Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeuttak\klump\kontakt\10A\16A

Startet av RunarBT, onsdag 16. november 2011, klokken 10:34

« forrige - neste »

RunarBT

Moderator; kan du flytte posten min, skulle vel vert under kjøp/salg :-)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Other-Makes-sparrow-2000-corbin-sparrow-electric-vehicle-NO-RESERVE-/200671168692?pt=US_Cars_Trucks&hash=item2eb8ef08b4

Denne har vert ute før, men selger hadde da minstepris på $30.000 og ingen salg..
No må han vist bli kvitt den, for ingen minstepris.

Eg var i kontakt med han på epost etter forrige auksjon, og da var det lite aktuellt å gå under $25.000, så her er det mulighet for eit lite kupp.

Denne har lithium Saft batterier og virker å være i veldig god stand(oppgradert med det meste).

Hadde planer å å legge inn bud sjølv, men kona likte den ikkje så mykje. Av alle argumenter, så påstår ho den minner om "pensjonistbilene" som triller rundt på fortauene og setter seg heilt på bakbeina.:-(

Eg har så lyst på ein slik ein..men, jaja.. da får noken andre få muligheten.:-P

Eg er i kontakt med Statens Vegvesen region sør om godkjenning . Skal poste svar eg får der i tråden her om noken andre kanskje er interessert.

elektrolux

Du har bare ikke presentert Sparrow'en riktig ovenfor kona.

Alle koner elsker skor. Dette er det nærmeste en kommer en mobil sko.

Altså en must have sko!   ;D

Har desverre enda til gode å prøve en slik, men de har unektelig en viss attraksjon, og ikke minst imponerende tekniske data.

Ellers vurderes salg av SAM'en min. Tenkte bare å nevne det siden du høres ut til å ha sære interresser. :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

#2
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 08. november 2011, klokken 10:07
Alle koner elsker skor. Dette er det nærmeste en kommer en mobil sko.

Vel . . . da har du ikke sett denne ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

RunarBT

Her er svar ang. import;

På fabrikkens nettsider kommer det fram at dette kjøretøyet er klassifisert som motorsykkel av US Department of Transportation.   Kjøretøyforskriftens § 1-15 er en unntaksbestemmelse som muliggjør import fra USA uten å dokumentere at bilen tilfredsstiller EU standard. Kravet er at bilen tidligere har vært registrert tilfredsstiller FMVSS standard og er i original stand. Denne unntaksbestemmelsen gjelder kun for personbil og varebil og ikke motorsykler. Motorsykler må importeres på vanlig måte, altså tilfredsstille alle aktuelle EU direktiver for to og trehjulede motorvogner, bortsett fra avgass og støy siden denne er elektrisk. Dette må dokumenteres av fabrikant, eller det må foreligge testrapporter fra uavhengig laboratorium.  Listen over aktuelle direktiver  finner du her: http://websir.lovdata.no/cgi-lex/wiftinn?00433&krono&/lex/for/sf/tf-19941004-0918-051.html  I praksis er dette en kostbar affære. Kjøretøyet må testes ved et laboratorium og muligens bygges om for å tilfredsstille kravene.  I tillegg må det dokumenteres at batterier, lader og det elektriske fremdriftssystemet tilfredsstiller kravene i ECE regulativ 100. Dersom det er byttet til annen batteriteknologi må denne ombyggingen dokumenteres.


Ang. Sam Cree, så har eg presentert den ovenfor kona og, men ho var ikkje så mykje meir positivt stilt ovenfor den dessverre.:-)

elektrolux

Sitat fra: crusade på tirsdag 08. november 2011, klokken 12:18
Ang. Sam Cree, så har eg presentert den ovenfor kona og, men ho var ikkje så mykje meir positivt stilt ovenfor den dessverre.:-)

Merkelige kone.  Min syntes SAM'en er kul. Hu har aldri kjørt den, men jeg fikk hu inni denne.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 08. november 2011, klokken 12:42
Merkelige kone.  Min syntes SAM'en er kul. Hu har aldri kjørt den, men jeg fikk hu inni denne.

Fikk heller ikke min kone til å kjøre SAMèn, da jeg lånte den av Statkraft. Fikk derimot aller nådigst lov til å la barna sitte på en tur i nabolaget, i lav hastighet. Til stor glede for barna, og stor beundring fra alle nabobarna!

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

RunarBT

Kanskje eg må gjere eit nytt forsøkt til å få kona interessert i SAMen.
electrolux, du har PM. ;-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA