Hovedmeny

Kjøpe FSD med bilen?

Startet av Vesel, torsdag 03. januar 2019, klokken 19:56

« forrige - neste »

Erling Perling

Ok jeg ringte dem idag og ba om Fsd på bilen, fikk en email jeg måtte bekrefte på. Stusset litt da det stod i mailen at dette kunne medføre lenger vente tid. Men antar det var et standard svar. Ser ikke noe er lagt til på min side men står jo ikke noe om vinterdekk heller så antar det bare er normalt og kommer på slutt faktura?

Sulle

Jeg bestilte FSD 31/12og fkk bekreftelse på e-post 3/1. Min side ble oppdatert med ny pris samme dag. Vinterdekk som jeg bestilte når jeg ble oppringt er ikke kommet med...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Vesel

Jeg ringte og ba dem legge til FSD på bestillingen min. Ville koste 25100 kr, men, da ville jeg få bilen senere på grunn av endring av hardwaren. Fra et par uker til noen måneder senere.

Kan dette stemme? Trodde enn så lenge så var det 0 forskjell på biler med og uten FSD.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Amoss

Sitat fra: Vesel på fredag 01. februar 2019, klokken 10:10
Jeg ringte og ba dem legge til FSD på bestillingen min. Ville koste 25100 kr, men, da ville jeg få bilen senere på grunn av endring av hardwaren. Fra et par uker til noen måneder senere.

Kan dette stemme? Trodde enn så lenge så var det 0 forskjell på biler med og uten FSD.
Model S 85D

hawK

Sitat fra: Nedland på fredag 01. februar 2019, klokken 10:53
5.26  %  har bestilt med FSD i Norge.  Les her
https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiYjcwZjhhZWYtMmVjMy00OWYzLTg3OGUtMmUzMTM4NTMxZTUxIiwidCI6IjliNjM0YjU0LWFhNzUtNGMxNS05NmQxLTIwOGM5NGE1ZjIxZSIsImMiOjh9

Ser ut til å være basert på ca 1000 bestillinger, og man kan vel anta at disse er blant de mest ivrige.. Så tror ikke det er 5% som faktisk har bestilt med FSD.

bno

Riktig universet i Norge er større enn det, men tror nok at man kan anta at 5-6% av universet har kjøpt med FSD og det er da ikke så mange andre enn entusiastene++ skulle jeg tro?

Erling Perling

Jeg ringte nettopp tesla og de sa at dette ikke ville påvirke leverings tid. Hun jeg snakket med dobbelt sjekket med sin supervisor. Håper dette stemmer for kjipt å vente flere måneder om de skal ha hw3.0 på plass først... Har forøvrig ikke fått opp noe om at Fsd er lagt til på min side.

Nedland

Finland har bestilt 250 TM3. 7% med FSD
Sverge har bestilt 1115,  med  6,2% FSD
EU med 16575 bestille pr 1.feb, har i snitt 4,7 % med FSD

Erling Perling

Da har jeg fått ny mail som bekrefter at Fsd er lagt til. Har også blitt oppdatert på min side.

"Fullverdige selvkjørende egenskaper 25.100kr"

kc

Sitat fra: Erling Perling på fredag 01. februar 2019, klokken 12:24
Jeg ringte nettopp tesla og de sa at dette ikke ville påvirke leverings tid. Hun jeg snakket med dobbelt sjekket med sin supervisor. Håper dette stemmer for kjipt å vente flere måneder om de skal ha hw3.0 på plass først... Har forøvrig ikke fått opp noe om at Fsd er lagt til på min side.

Hva om det viser seg at HW3 allerede er på plass. Kanskje det tilog med finnes architecure drawings som illustrerer at dette er en mulighet? Litt spennende om de første bilene har dette allerede uten at noen aner noen ting :laugh:

Erling Perling

Nedland

Tenker å kjøpe FSD grunnet:
Får nå ikke nytte adaptiv cruise uten +40k  for Autopilot.    Adaptiv cruise er standard på "alle nye biler."
Snart  behersker Autopilot  autopilot  rundkjøringer, men vi får ikke nytte det uten FSD  nå +5k. og mere senere.
Det er mange steg små og langsomme steg på veien frem til full  autonom kjøring.
I mellomtiden får  de som har betalt for FSD  mange små oppgraderinger underveis.  -tror jeg.

Handyman

Sitat fra: Nedland på fredag 01. februar 2019, klokken 20:48
Tenker å kjøpe FSD grunnet:
Får nå ikke nytte adaptiv cruise uten +40k  for Autopilot.    Adaptiv cruise er standard på "alle nye biler."
Snart  behersker Autopilot  autopilot  rundkjøringer, men vi får ikke nytte det uten FSD  nå +5k. og mere senere.
Det er mange steg små og langsomme steg på veien frem til full  autonom kjøring.
I mellomtiden får  de som har betalt for FSD  mange små oppgraderinger underveis.  -tror jeg.
Hvor finner du uttaleser fra Tesla om at de med FSD får noe før FSD faktisk er godkjent som level 5?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Vesel

Var innom servicecenter i går for å spørre en gang til angående å legge til FSD mellom bestilling og levering. Hun jeg snakka med visste ikke noe mer enn meg, men var i grunn enig i at FSD-/non-FSD-biler ennå var fysisk identiske og at det derfor ikke ville føre til noen forsinkelse i levering. Hun skulle ringe opp noen i morgen som vet mer enn oss for å være sikker, og så komme tilbake til meg. Hun sa at de ikke pleide legge til noe endringsgebyr på endringer som ikke medførte fysisk endring av bilen.  :blank:

Sitat fra: Vesel på fredag 01. februar 2019, klokken 10:10

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA