Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Elghost, onsdag 16. november 2011, klokken 22:16

« forrige - neste »

Aspiranten

Nissan Leaf

vegajohn

Har sendt inn bestilling til Nofuel den 27. februar, men har ikke fått noen tilbakemelding enda....

wat

Jeg bestilte ikke før 29. feb, men ringte til Nofuel først for å få bekreftet at det var greit. Vi hadde begge glemt at det var skuddår i år :-) Jeg har heller ikke hørt noe etter det.
Lykkelig eier av Leaf, som har blitt familiens hovedbil.

Aspiranten

Har sendt noen eposter for noen uker siden, og har fremdeles ikke fått svar.

Har de tatt ferie? Sykdom?
Nissan Leaf

akseln

Tenker det ble en fin ferie med alle de pengene :-)

Regner med de hører fra seg snart. Hadde jo vært greit å høre hvordan det går med bestilling og levering. Jeg ønsker å få booket min elektriker snart også.

RuneW

Sitat fra: Akseln på torsdag 08. mars 2012, klokken 11:13

Regner med de hører fra seg snart. Hadde jo vært greit å høre hvordan det går med bestilling og levering. Jeg ønsker å få booket min elektriker snart også.

Jeg skrev en mail og spurte høflig om han kunne fortelle hvor i lende laderene var (regner med at han bør ha god snøring på dette med en såpass stor bestilling), men fikk bare til svar at han antok at han klarte å levere til datoen i ordrebekreftelsen (og en kopi av ordrebekreftelsen)...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Sitat fra: Akseln på torsdag 08. mars 2012, klokken 11:13

Regner med de hører fra seg snart.

Hehe ja tanken har slått meg mer enn èn gang siden jeg ikke har kjennskap til de fra før :) Men det kan være hva som helst som ligger bak fraværet.

Grunnen til at jeg tok kontakt med de er jo for å kjøpe enda flere ting, altså mer penger til dem. Derfor rart at de ikke svarer...

Når fikk du svar sist RuneW?
Nissan Leaf

akseln

Han skriver på facebook (https://www.facebook.com/nofuel) at de får inn flere den 14.3. Dette passer ganske bra med min ordrebekreftelse (4 uker fra 16.2)

RuneW

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

sgrepp

snakket med dem i dag. Pod'ene blir sendt fra england den 16. mars. han regnet med 4 dager til transport. Pod'ene skulle sendes ut med en gang han fikk dem. Dvs at uke 12 skulle de være oss i hende, senest i uke 13.
Snart eier av en Leaf

ovev

Må si jeg sterkt vurderer å avbestille pod-en etter at jeg fikk pris fra elektriker for installasjon av denne.
Over 8300,- for 25m kabel, jordfeilautomat og en bryter. Ingen graving, kun legging i rør og stifiting på vegg ute. Skal selvfølgelig først innhente pris fra flere, men er det virkelig priser rundt dette man må regne med?
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

nofuelno

Sitat fra: ovev på onsdag 14. mars 2012, klokken 21:43
Må si jeg sterkt vurderer å avbestille pod-en etter at jeg fikk pris fra elektriker for installasjon av denne.
Over 8300,- for 25m kabel, jordfeilautomat og en bryter. Ingen graving, kun legging i rør og stifiting på vegg ute. Skal selvfølgelig først innhente pris fra flere, men er det virkelig priser rundt dette man må regne med?
Hei, skal se hva vi kan få til. Hvilket postnummer har du ?

Jobber med å få til en rammeavtale med en større elektrokjede som har lokale installatører tilsluttet i hele landet...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

ovev

2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

Go-carter

Sitat fra: ovev på onsdag 14. mars 2012, klokken 21:43

Elektrikere tar blodpris for den type kabel... Selv på Clas Ohlson er den svindyr.

Legge rør og kabel kan du vel gjøre selv? Elektrikern trenger kun å koble endene. Det er iallefall det vi praktiserer med vår elektriker.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

ovev

Jeg skal høre med elektrikeren hva jeg kan gjøre for å få ned prisen. Jeg kan selvfølgelig legger rør og trekke kabel selv hvis hvis det er lov. Jeg trodde elektrikeren måtte gjøre det selv.

Noen som vet hvilken type kabel som skal legges og hvor man får tak i den? NB! Ser at jordingsledninger er trukket for seg selv i huset. Kabelen skal trekkes i rør fra sikringsskapet samt på utsiden av vegg. Vet at jeg har sett noen linker her i forumet, men finner dem ikke igjen.
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA