Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan leaf batteri info

Startet av Go-carter, torsdag 17. november 2011, klokken 10:03

« forrige - neste »

Go-carter

Etter å ha googla vettet av meg, fant jeg endelig en halvveis-oversiktlig side som beskriver ladeplasser i Tyskland. Så.. om noen planlegger utenlandsferie med elbilen, here you go :D

http://e-tankstellen-finder.com/at/de/elektrotankstellen

http://www.stromtankstellen-21.de/
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Ken

#1
greit om vi kunne samle lenker til utenlandske ladeplasser et sted. Uppladning.nu er en god skandinaviske nettsted.
God tur Go-carter!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Go-carter

#2
Sitat fra: Ken på torsdag 10. november 2011, klokken 21:06
greit om vi kunne samle lenker til utenlandske ladeplasser et sted. Uppladning.nu er en god skandinaviske nettsted.
God tur Go-carter!

Vurderer en fergetur til Rostock, og så kjøre ned til Berlin til våren  ;D Men ser ut til at man må ha et verdikort e.l. for å få starta ladinga...  ??? Sendte en mail til RWE som har en god slump av ladestolpene i Tyskland, så får vi se hva de svarer.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

#3
...og tru det eller ei, de svarte! :)

De virka positive, men ville nok helst at jeg skulle lade på Type 2 kabelen de hadde. Vet ikke om det er mulig med Thinken, selv med adaptere(selv om de mente de hadde adaptere til alle slags biler), så foretrekker helst å holde meg til 16A schuko. Får se om de har det på alle stolpene.

Får vel svar ila uka på kabeltype, og hvordan det blir med betaling... :)

Her er en android-app for å finne RWE sine ladestasjoner i tyskland, samt sjekke ladestatus og hvor mye watt bilen spiser i seg når den står til lading... inspirasjon for ladestasjoner/nobil, kanskje?? ;)

http://www.androidapps.com/apps/557811-e-kwh-rwe-effizienz-gmbh
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Vikingo

Er det ein slik ein ein treng i Tyskland for å snøggladde. 400V 32 A.
Og med ein slik i eine enden og J1772 (Chademo) i andre enden til ein Leaf.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Rio

Sitat fra: Blå-Leifen på torsdag 31. januar 2013, klokken 18:16
Er det ein slik ein ein treng i Tyskland for å snøggladde. 400V 32 A.
Og med ein slik i eine enden og J1772 (Chademo) i andre enden til ein Leaf.

J1772 er den som brukes til vanlig lading. Denne brukes i andre enden av kabelen du nevner.

CHAdeMO er den som brukes til hurtiglading.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Vikingo

Ja, sjølvsagt   :P     Type 2 i uttaket og Chademokontakt i den andre inn i bilen.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Rio

Sitat fra: Blå-Leifen på torsdag 31. januar 2013, klokken 19:39
Ja, sjølvsagt   :P     Type 2 i uttaket og Chademokontakt i den andre inn i bilen.


Nei, ikke CHAdeMO, men J1771 for vanlig lading.

Kabelen ovenfor er for vekselstrøm til laderen i bilen din. (Det er som å lade med en vanlig Schuko kontakt, men 16 A, og ladekladden er bygget inn i boksen på veggen.)

Skal du hurtiglade med CHAdeMO, så må du ha en CHAdeMO lader, og da sitter det en CHAdeMO kontakt fast på kabelen som står fast i laderen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Griffel

#8
Sitat fra: Blå-Leifen på torsdag 31. januar 2013, klokken 18:16
Er det ein slik ein ein treng i Tyskland for å snøggladde. 400V 32 A.
Og med ein slik i eine enden og J1772 (Chademo) i andre enden til ein Leaf.
Bare for at alle skal være helt sikre: Det går ikke an å hurtiglade Leafer eller trillinger direkte fra 400V 32A kontakter.
Kablen med "type 2" i ene enden og J1772 i andre har effektledningene koblet til L1 og N i type 2 kontakten og får dermed 230V enfas til bilen, og lader da med det bilens lader kan levere.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på torsdag 31. januar 2013, klokken 21:44
Bare for at alle skal være helt sikre: Det går ikke an å hurtiglade Leafer eller trillinger fra 400V 32A kontakter.

Nja, det går faktisk an. Et sveitisisk firma selger portable CHAdeMO-ladere på 10kW og 20kW. Den siste kan da benyttes på 400V 32A uttak. Ulempen er prisen, tror noen fant ut at den kostet ca. €20.000,-.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

#10
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 31. januar 2013, klokken 21:48
Sitat fra: Griffel på torsdag 31. januar 2013, klokken 21:44
Bare for at alle skal være helt sikre: Det går ikke an å hurtiglade Leafer eller trillinger fra 400V 32A kontakter.

Nja, det går faktisk an. Et sveitisisk firma selger portable CHAdeMO-ladere på 10kW og 20kW. Den siste kan da benyttes på 400V 32A uttak. Ulempen er prisen, tror noen fant ut at den kostet ca. €20.000,-.
Riktig, innlegget er rettet.
Du sikter sikkert til denne hendige 65kg kladden som alle Leaf- og trillingeiere har i hanskerommet:
http://www.evtec.ch/c5website/index.php/en/products/mobilefastcharger/
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA