Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Elghost, onsdag 16. november 2011, klokken 22:16

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Min selger (Christian hos BNH Rud) fortalte om den samme løsningen, men han hadde ikke fått brosjyre/informasjon.

Vi skal nok ha en 16A "hjemmelader", men jeg venter til det kommer noe fungerende til en fornuftig pris.

Når GE Wattstation kommer til Europa (http://www.amazon.com/GE-Energy-WattStation-Wall-Mount/dp/B0069VTGPE) tror jeg prisene kryper under 8.000,- med montering.

Et alternativ er en 16A "trilling-lader" med noe annet enn schuko i enden, men da må jeg åpne garasjeporten for å lade...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

HHF

Samme selger jeg har  :). Jeg får høre litt mer senere om dette tror jeg, men jeg tror ihvertfall jeg skal ha en slik løsning for å ha maks ladehastighet hjemme uten for mye hassel.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

SvenF

Elghost,

Vilken storlek på säkring och kabeldiameter använde du?

Sitat fra: Elghost på tirsdag 08. november 2011, klokken 19:15
Har nå fått Pod point ladepunktet som jeg bestilte fra pod-point.com i UK.
Se tidligere tråd:  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4167.0.html
Fikk den installert i garasjen i dag (se bilder) og nå er det bare ventingen på selve bilen igjen  :)


bno

GE har opplyst at deres interphase blir å få kjøpt i Europa i fjerde kvartal.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Elghost

Sitat fra: SvenF på tirsdag 07. februar 2012, klokken 09:25
Elghost,

Vilken storlek på säkring och kabeldiameter använde du?
Det er lagt opp 20A kurs med 4 mm2 ledning til ladepunktet.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

SvenF

Sitat fra: Elghost på tirsdag 07. februar 2012, klokken 11:21
Sitat fra: SvenF på tirsdag 07. februar 2012, klokken 09:25
Elghost,

Vilken storlek på säkring och kabeldiameter använde du?
Det er lagt opp 20A kurs med 4 mm2 ledning til ladepunktet.

Laddaren drar 16A. -Varför dimensionera för 20A?
???

Elghost

Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

HHF

Jeg har nettopp fått lagt opp en dedikert 16A kurs til lading, så jeg håper den ordningen jeg nå er foreslått kan klare seg med dette, ellers dropper jeg det. Det er grenser for hvor mye man vil ofre på det. Da blir det antakelig heller en "trilling-kabel" på meg til hjemmebruk bare.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

flux



Her er RWE ebox som Nissan anbefaler sammen med Leaf i Tyskland.  Den er priset til 599€ og støtter opp til 11kw lading, så for de som har 400V TN nett er dette kanskje et fint ladepunkt, om den er mulig å kjøpe uten noe abonnement med RWE.

http://www.rwe-mobility.com/web/cms/en/1222606/products-services/emobility-produkte/rwe-ebox/



sgrepp

Elghost,
for de første takker jeg for tips rundt ladepunkt. Har selv bestilt en Leaf som skal være på plass en gang i mars......Vurderer å bestille en POD slik du har gjort. Venter først på elektriker som skal installere 20 A kurs og 4 mm2 kabel.

Et par spørsmål angående bruk av ladepunktet:

iht. installasjons manualen til POD så kan den monteres utendørs. Når du har sett (og brukt) din POD ville du anbefale montering utendørs?
Iht installasjons manualen (en enkel tegning) så er det 5 m lade kabel. Kan du bekrefte at dette er tiktig?
Snart eier av en Leaf

Kristian

Jeg ser nå på websidene (http://www.pod-point.com/products-page/) at Pod-Point 16A Base Model koster;

Price:  £375.00 (excluding VAT)
Shipping: £20.00 (excluding VAT)

Frakten kan nok bli endel dyrere men nok 3500 for enheten er jo utrolig billig. Har de satt ned prisen eller er det noe jeg missforstår?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Thomas Parsli

Det er så billig (4600,- inkludert norsk mva.) at jeg har spurt om de leverer til Norge (ikke mulig fra bestillingsskjema) og hva ev. frakten vil komme på.

Venter i spenning...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bno

#42
Thomas Parsli
Kunne faktisk tenkt å henge meg på til den prisen. Tror vi holder til i samme området så forsendelse kunne da bli noe rimeligere. Sånn bare for å ha nevnt det. Alternativ en god deal ved kjøp av mer en 1 stk.

Edit: Ser at denne har en begrensning ift. tiltenkt så jeg frafaller denne eventuelt.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Elghost

Sitat fra: Kristian på onsdag 08. februar 2012, klokken 14:38
Jeg ser nå på websidene (http://www.pod-point.com/products-page/) at Pod-Point 16A Base Model koster;

Price:  £375.00 (excluding VAT)
Shipping: £20.00 (excluding VAT)

Frakten kan nok bli endel dyrere men nok 3500 for enheten er jo utrolig billig. Har de satt ned prisen eller er det noe jeg missforstår?

Det ser absolutt ut som de har satt ned prisen ift da jeg kjøpte ladepunktet i okt./nov. 16A varianten kostet da 575£. (exl VAT) Så nå begynner det jo virkelig å bli en bra pris sammenlignet med mange andre leverandører.  Det er viktig å spørre om kompatibiliteten ift strømnettet. Jeg fikk som svar at ladepunktet var testet for TT og TN nett, men salgsrepresentanten visste ikke om det var laget en modell tilpasset IT-nett. Det var uansett ikke noe problem for meg da jeg har TN 400V her hos meg.  Nå virker det jo som at Proxll har kjøpt sine enheter fra samme leverandør (da det på ladepunktene som tilbys Nissan kunder står "pod point technology" og jeg vet ikke om Proxll har hatt noen begrensning om at de ikke kan levere til IT-nett. Hvis Proxll har kunnet tilby disse ladepunktene til IT-nett er det rart om ikke Pod-point kan lever disse også. Hvis det da ikke er sånn at Proxll har gjort egne modifikasjoner av pod-point sine ladepunkt, da.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

Elghost

Sitat fra: sgrepp på onsdag 08. februar 2012, klokken 10:20
Elghost,
for de første takker jeg for tips rundt ladepunkt. Har selv bestilt en Leaf som skal være på plass en gang i mars......Vurderer å bestille en POD slik du har gjort. Venter først på elektriker som skal installere 20 A kurs og 4 mm2 kabel.

Et par spørsmål angående bruk av ladepunktet:

iht. installasjons manualen til POD så kan den monteres utendørs. Når du har sett (og brukt) din POD ville du anbefale montering utendørs?
Iht installasjons manualen (en enkel tegning) så er det 5 m lade kabel. Kan du bekrefte at dette er tiktig?

Det er er korrekt at ladekabelen er 5m lang. Når det gjelder om ladepunktet kan stå ute, så er det ihht spesifikasjonene slik at den er godkjent for dette, og mitt inntrykk er at den fint burde tåle å stå ute. Han jeg kjøpte sammen med har den stående ute og jeg har ikke hørt noe fra han om at skulle ha noe problemer. Sist jeg snakket med han var han veldig fornøyd  med ladepunktet :)
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA