Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Elghost, onsdag 16. november 2011, klokken 22:16

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 13. april 2012, klokken 12:47Søker godt vennskap med elektriker med mye fritid.

Hehe - dessverre finnes ikke slike. Min stebror er elektriker og jeg sist gang jeg skulle ha gjort noe ventet jeg i over 4 mnd...

Jeg venter fortsatt på å få koblet til Pod Point'en min...  Kunne vel ha gjort et forsøk selv, men jeg skal ha lagt opp en ny 20A kurs og inn i skapet putter jeg ikke pølsefingrene mine.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Griffel

Sitat fra: elektrolux på fredag 13. april 2012, klokken 12:40
Både elektrikere og rørleggere er kjekke venner å ha. Ofte fornøyd med å inspisere jobben over en kasse pils, eller et godt måltid ;)

inspisere jobben over en kasse pils :o
Skal mye til at den ikke bilr godkjet da :).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RuneW

#242
Nå har jeg endelig fått koblet opp min PodPoint og den fungerer aldeles glimrende - etter at jeg slo på den innebygde sikringen i alle fall... ::)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

koffeld

Jeg var selvfølgelig for sent ute til å få vært med på denne bestillingen. NoFuel har imidlertid tatt inn flere, men selger nå til en helt annen pris. 5950 +mva (=7 437,50) er prisen nå. Stemmer det at dere første bare betalte ca 4200 ink mva? Skjønner jo at noFuel vil gjøre butikk, men dette virket litt drøyt...

Prisen hos PodPoint har ikke endret seg, så kanskje flere evt er interesserte i et nytt felleskjøp fra UK?
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Thomas Parsli

Hvis du synes prisen er drøy, tar du inn et større parti og selger de billigere!

Husk at du må tilby support og 5 års reklamasjonsrett.
Lykke til.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

RuneW

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 25. april 2012, klokken 08:17
Hvis du synes prisen er drøy, tar du inn et større parti og selger de billigere!

Husk at du må tilby support og 5 års reklamasjonsrett.
Lykke til.

Ja, det første partiet var nok et prøveprosjekt fra Nofuel sin side og prisen var satt veldig lav.  Den "riktige" prisen er nok en del høyere og nå som de positive tilbakemeldingene strømmer inn, kan de begynne å ta litt mer for pod'ene.

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Aspiranten

Dersom de nå tar 7500,- hadde jeg aldri kjøpt produktet!

Da er det mye bedre å kjøpe 16A bærbar ladekabel til samme pris, som faktisk kan brukes på offentlige ladestasjoner der behovet for rask lading egentlig ligger.
Nissan Leaf

Rasmus.B

Enig med deg aspiranten, men det begynner vist å bli vanskelig å skaffe 16A kladdene i Norge.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Aspiranten

www.evseupgrade.com

De har vel ikke lagt ned?

Mener å huske at det blir 7500-8500,- ett sted ferdig tilsendt og fortollet 16A portabel kabel rett i postkassa.

Flere her inne på forumet har kjøpt denne, og skryter av den. En fikk tilogmed problemer med sin boks etter en liten tid og fikk da tilsendt en ny umiddelbart.
Nissan Leaf

koffeld

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 25. april 2012, klokken 08:17
Hvis du synes prisen er drøy, tar du inn et større parti og selger de billigere!

Husk at du må tilby support og 5 års reklamasjonsrett.
Lykke til.

Thomas


Nei, jeg har nok å fylle tiden med om jeg ikke skal starte butikk på elbilmatriell i tillegg.  En prisoppgang fra NoFuel på ca 75% er imidlertid såpass mye at det blir interessant å se på alternative modeller for innkjøp.

Det virker som du vurderte å organisere det samme selv tidligere i denne tråden, er det en grunn til at du nå ser såpass negativt på det (eller tolker jeg deg feil?)
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Griffel

#250
Sitat fra: Aspiranten på onsdag 25. april 2012, klokken 09:00
Da er det mye bedre å kjøpe 16A bærbar ladekabel til samme pris,

Nei for et fast opplegg tilhjemmebruk er det ikke "mye bedre å kjøpe 16A bærbar ladekabel".
Et alternativ er det jo men rent teknisk er det en nødløsning.

(Nå mener jo jeg at de aller fleste vil klare seg bra med 10A kladden som følger med, og om en trenger mer hjemme er en pod tingen)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Griffel på onsdag 25. april 2012, klokken 19:25
Nei for et fast opplegg tilhjemmebruk er det ikke "mye bedre å kjøpe 16A bærbar ladekabel".

Med en løs 16 amp ladekladd lader du med 10amp kladden hjemme, og har 16 amp kladden til nød, både i heimen og på tur. Det er jo mye bedre enn fast montert 16amp ledning som man nesten ikke har brukt for.

Hvis løs kladd er mange tusen billigere (lik innkjøpspris, men montering kommer i tillegg på fast opplegg), villle ikke jeg vært i tvil.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

nofuelno

#252
Nofuel tar 5.950,- inkludert mva. ( en liten misforståelse medførte feil pris på nofuel.no )

Har hatt møte med Pod Point i dag, og neste versjon som kommer til høsten har innebygget kommunikasjonsenhet. ( uten tillegg i pris )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

RuneW

Sitat fra: nofuelno på onsdag 25. april 2012, klokken 20:28Har hatt møte med Pod Point i dag, og neste versjon som kommer til høsten har innebygget kommunikasjonsenhet. ( uten tillegg i pris )

Hva gjør denne kommunikasjonsenheten?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

erikf

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 25. april 2012, klokken 19:39
Sitat fra: Griffel på onsdag 25. april 2012, klokken 19:25
Nei for et fast opplegg tilhjemmebruk er det ikke "mye bedre å kjøpe 16A bærbar ladekabel".

Med en løs 16 amp ladekladd lader du med 10amp kladden hjemme, og har 16 amp kladden til nød, både i heimen og på tur. Det er jo mye bedre enn fast montert 16amp ledning som man nesten ikke har brukt for.

Hvis løs kladd er mange tusen billigere (lik innkjøpspris, men montering kommer i tillegg på fast opplegg), villle ikke jeg vært i tvil.

Lars
Enig, men montering kommer vel oftest i tillegg uansett, da det er uvanlig å ha en 20A kurs fra før. Altså må elektrikeren komme og legge denne. Man lader vel ikke med 16A-kladd på 16A-kurs? Best å ha litt å gå på der?

Fordelen med løs 16A-kladd hadde vært for min del å ta den med til offentlige ladestasjoner. Og den fordelen anser jeg for veldig stor, så jeg vil gjerne ha en løs 16A-kladd. Ser etter muligheter for å skaffe meg en. Hvorfor er de så dyre?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA