Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Elghost, onsdag 16. november 2011, klokken 22:16

« forrige - neste »

RogerB

Noe forventet leverings tid fra denne dato "nofuelno" ?
Perle Hvit Leaf levert 05.12.2011
29000km 11.10.2012
53000kr besparelse 11.10.2012

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

akseln

Sitat fra: nofuelno på søndag 12. februar 2012, klokken 23:29
Pod Point krever installasjon av autorisert Installatør, noe vi gjerne bistår med.
Hva menes med dette? Jeg har en fast elektrikker som jeg bruker til alt arbeid i huset vårt. Er det noe i veien for at han også kan montere denne?

Rio

Sitat fra: Akseln på mandag 13. februar 2012, klokken 08:11
Sitat fra: nofuelno på søndag 12. februar 2012, klokken 23:29
Pod Point krever installasjon av autorisert Installatør, noe vi gjerne bistår med.
Hva menes med dette? Jeg har en fast elektrikker som jeg bruker til alt arbeid i huset vårt. Er det noe i veien for at han også kan montere denne?


Han eller hun er jo en autorisert installatør, og har derfor "alle rettigheter". (Autoriert av det offentlige - ikke noe behov for å være autorisert av PodPoint eller lignende.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

RuneW

Sitat fra: nofuelno på søndag 12. februar 2012, klokken 23:29Da tar vi på oss garantiansvaret samt full returrett innen 30 dager hvis produktet ikke kan benyttes.

Jeg lurer på om du kan skrive noen ord om i hvilke tilfeller dette produktet ikke skulle kunne benyttes (og hvordan man evt finner det ut)?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

akseln

Sitat fra: Rio på mandag 13. februar 2012, klokken 08:14
Sitat fra: Akseln på mandag 13. februar 2012, klokken 08:11
Sitat fra: nofuelno på søndag 12. februar 2012, klokken 23:29
Pod Point krever installasjon av autorisert Installatør, noe vi gjerne bistår med.
Hva menes med dette? Jeg har en fast elektrikker som jeg bruker til alt arbeid i huset vårt. Er det noe i veien for at han også kan montere denne?


Han eller hun er jo en autorisert installatør, og har derfor "alle rettigheter". (Autoriert av det offentlige - ikke noe behov for å være autorisert av PodPoint eller lignende.)

Akkurat, blandet bare med kravene fra den norske PodPoint leverandøren....

rossifan46

Sitat fra: Akseln på mandag 13. februar 2012, klokken 08:11
Sitat fra: nofuelno på søndag 12. februar 2012, klokken 23:29
Pod Point krever installasjon av autorisert Installatør, noe vi gjerne bistår med.
Hva menes med dette? Jeg har en fast elektrikker som jeg bruker til alt arbeid i huset vårt. Er det noe i veien for at han også kan montere denne?

Med det menes at du etter at installasjonen (montering av pod point) er utført får tilsendt papirer underskrevet av en installatør fra et autorisert elektrikerfirma.
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

gbzdoc

Sitat fra: RuneW på mandag 13. februar 2012, klokken 08:28
Sitat fra: nofuelno på søndag 12. februar 2012, klokken 23:29Da tar vi på oss garantiansvaret samt full returrett innen 30 dager hvis produktet ikke kan benyttes.

Jeg lurer på om du kan skrive noen ord om i hvilke tilfeller dette produktet ikke skulle kunne benyttes (og hvordan man evt finner det ut)?

Nå er jo NoFuel.no en butikk, og dette er vel å regne som postordre. Altså er det full returrert innen 10 dager etter kjøpsloven. Og NoFuel er så greie at de utvider det til 30 dager, slik jeg leser det. :-)

Fikk lyst på fastmontert ladepunkt selv jeg nå, men med en 10 og en 16A fra før blir det kanskje litt overkill... ;-)

Aspiranten

gbzdoc: Kjekt å ha 16A``n ligge i bagasjerommet og slippe å dra den frem hver eneste gang du lader da ;-)

Skal man på tur så må man jo ha både 10A og 16A kabel i bagasjerommet. 16A for ladefart og 10A i tilfelle jordskjelv, vulkanutbrudd, atomkrig e.l. som gjør at man er nødt til å lade hos noen tilfeldige på veien  8)
Nissan Leaf

akseln

Jeg har også både 10A og 16A portabel løsning og har normalt 10A-kladden i garasjen og 16A i bilen. Tenker jeg uansett må ut med en ny kurs til garasjen siden den 16A kursen jeg har deles med alt annet som kan koples til der.  Da passer det fint å legge i litt mer for å få en 16A fastmontert lader der. 10A laderen blir da degradert til en nødløsning som kun tas med de gangene vi skal på nye og ukjente veier :-)

gbzdoc

Ja, det er jo det som er problemet, at man kan risikere å trenge 10A (som hos meg henger fast på veggen) når man er på tur. Men til nå har det vært oftere behov for ekstra ladefart hjemme enn behov for 10A på tur. Har vurdert å bytte til 10A i bilen og la 16A henge fast hjemme. Vi får se...

Skulle helst hatt en klædd i bilen, byttbar mellom 16 og 10, og en fastmontert løsning hjemme på 16A.

Kommer vel en hvor man kan velge ladefart snart kan jeg tenke meg. Think har jo hatt dette lenge...

Blip

#116
Jeg forstår det slik at valgmuligheter bryter med hele standardiseringskonseptet. Vi er jo alle like dumme (som amerikanere) og skjønner ikke slike ting som 10A, 16A og andre magiske tall... ::)

Enkelte jobber med dette, f.eks.: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4723.msg45871.html#msg45871
Alternativet er jo å mekke selv (http://code.google.com/p/open-evse/)

Slik jeg ser det har vi nå 3 alternative måter å skaffe Pod-Point på
1. Bestille direkte selv. Pris: (375+120) * 9.1 = 4.505,- kr (jeg er fremdeles ikke helt overbevist om dette er ink. MVA eller ikke)
2. Samkjøring 10 stk. Pris: (325 + 12) * 9.1 * 1.25 = 3.834,- (MVA inkludert. Evt frakt i Norge kommer i tillegg)
3. Handle hos nofuel.no. Pris: 4.265,- (MVA inkludert. Frakt i Norge 120,- ekstra)

1 GBP = 9.04217851 NOK i.flg. Google
Alle beløp rundet opp til hele kroner


Kommentarer?

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

jkirkebo

Sitat fra: Blip på mandag 13. februar 2012, klokken 15:35
Slik jeg ser det har vi nå 3 alternative måter å skaffe Pod-Point på
1. Bestille direkte selv. Pris: (375+120) * 9.1 = 4.505,- kr (jeg er fremdeles ikke helt overbevist om dette er ink. MVA eller ikke)
2. Samkjøring 10 stk. Pris: (325 + 12) * 9.1 * 1.25 = 3.834,- (MVA inkludert. Evt frakt i Norge kommer i tillegg)
3. Handle hos nofuel.no. Pris: 4.265,- (MVA inkludert. Frakt i Norge 120,- ekstra)

Kommentarer?

Pga. garanti, enkelhet og returrett hadde jeg personlig gått for alternativ 3, om jeg hadde bruk for en Pod Point. Å samlebestille rett fra UK for å spare 10% for å å måtte ordne med forsendelser, overføring av penger osv. hadde jeg ikke giddet. Men det er nå min personlige mening da :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sgrepp

Sitat fra: jkirkebo på mandag 13. februar 2012, klokken 16:31
Sitat fra: Blip på mandag 13. februar 2012, klokken 15:35
Slik jeg ser det har vi nå 3 alternative måter å skaffe Pod-Point på
1. Bestille direkte selv. Pris: (375+120) * 9.1 = 4.505,- kr (jeg er fremdeles ikke helt overbevist om dette er ink. MVA eller ikke)
2. Samkjøring 10 stk. Pris: (325 + 12) * 9.1 * 1.25 = 3.834,- (MVA inkludert. Evt frakt i Norge kommer i tillegg)
3. Handle hos nofuel.no. Pris: 4.265,- (MVA inkludert. Frakt i Norge 120,- ekstra)

Kommentarer?

Pga. garanti, enkelhet og returrett hadde jeg personlig gått for alternativ 3, om jeg hadde bruk for en Pod Point. Å samlebestille rett fra UK for å spare 10% for å å måtte ordne med forsendelser, overføring av penger osv. hadde jeg ikke giddet. Men det er nå min personlige mening da :)

Jeg gidder heller ikke og har meldt min interesse til Nofuel. Bestilt Pod point, men selgeren forventet 4 uker leveringstid. Passer bra da bilen ikke er i garasjen før i slutten av mars.

Snart eier av en Leaf

RuneW

Jeg har også skrevet til Nofuel og bestilt.

Men har ikke fått noen tilbakemelding fra dem, så jeg vet ikke om de har oppfattet bestillingen...

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA