Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utsette levering?

Startet av Elektrolytt, mandag 07. januar 2019, klokken 11:51

« forrige - neste »

Elektrolytt

Har bestilt TM3, men etterpå funnet ut at jeg helst ikke vil ha den levert før i mai/juni.

Sist jeg handlet Model S kunne jeg velge utsatt levering. Bestilte da i desember 15, med levering juni 16.

Noen som vet om tilsvarende er mulig med Model 3, og hvor/hvem man eventuelt kontakter for å få utsatt leveringen?

Magnus Hansen

Dette er jeg også nysgjerrig på. En metode er å gå inn på konfiguratoren og gjøre endring (det blir registrert som endring selv om du velger akkurat samme som sist). Da havner du bakerst i køen. Det kan selvfølgelig være risikofylt..

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 07. januar 2019, klokken 12:22
Dette er jeg også nysgjerrig på. En metode er å gå inn på konfiguratoren og gjøre endring (det blir registrert som endring selv om du velger akkurat samme som sist). Da havner du bakerst i køen. Det kan selvfølgelig være risikofylt..
Samt at det står under "Get Supoprt" i appen at det også kan utløse et gebyr om man endrer etter den ukeslange perioden.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Magnus Hansen

Sitat fra: Handyman på mandag 07. januar 2019, klokken 12:30
Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 07. januar 2019, klokken 12:22
Samt at det står under "Get Supoprt" i appen at det også kan utløse et gebyr om man endrer etter den ukeslange perioden.

Det var jeg ukjent med. I praksis så går vel dette greit så lenge man ikke venter for lenge. Når han har fått vin så er jo en konkret bil tildelt deg. Før det så skaper det ikke vanskeligheterfor Tesla. Jeg forandret konfigurasjon ut å se noe tegn til noe gebyr.

PS dette skriver Tesla. Heller ikke noe om gebyr:

Sitat
Kan jeg redigere Model 3-designet etter å ha lagt inn bestillingen min?

Ja. Logg inn på Tesla-kontoen din, velg 'Administrer'-knappen ved siden av Model 3 og velg 'Rediger design'. Bestillingen kan endres når som helst frem til opprettelsen av sluttfakturaen.

Hvordan vil det påvirke leveringstidspunktet å redigere designet mitt etter å ha lagt inn bestillingen?

Etter å ha lagt inn bestillingen din, har enhver endring av bildesignet potensiale til å påvirke estimert leveringstidspunkt, avhengig av tilgjengeligheten av spesifikasjonene i det endelige designet ditt.
Merknad: Det å gå tilbake til det opprinnelige designet ditt vil kanskje ikke bringe deg tilbake til den opprinnelige leveringsestimatet.

Magnus Hansen

Dette står i avtalen:

Sitat

Bestilling; Ikke-refunderbar ordrebetaling; Endringer. Etter at du har fullført din bestilling, og de alternativene du har valgt blir tilgjengelig i produksjon, vil vi begynne prosessen med å tilpasse din bestilling til et kjøretøy, og koordinere levering av ditt Kjøretøy. Din ordrebetaling dekker kostnaden for dette arbeidet og annet prosesseringsarbeid, og er ikke nedbetaling eller depositum for Kjøretøyet. Din ordrebetaling er kun helt refunderbar frem til din bestilling er matchet med et Kjøretøy, på hvilket tidspunkt ditt kjøp eller leasing blir endelig og din ordrebetaling ikke refunderbar. Det blir vanskelig, om ikke umulig, for oss å imøtekomme en endring i din Kjøretøykonfigurasjon, leveringssted eller forventet leveringstid etter Bestillingsdatoen. Dersom du ønsker å endre din bestilling vil vi forsøke å imøtekomme din forespørsel. Dersom vi aksepterer din forespørsel er det mulig du må betale en ikke-refunderbar endringsavgift på € 500 (eller £ 500; 500 CHF; 5000 NOK; 5000 SEK; eller 5000 DKK avhengig av din lokale valuta) samt potensielle prisøkninger ved prisjusteringer gjort siden din originale Bestillingsdato. Enhver endring du gjør av din Kjøretøykonfigurasjon, inkludert endring av leveringssted eller forventet leveringstid vil bli reflektert i en etterfølgende Kjøretøyskonfigurasjon som vil bli en del av denne Avtalen.

Det KAN altså bli et gebyr. Har ikke hørt om noen som har fått krav om det?

Ps dette med en uke på å forandre konfigurasjon står på den generelle siden for bestilling og levering. På siden for model 3 står det ingenting om dette

olavxxx

Min forrige bestilling kunne jeg endre i 2 uker.

Magnus Hansen

Jeg ringte og spurte. Selger sa at man kan gjøre gebyrfrie forandringer helt til man har fått tildelt VIN.

fredriks

Hva med å kansellere og få igjen pengene man har betalt inn og bestille senere når det passer? Det blir jo kort leveringstid på TM3 nå fremover uansett.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Thomas Pehrsen

Utklipp fra diskusjon på facebook.

trykkertor

Men hvem er salgsteam?
Jeg ønsker også utsatt levering, men er redd for at toget plutselig skyter fart, og så blir det først til senhøsten eller neste vinter.
Har brent meg på "utsatt" levering en gang før. Og da stakk toget avgårde. (Opel, ikke Tesla.)

Dani3l

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 07. januar 2019, klokken 14:12
Jeg ringte og spurte. Selger sa at man kan gjøre gebyrfrie forandringer helt til man har fått tildelt VIN.

Når får man VIN?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

ELefant

Jeg hadde akkurat sammen ønske som deg, og ble henvist til TM3 teamet for å avklare dette. Der fikk jeg snakke med en hyggelig svensk dame, som kunne bekrefte at det var uproblematisk med mai/ juni levering. Jeg ville bli oppringt på normal måte av Tesla i februar ifm min bestilling, og da kunne jeg avtale alt fra ønsker om bl.a. vinterdekk, leveringssted og leveringstidspunkt. Så jeg antar at dette ordner seg

olavxxx

Sitat fra: Dani3l på mandag 07. januar 2019, klokken 16:59

Når får man VIN?
Når du vinner VINLOTTERIET! HAHAHAHA

Neida, du får det kanskje en måned før utlevering av bil.
Så kanskje slutten av januar-februar.

Elkjell

Jeg får beskjed av selger om at levering ikke kan utsettes, uansett
om bilen ikke er påbegynt.

Har noen kontaktopplysninger om TM3 team ?

fonberg

Sitat fra: Dani3l på mandag 07. januar 2019, klokken 16:59

Når får man VIN?

Med S og X får man typisk VIN den uka bilen blir produsert, som vanligvis er rundt 6-8 uker før den er klar til utlevering.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA