Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Endringer i Model 3 siden den kom ut

Startet av Elmaster, lørdag 12. januar 2019, klokken 14:28

« forrige - neste »

Elmaster

Hei,

Så jeg prøvde å finne ut hva har blitt endret/oppgradert i Model 3 siden den kom ut(dvs den utgaven som vi kommer til å få eller kanskje enda mer endringer i den) men fant ikke noe sted hvor man kan se eksakt hva har blitt endret.

Han nevner ihvartfall et par tingene blant annet nye seter osv. 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=KlNZe-tDBSg

men hadde ønsket at det var noe som denne for Model 3 også:

https://sites.google.com/site/teslamotorsclubwiki/home/model-s/options-by-year

Men den stoppet også July 2017.

Vet noen av dere om noen endringer eller hvor man kan finne noe liste på det. Hadde vært kult å vite det.

Takk

Toalmar

Denne tråden skal det bli moro å følge. Jeg lurer også hvilke endringer som kommer til å komme, da kanskje spesielt de som gjøres i software som man får når denne oppdaterer seg automatisk.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Elmaster

Sitat fra: Toalmar på lørdag 12. januar 2019, klokken 14:33
Denne tråden skal det bli moro å følge. Jeg lurer også hvilke endringer som kommer til å komme, da kanskje spesielt de som gjøres i software som man får når denne oppdaterer seg automatisk.
Enig. Hardware endringer er kjekt å få med oss til vi får bilen(da vet vi hva som har blitt endret/oppgradert/forbedret i våre vin utgaver). Etter det så er det (som du sier) software som gjelder.

Vesel

Noen som husker #alcantaragate?  :laugh:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

emurof

MooCow

olavxxx

Det er vel mest endringer på performance og pakkene tror jeg.
I starten var performance-bilene uten mulighet for å få senket understell, større bremser og karbonspoileren.

Så en del av de som bestilte helt i starten i USA har performance-modeller men med mindre bremser osv. (samme som LR). De fikk da mulighet for å få 5000 dollar tilbake, hvis de sa fra seg gratis superlading. (5000 dollar var da prisen på den pakken som kom rett etter de første fikk bilene sine).

I tillegg er jo nå i Norge i det minste, premium "inkludert" (ikke mulig å velge bort).
Så er det et luftehull i hattehyllen, jeg vet ikke om den er for AC eller om det er for lyd (subwoofer), har sett noen påstå det er for subwooferen, for å få mer lyd inn i kupeen.

I USA fikk de altså gratis livstid superlading med 3 performance, i starten, det får selvsagt ikke vi.

Handyman

Sitat fra: olavxxx på søndag 13. januar 2019, klokken 13:45
Det er vel mest endringer på performance og pakkene tror jeg.
I starten var performance-bilene uten mulighet for å få senket understell, større bremser og karbonspoileren.

Så en del av de som bestilte helt i starten i USA har performance-modeller men med mindre bremser osv. (samme som LR). De fikk da mulighet for å få 5000 dollar tilbake, hvis de sa fra seg gratis superlading. (5000 dollar var da prisen på den pakken som kom rett etter de første fikk bilene sine).

I tillegg er jo nå i Norge i det minste, premium "inkludert" (ikke mulig å velge bort).
Så er det et luftehull i hattehyllen, jeg vet ikke om den er for AC eller om det er for lyd (subwoofer), har sett noen påstå det er for subwooferen, for å få mer lyd inn i kupeen.

I USA fikk de altså gratis livstid superlading med 3 performance, i starten, det får selvsagt ikke vi.
Gitteret/rista i hattehylla mener jeg har vært der hele tiden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Amoss

Sitat fra: Handyman på søndag 13. januar 2019, klokken 13:48
Gitteret/rista i hattehylla mener jeg har vært der hele tiden.

Det har det. Spørsmålet er vel da helst om det blir borte dersom man får valgt uten PuP? Dersom det stemmer at det er der for sub'en så virker det sannsynlig.
Model S 85D

Vesel

Sitat fra: MooCow på søndag 13. januar 2019, klokken 13:13
Sitat fra: emurof på søndag 13. januar 2019, klokken 13:02
Sitat fra: Vesel på lørdag 12. januar 2019, klokken 14:59
Noen som husker #alcantaragate?  :laugh:

Hva er det?

Innvendig var dei første Model 3 trekkt med Alcantara, før dei skifta eit anna materiale som dei nyttar idag.
https://electrek.co/2018/01/11/tesla-updates-model-3-interior-new-material/
Og et ramaskrik fulgte på r/teslamotors og andre amerikanske forumer fordi mange følte seg snytt for dette halvdårlige materialet.  :laugh:

Ellers så hadde de første Model 3-ene stivere fjæring også, før de ble bytta til noen mykere, men jeg tror det er mange som fremdeles mener de er for stive.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

trykkertor

Sikkert noe USA-juridisk med at hvis du låser inn et dyr eller menneske i bagasjerommet, så skal de ikke kveles(?)

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på søndag 13. januar 2019, klokken 14:22
Sikkert noe USA-juridisk med at hvis du låser inn et dyr eller menneske i bagasjerommet, så skal de ikke kveles(?)
Du må bestille «mafia versjon» off menu, da får du lyddempet bagasjerom med lydisolering..... [emoji2957]

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA