Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Re: Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf

Startet av Elghost, onsdag 16. november 2011, klokken 22:16

« forrige - neste »

Blip

Vi har diskutert dette i en annen tråd også: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=3939.msg41190.msg#msg41190 (or utover...)

Dersom det allerede er lagt en eksisterende 2,5mm2, kommer det an på forlegning om man kan utvide (montere pod.) på eksisterende 16A. Uansett kan man skifte til nytt vern med lavere I2.

Dersom tabellene rossifan46 henvises til stemmer, til det si at eksisterende 16A med 2,5mm2 pr på vegg kan benyttes som den er.

Edit: La til link mm. (knasta inn fra en telefon)

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

RuneW

Sitat fra: RuneW på torsdag 08. mars 2012, klokken 11:21
Sitat fra: Akseln på torsdag 08. mars 2012, klokken 11:13
Tenker det ble en fin ferie med alle de pengene :-)

Regner med de hører fra seg snart. Hadde jo vært greit å høre hvordan det går med bestilling og levering. Jeg ønsker å få booket min elektriker snart også.

Jeg skrev en mail og spurte høflig om han kunne fortelle hvor i lende laderene var (regner med at han bør ha god snøring på dette med en såpass stor bestilling), men fikk bare til svar at han antok at han klarte å levere til datoen i ordrebekreftelsen (og en kopi av ordrebekreftelsen)...

Nå har vi vel alle fått bekreftet at han ikke klarte å levere til antatt tid... eller har noen fått noe? Han svarer ikke på mailene mine, men er det andre som har hørt noe?

Synes det bør være et minstekrav for et seriøst firma at de gidder å svare på mailene til folk.

Det er ikke slik at man får tak i elektriker på noen få dagers varsel. Derfor hadde det vært fint å få vite mer om leveringstid. Om boksene er i landet f.eks. Det burde ikke være så veldig krevende å finne ut av dette for nofuel...

TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

BE

Hei,
jeg etterlyste bekreftelse på mottatt betaling og informasjon om forsendelsen, og fikk i svar på mandag denne uken at betaling var mottatt og at forsendelse går denne uken.

Jeg vet ikke om det betyr at det sendes fra England denne uken, eller om det sendes til oss denne uken.

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

akseln

Siste tilbakemelding på fb var at de skulle komme til Norge ca. 19.3... Bør nærme seg nå.

BE

Jeg ser nå at på FB har "NoFuel" lagt inn et innlegg i går kveld med beskjed om at varen kan hentes på Lysaker på fredag. Det er med andre ord nært forestående  ;)

akseln

Har hentet min på posten i dag. Da er det bare å få time hos elektrikeren :-)  Var med norsk installasjonsmanual. Bra jobba av Nofuel. Satser på at min eksisterende dedikerte 16A 3fas kurs kan brukes slik at jeg slipper enda en kurs til garasjen.

BE

Det høres veldig bra ut! Da regner jeg med å ha min på plass på mandag. Alt er klart, ny kurs til garasje, bare denne som skal skrus fast :-)

Jeg slenger ut et bilde når den er installert

Edit:
Da var enheten mottatt og installert. Fungerer utmerket!

BE

Dette var bra gjennomført av Nofuel, levert på tid og til kost.

Dette føles uten tvil som et kjempekjøp av de skjeldne  ;D

Aspiranten

Har fått vår også nå, ser kjempebra ut!

Nå må vi bare få unna ett par andre prosjekter vi har på gang før vi kan montere opp vår. (Og det sier vel sitt om behovet mtp. ladefart)

BE: Enig så enig  :) Ros til Nofuel for å se markedsmuligheten
Nissan Leaf

Aspiranten

Uhm, skulle lime inn denne tråden til en kamerat på facebook, og da kommer trynet til Daggad i Ålesundsdrakta opp som bilde for trådlinken... Jaja, så blirru kjendis daggad  ;D
Nissan Leaf

daggad

Hey hey se det ja, godt jeg hadde på meg finstasen da !  :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

La-Ly

Ser flott ut dette, har du huka den opp på en 16A kurs? Synes det ser ut som 2,5' PR kabel...

Skal bestille elektriker i morgen, men lurer fortsatt på om jeg skal følge monteringsanvisninga -installere 20A (b-karakteristikk?) samt sette på en bryter.. Vet dette har blitt diskutert tidligere i tråden, men vil gjerne høre på hva dere har endt opp med. :) Forskriftsmessig kan jo installeringsanvisningen tolkes i alle retninger...

Sitat fra: BE på lørdag 24. mars 2012, klokken 17:35
Det høres veldig bra ut! Da regner jeg med å ha min på plass på mandag. Alt er klart, ny kurs til garasje, bare denne som skal skrus fast :-)

Jeg slenger ut et bilde når den er installert

Edit:
Da var enheten mottatt og installert. Fungerer utmerket!

BE

Fikk satt opp egen 16A kurs til denne for et par uker siden, dette var før jeg var oppmerksom på at det anbefales 20A kurs.

Jeg mister overhode ikke nattesøvnen av dette. Dersom sikringen på kursen ryker er det noe i veien, og da er det greit at den ryker. Jeg er overbevist om at det ikke blir et problem.

RuneW

Fikk endelig min i dag også - så får vi se når elektrikeren min kan avse et par timer...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

vegajohn

Hentet min på fredag, og hadde besøk av installatør i dag som koblet den på eksisterende 16A kurs i garasjen. Bilen står nå til lading, og alt ser ut til å fungere som det skal!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA