Det var skrevet på engelsk, men kunne ikke se noen kilde på det.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

TRM

Svarer meg selv:
Dette er nok årsaken til at forhandler fraråder bruk av Seasucker på Model 3 - https://www.bikeforums.net/general-cycling-discussion/1155938-seasucker-cracked-tesla-model-3-rear-glass-2.html

TMYP        MY22
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Handyman

Her er tekst fra en epost VSPORT sender ut:
Det har vært hendelser der glasstaket har sprukket både på TMS og TM3. Vi ønsker at kunder som har kjøpt stativet til disse bilene får informasjon, og mulighet til å levere tilbake produktet. Stativet kan også beholdes og brukes på eget ansvar og med risiko for at glasset kan sprekke.

Her er uttalelse fra markedsjefen hos produsent:
We are aware that Tesla has weak glass for their roofs. We have been some testing on our side, but their roofs do not support load bearing of any type and are not recommended as such. The glass is tempered and not laminated like windshield and window glass. So, we are recommending not to use our racks on Tesla roofs until we have more data.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ToWalkOrDrive

Når folk sier: "det blir takbøyler, men vet ikke når" så tolker jeg det som "vi har veldig lyst å selge takbøyler, men vi vet ikke hvordan vi skal klare det teknisk, siden han idioten som kom med ideen å putte festebraketten under glasset ikke tenkte på at braketten klemmes mot glasset, og glasset lager knakelyd (ref monteringstestvideo)"
Tesla Model Y                         2021-

My2cents

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 04. februar 2019, klokken 10:57
Når folk sier: "det blir takbøyler, men vet ikke når" så tolker jeg det som "vi har veldig lyst å selge takbøyler, men vi vet ikke hvordan vi skal klare det teknisk, siden han idioten som kom med ideen å putte festebraketten under glasset ikke tenkte på at braketten klemmes mot glasset, og glasset lager knakelyd (ref monteringstestvideo)"

Akkuratt!!!

ToWalkOrDrive

Utrolig at de klarer å lage et takstativ som er så klønete å montere. Knaselyden er 26 minutter og 30 sekunder ut i denne videoen, forresten:

https://youtu.be/FtPiRoXFhNU
Tesla Model Y                         2021-

GRS

Problemet med Seasucker og andre takstativ som suger :-\ tror jeg er at takvinduet ikke er laminert. Tåler derfor mye mindre belastning enn frontruta. Leste dette i et innlegg på en FB-side, men husker ikke hvor. :)
TM3P sort/sort

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA