Hovedmeny

e-tron charging service

Startet av elektro, onsdag 09. januar 2019, klokken 18:11

« forrige - neste »

bongo

Ladet med Transit nå i helga og betalte fortsatt 3,20, noen som faktisk har fått ny pris?

Trond.m

Sitat fra: bongo på onsdag 16. september 2020, klokken 21:29
Ladet med Transit nå i helga og betalte fortsatt 3,20, noen som faktisk har fått ny pris?
Det var spesielt. Ny pris skulle vel gjelde allerede fra 1.7. Ville ringt dem, så krediterer det nok.

janbanan

Sitat fra: bongo på onsdag 16. september 2020, klokken 21:29

Jeg betalte også 3,20 pr kWt, det står i hvertfall det på utskriften på min side.

Sendte skjermdumper til kundeservice, så får vi se hva de sier.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

oyvindbj

Jeg tok kontakt med dem etter at alle mine sesjoner fikk gammel pris og fikk følgende tilbakemelding:

"
Takk for din henvendelse. Jeg ser du har blitt belasted feil pris for noen ladinger, dette er noe vårt tekniske team jobber med å løse så snart de klarer det.
Jeg vet ikke hvorfor det har skjedd, men du skal selvfølgelig få refundert det du har betalt for mye om det viser seg at det er vår feil.
"

ThomasEL

Det tyder jo på at de tar tak i det :+1:

Men litt morsomt/komisk svar da:
"....om det viser seg at det er vår feil."

Skal jo godt gjøres at det er din feil liksom :laugh: :laugh:
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Jeg ladet ved Ionity Øyer og Dombås i dag. Har blitt belastet for gammel pris. Hvordan er det mulig å klare å fakturer gammel pris 3 mnd. etter at de satte ned prisen ? Jeg må vel bevise at jeg ikke har gjort noe feil da, hvis jeg tolket
svaret fra kundeservice rett. De må jo gå inn og kreditere alle som har betalt for mye, uavhengig av om man klager eller ikke.

janbanan

Jeg har fått svar tidligere fra kundeservise, at prisen i oversikten er feil, men faktura skal bli rett.
Gjenstår å se.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

elektro

Noen som har vært på Ionity Elverum i det siste? I abetterrouteplanner er én plass fremdeles markert som ute av drift, er det sånn å forstå at det er bare skjermen som ikke fungerer? Er det mulig å bruke den likevel? Passer jo litt dårlig med høstferie på Østlandet. Litt rart det ikke blir fikset raskere, men de mangler kanskje deler da. Kan ringe dem og høre.

En annen ting på Elverum er at Grønn Kontakt står oppført med to lokasjoner med 6x 150 kW lokasjoner. En på OBS og en på AMFI (rett ved siden av hverandre). Dette er vel feil, så jeg feilmelder det også, til ABRP.. :-)

På kartet til Grønn Kontakt står Elverum oppført med 14 stk. ladere, det er jo litt misvisende, da det er 6x 150 kW CCS, 6x 62 kW Chademo og 2x 22 kW Type 2. Kan CCS og Chademo laderne brukes samtidig?
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Hyperstress

I går var en ute av drift, og en var låst til språkmenyen, men fungerte.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Supermario

Sitat fra: ThomasEL på lørdag 12. september 2020, klokken 12:58
Ser vi her konturene av det samme som med mobiltelefoner for noen år siden..?

I mobilens spede barndom var abonnementet billig, men tellerskrittene svindyre.
Etter hvert ble abonnementsprisen dyrere, men tellerskrittene stadig billigere.
I dag betaler man en fastpris, og kan ringe og sende meldinger ubegrenset. Man bruker også normalt data «fritt» opp til en viss grense som abonnementet inneholder.

Er det noe liknende som vil skje med ladeavtalene?
På sett og vis er det jo slik Tesla gjør det. Bare at abonnementsprisen er innbakt i bilkjøpet. Og så er «tellerskrittene», altså pris pr kWt svært lave/ubetydelige.

Sier ikke noe om dette er dumt eller smart, bare prøver å forstå tankegangen, om det er dette som skjer....?

Tror ikke det kommer til å skje. Marginal produksjonskost ved telefoni/SMS/data er forsvinnende liten sml med det prisspennet teleoperatørene opererer med. Strøm og overføringskost utgjør en langt større andel i hurtigladingsbusinessen, så her er det langt mindre å spille med.
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

janbanan

I dag kom faktura fra Ionity, med ny pis utregnet til 2.55 pr kWh.
Ny pris skal vitterlig være 1.85 pr kWh.

Jeg har tidligere tatt opp med de at det ligger gamle priser inne på oversikten over mitt forbruk, og blitt forsikret at dette skulle rettes på faktura. Der har de fortsatt litt å gå på.

Epost sendt til support, så får jeg høre hva de sier.
Anbefaler å sjekke faktura nøye, og kontakte support på prisene, dersom de ikke stemmer.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

janbanan

2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

shooter

Takk for en god tråd.
Jeg er ny på audi, kommer fra tesla land, der ladingen er litt enklere.. (man kanskje ikke bedre:) )

Har Audi Chargin Service transit. Disse dekker Ionity,BKK og Mer (?)
Har i tillegg bestilt brikke til Fortum, som jeg kombinerer med Cirkel-K.

Er det andre operatører jeg trenger?
E55
P90
P85

Orbit

"Mer" kan legges til på Audi-avtalen. Dersom ikke forhandler allerede har gjort dette, ordner du det selv på kontosidene hos Audi. Dette forutsetter at du allerede har et kundeforhold hos Mer.

Du skulle være veldig godt dekket med oppsettet ditt. Det er evt mindre aktører som Kople (Ringerike) og Ishavsveien (Troms og Finnmark, kommer snart med app) dersom du kjører mye i de områdene.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA