Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Merking av model bak?

Startet av Nickelilltroll, søndag 06. januar 2019, klokken 14:41

« forrige - neste »

Vesel

Sitat fra: olavxxx på mandag 07. januar 2019, klokken 12:06
Sitat fra: Lynkjapp på søndag 06. januar 2019, klokken 20:10
Tror jeg skal få laget en SR RWD-badge for å snobbe ned.  :D
Sleng på 1.6 diesel
Lmao.  :laugh: Hvorfor ikke gjøre som det her når vi først er i gang.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 07. januar 2019, klokken 21:07
Det ligger et bilde ute på en av facebook-gruppene nå, som viser en masse TM3 på parkeringen ved fabrikken i Fremont. Ifølge han som la ut bildet skulle dette være Europa-biler, uten at det er noen kilde til akkurat den påstanden. Men det interessante er å se at alle bilene i bildet har Dual Motor-emblem bak. Det kan altså se ut som at de som ønsker emblem slipper å gjøre noe mens de som vil kjøre stealth aktivt må de-badge etter levering.
Grunnen til at det hevdes at de er europeiske er fordi de har europeiske skiltholdere. Ser på det amerikanske TM3 forumet på Facebook at det ok vises innpakkede biler...
Tesla Model Y                         2021-

Lynkjapp

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. januar 2019, klokken 02:32Grunnen til at det hevdes at de er europeiske er fordi de har europeiske skiltholdere. Ser på det amerikanske TM3 forumet på Facebook at det ok vises innpakkede biler...
Det var sant, det er jo en veldig god indikasjon. Er det noen bilder forfra som viser skiltplasseringen der? Håper virkelig ikke at skiltet kommer midt på flaten så bilen ser ut som en gammel VW 1500. Bedre at det sitter nede delvis over kanten til luftinntaket.

THE

Bildet er ikke av bilene som er klare for transport, men siden Tesla har montert skiltplate for europeisk skilt på en utstillingsbil, så er det vel en god mulighet for at skiltplate på norske biler får samme plassering?
https://assets.bwbx.io/images/users/iqjWHBFdfxIU/idnA06ONbHhI/v0/-1x-1.jpg
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Autowinder

Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 08. januar 2019, klokken 07:37
Det var sant, det er jo en veldig god indikasjon. Er det noen bilder forfra som viser skiltplasseringen der? Håper virkelig ikke at skiltet kommer midt på flaten så bilen ser ut som en gammel VW 1500. Bedre at det sitter nede delvis over kanten til luftinntaket.

Akkurat det samme jeg tenkte på når jeg så bildet fra avisen av den egenimporterte blå TM3 hun dama fra sørlandet hadde. Skiltet foran bør absolutt ligge med nedre kant linet opp kant-i-kant med overhenget på luftinntaket !
Kanskje vi må påpeke det spesiellt om det ikke følger med skiltrammer som i USA hvor de er tilpasset akkurat dette, men bare for små for Europa.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Strøm Tycoon

"DUAL MOTOR" syns jeg ser helt merkelig ut, skal bort hvis det er på bilen når jeg får den.

Counterpointer

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 08. januar 2019, klokken 09:07

Akkurat det samme jeg tenkte på når jeg så bildet fra avisen av den egenimporterte blå TM3 hun dama fra sørlandet hadde. Skiltet foran bør absolutt ligge med nedre kant linet opp kant-i-kant med overhenget på luftinntaket !
Kanskje vi må påpeke det spesiellt om det ikke følger med skiltrammer som i USA hvor de er tilpasset akkurat dette, men bare for små for Europa.
Kunne godt tenkt meg skiltramme som Evanex har.

https://www.google.no/search?q=front+license+plate+holder+model+3&client=safari&hl=nb-no&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjhiuOt_d3fAhUkpYsKHVjhB0QQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=375&bih=630#imgrc=7U9ZvFT1rRJMFM

olavxxx

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. januar 2019, klokken 11:31

https://www.google.no/search?q=front+license+plate+holder+model+3&client=safari&hl=nb-no&prmd=isvn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjhiuOt_d3fAhUkpYsKHVjhB0QQ_AUoAXoECAwQAQ&biw=375&bih=630#imgrc=7U9ZvFT1rRJMFM
Tror den der har stor fare for å knekke grillen hvis noen rygger i deg.

Counterpointer

Sitat fra: olavxxx på tirsdag 08. januar 2019, klokken 18:09

Hvis noen rygger i meg er det skade uansett, at det knuser skiltramme og grill er bedre enn bulk.

olavxxx

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 08. januar 2019, klokken 20:03
Sitat fra: olavxxx på tirsdag 08. januar 2019, klokken 18:09

Hvis noen rygger i meg er det skade uansett, at det knuser skiltramme og grill er bedre enn bulk.
Det fins også skildholdere man kan skru under bilen, samt noen som kan festes i tow hook (off senter).

trykkertor

Jeg spurte mitt Tesla Service Center om dette med skilt foran. For jeg vil heller ikke ha borrehull i frontfangeren.
De sa til meg at de ikke har lov å utlevere bilen med skiltoppheng fra andre leverandører. De var pliktige til å levere ut bilen med skilt montert fast i frontfanger.
Spurte til og med om jeg kunne få hente ut bilen uten skiltet foran, for så å feste skiltet selv.
Det var heller ikke lov. Bilen skulle leveres ut, godkjent til vei, med skilt skrudd inn i frontfanger.
Så vi kan drømme om både det ene og andre skiltopphenget. Men 2 huller i frontfangeren får du bilen levert med uansett. (Ser det ut til.)

Autowinder

Vi kjøper en bil til en halv million, og så tror Tesla at de kan overstyre kjøpers ønske ved å henvise til «at det ikke er lov» å lytte til kjøpers ønske om plassering om det ikke er i konflikt med noe som kan skade bilen ved å hindre tilstrekkelig kjøling? Det tar seg bra ut i en avis tenker jeg  :P
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 08. januar 2019, klokken 21:51
For jeg vil heller ikke ha borrehull i frontdemperen.

Jeg vil heller ikke ha hull i (støt)demperne foran  ;D  8)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vesel

Hvorfor vil dere ikke ha hull i støtfangeren?  :o
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Handyman

Sitat fra: Vesel på tirsdag 08. januar 2019, klokken 22:29
Hvorfor vil dere ikke ha hull i støtfangeren?  :o
Jeg ikke noe i mot skiltholderen (og hullene) festet til støtfangeren, men vil ikke ha hull i demperen (som i støtdemperen)  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA