Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Elghost, onsdag 16. november 2011, klokken 22:16

« forrige - neste »

Elghost

Sitat fra: Rio på onsdag 08. februar 2012, klokken 22:57

Du kommer til å ha en gnagende urolighet som forfølger deg de neste 10 årene, for at Tollvesenet skal komme på døren!  ;D

Men hvilken pris betalte du, og var det inklusive britisk VAT? (Den skal du jo ikke betale, siden Norge ikke er i EU.)

:o

Jeg fikk oppgitt at prisen var 575 pund exl. britisk VAT, og det var den prisen jeg betalte for ladepunktet.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

sgrepp

Thomas Parsli og bno.

jeg blir med på å bestille. Skal vi arrangere en felles bestilling? Hvem tar lead?
Snart eier av en Leaf

Kristian

Sitat fra: sgrepp på torsdag 09. februar 2012, klokken 08:43
Thomas Parsli og bno.

jeg blir med på å bestille. Skal vi arrangere en felles bestilling? Hvem tar lead?


Jeg er også med, men la oss da forsikre oss om at frakten blir rimeligere når en er fler, hvis ikke er vel det enkleste at en bestiller hver for oss.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Thomas Parsli

Sitat fra: sgrepp på torsdag 09. februar 2012, klokken 08:43
Thomas Parsli og bno.

jeg blir med på å bestille. Skal vi arrangere en felles bestilling? Hvem tar lead?

Jeg avventer et svar om fraktprisen, når jeg får det skal jeg også sjekke om prisen inkluderer moms eller ikke (ref. kommentarer fra Elghost lengre ned).

Hvis vi skal bestille, bør vi prøve å få med flere for å presse prisen. 10-15% rabatt er nok mulig hvis vi bestiller mange (5-10).

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Elmanuell

Orkanger. Ny Nissan Leaf min første elbil :)
Tidligere fossilslave.

BE

Sett meg gjerne opp på interesselisten. Veldig interessant å se hva prisen ender på.

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Aspiranten

Er også interessert i å få vite mer. Spesielt mtp. garantier osv. Er skeptisk kjenner jeg :)
Nissan Leaf

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

bno

#68
Har kjøpt inn 4x16A kabel og tenker noe frem ift. lading på opp mot 7Kw, men blir prisen OK så er dette helt ok å være med på spesielet med denne prisen som en indikert. Så da er jeg med ja. Jeg har for øvrig 230 IT nett, mens de som har kjøpte denne trådstarter har TN nett OBS!
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

ovev

2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

ovev

Sitat fra: bno på torsdag 09. februar 2012, klokken 14:12
Har kjøpt inn 4x16A kabel og tenker noe frem ift. lading på opp mot 7Kw, men blir prisen OK så er dette helt ok å være med på spesielet med denne prisen som en indikert. Så da er jeg med ja. Jeg har for øvrig 230 IT nett, mens de som har kjøpte denne trådstarter har TN nett OBS!
Er absolutt ingen elektriker og dett med IT nett, TN nett etc sier meg ingenting.
Jeg har et eldre hus med 2x62A hovedsikringer. Er det da et såkalt IT nett? Og vil Pod pont-en virke på IT-nett?
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry bestilt

Griffel

#71
Sitat fra: bno på torsdag 09. februar 2012, klokken 14:12
Har kjøpt inn 4x16A kabel og tenker noe frem ift. lading på opp mot 7Kw, men blir prisen OK så er dette helt ok å være med på spesielet med denne prisen som en indikert. Så da er jeg med ja. Jeg har for øvrig 230 IT nett, mens de som har kjøpte denne trådstarter har TN nett OBS!

Det er som tidligere beskrevt all mulig grunn til å anta at denne enheten som er for enfase tilfredstiller både TN,TT og IT nett.
Om releet er enpolet (ikke mulig å se av blidet) kan elektrikker enkelt og rimlig skifte dette til et topolet, som er eneste lokale krav.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rio

Sitat fra: Griffel på torsdag 09. februar 2012, klokken 14:54
Sitat fra: bno på torsdag 09. februar 2012, klokken 14:12
Har kjøpt inn 4x16A kabel og tenker noe frem ift. lading på opp mot 7Kw, men blir prisen OK så er dette helt ok å være med på spesielet med denne prisen som en indikert. Så da er jeg med ja. Jeg har for øvrig 230 IT nett, mens de som har kjøpte denne trådstarter har TN nett OBS!

Det er som tidlikere beskrevt all mulig grunn til å anta at denne enheten som er for enfase tilfredstiller både TN og IT nett.
Om releet er enpolet (ikke mulig å se av blidet) kan elektrikker enkelt og rimlig skifte dette til et topolet, som er eneste lokale krav.


Kravet er vel bare at det skal være en topolet bryter i kretsen (for eksempel, før enheten), og ikke at alt av brytere skal være topolet?

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Griffel

#73
Sitat fra: Rio på torsdag 09. februar 2012, klokken 14:56
Sitat fra: Griffel på torsdag 09. februar 2012, klokken 14:54
Sitat fra: bno på torsdag 09. februar 2012, klokken 14:12
Har kjøpt inn 4x16A kabel og tenker noe frem ift. lading på opp mot 7Kw, men blir prisen OK så er dette helt ok å være med på spesielet med denne prisen som en indikert. Så da er jeg med ja. Jeg har for øvrig 230 IT nett, mens de som har kjøpte denne trådstarter har TN nett OBS!

Det er som tidlikere beskrevt all mulig grunn til å anta at denne enheten som er for enfase tilfredstiller både TN og IT nett.
Om releet er enpolet (ikke mulig å se av blidet) kan elektrikker enkelt og rimlig skifte dette til et topolet, som er eneste lokale krav.


Kravet er vel bare at det skal være en topolet bryter i kretsen (for eksempel, før enheten), og ikke at alt av brytere skal være topolet?


Releet er sansynligvis topolet, det kan kanskje trådstarter bekrefte eller avkrefte.
Her har vi en kabel som henger fra en pod, med en plugg i enden som så vidt jeg vet ikke er 100% pirkesikker, og siden dette er en slik kabel kan en ikke garantere at den befinner seg i en høyde som barn ikke kan rekke. Dette releet sørger for at kontakten er spenningsløs når den er frakoblet bilen.

Dersom relet er en polet mangler en av sikkerhetsfunksjonene i en serie som består av jordfeilbryter, reele, og evt pirkesikring.
Dette med pirkesikring er også en av grunnene til at jeg er litt skeptisk til CEE kontakter i offentlige ladestolper. Greit dersom alle er flinke til å låse men slik er det jo ikke.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Blip

Jeg trodde det var du krav (anbefaling) iht. J1772 at alle pinner i pluggen skulle være spenningsløse.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA