Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Finansisering, best rente?

Startet av bakskj, fredag 04. januar 2019, klokken 14:23

« forrige - neste »

bakskj

Dersom man ønsker billån fremstår nå Sbanken som mest gunstig med 4,80% effektiv rente.
Noen som har sett bedre tilbud andre steder?

DNB og Santander som har egne linker på Tesla minside har hhv 5,89% og 5,07% effektiv rente. Vel og merke med 80% EK som er eksempelet jeg har brukt.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Klykken

Med 80% EK utgjør jo ikke forskjellen i renta det helt store. Ca 100k i lån tar man fort på et år eller to.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Autowinder

Jeg har konkludert med det samme som bakskj.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

P85TMS

Hvis du har 80% EK så sett løpetid på 10år og bruk ca 35% EK for å få beste rente på avtalen.
Betal inn 45% etter første avdrag, så har du restlån på 20% og rundt 3.5% effektiv rente.
Skulle Santander eller DNB gjør seg vanskelige, så flytt restlån til Sbanken gebyrfritt.

kristtorp

Har fått to finansieringstilbud fra Tesla, ene var på 465 000,- altså for en ribbet M3, den andre var på 500k.

Effektiv rente 4,16 og 4,11. Litt usikker hvor dette lånet er fra.

1000kwh

Sitat fra: P85TMS på fredag 04. januar 2019, klokken 14:45
Hvis du har 80% EK så sett løpetid på 10år og bruk ca 35% EK for å få beste rente på avtalen.
Betal inn 45% etter første avdrag, så har du restlån på 20% og rundt 3.5% effektiv rente.
Skulle Santander eller DNB gjør seg vanskelige, så flytt restlån til Sbanken gebyrfritt.

Han mener sikkert 20% EK og 80% lån.

Så vidt jeg vet kan man ikke flytte billån. Man kan alltid betale inn det man vil når man vil.

Klykken

Sitat fra: 1000kwh på fredag 04. januar 2019, klokken 15:20
Så vidt jeg vet kan man ikke flytte billån. Man kan alltid betale inn det man vil når man vil.
Jo det kan du. Gjort selv for et par år siden. De jeg flyttet fra sa nei, de jeg flyttet til bare lo av den kommentaren og flyttet billånene.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

olavxxx

Bør ha 35% EK for å få best rente, da bør du klare å få under 3% effektiv.
På en maks utstyrt m3 perfromance er det ca 220 (- betalt inn dep)

Ahm

Sitat fra: olavxxx på fredag 04. januar 2019, klokken 18:30
Bør ha 35% EK for å få best rente, da bør du klare å få under 3% effektiv.
På en maks utstyrt m3 perfromance er det ca 220 (- betalt inn dep)

Under 3% effektiv? Då vil eg gjerne vite kvar eg kan få det! Ikkje via Tesla sine samarbeidspartnerar i allefall.

golo

Jeg vurderer å ta lånet på huslånet. Har 2% i rente. Jeg tenker at jeg samtidig reduserer nedbetalingstiden slik at avdraget genspeiler boliglån + separat billån. Er det dumt å gjøre det slikt?

arthur

Jeg ville ha tatt det inn i boliglånet, men gjort ekstraordinære inn/nedbetalinger som reflekterer verdifallet på bilen. Aldri hørt om en bank som ikke har akseptert at man nedbetaler et lån raskere enn avtalt med mindre det er et fastrentelån hvor renten i markedet har sunket.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sulle

I stedet forså redusere betalingstiden kan du heller betale inn et fast ekstra beløp i mnd som står i forhold til nedskrivingen av bilen. Regner med at banken lar deg gjøre det uten noen spesiell avtale.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Handyman

Sitat fra: golo på lørdag 05. januar 2019, klokken 11:57
Jeg vurderer å ta lånet på huslånet. Har 2% i rente. Jeg tenker at jeg samtidig reduserer nedbetalingstiden slik at avdraget genspeiler boliglån + separat billån. Er det dumt å gjøre det slikt?
De fleste har en grense for hvor mye de kan betale ned på lånene, og da er det bedre å ha det samlet i et rimelig lån, enn spredt på flere dyrere lån. Det er altså det mest økonomiske for dem som har god økonomisk kontroll, forutsatt at det er rom for det innenfor pantobligasjon og belåningsgraden på boligen. Da slipper man etableringsgebyr, ekstra termingebyrer og tinglysingsgebyr ol. Det forutsetter også at man øker innbetalingene slik at det veier opp for verditapet på bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

fredriks

Sitat fra: Sulle på lørdag 05. januar 2019, klokken 12:11
I stedet forså redusere betalingstiden kan du heller betale inn et fast ekstra beløp i mnd som står i forhold til nedskrivingen av bilen. Regner med at banken lar deg gjøre det uten noen spesiell avtale.

Man står fritt til å betale inn ekstra på lånet når som helst. Bankene kan ikke netke deg dette.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA